Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Cat79 skrev 2010-06-21 19:22:57 följande:
    Lallan: Underbart!

Har verkligen hittat rätt bland trådar här på familjeliv och denna är bäst.

Idag har jag träffat en kompis bebis och imorgon en annan bebis, känns så mycket lättare nu när jag bär en liten i magen :) Satt med deras dotter i famnen och så sa jag att om ca 6 mån sitter jag förhoppnvis med en egen liten - jubel!!! (Har berättat för en del men det är icke officiellt ännu)

Kram
    Jag håller med dig. Både när det gäller trådar och det med att träffa bebisar. Jag träffade igår en arbetskamrats bebis och idag ska jag träffa en kompis bebis. Känns nästan otroligt att jag har en liten sån i magen.

Grattis Lallan förresten, slappna av nu och njut av dina två underverk.

Kajsalisa, var förbi vera moda igår och tittade in på deras kollekttion. Det var inget snyggt just nu förutom jeans och de var såklart inte på rea! Kanske man kan kolla på Nelly då.  Kan du inte lägga ut en bild på din mage, jag tror minsann inte att den är så tjock i jämförelse med mig ;P
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-06-22 11:01:58 följande:
    Haha. Näe, jag är nog inte så stor. Känner mig som att jag gått upp 5-6 kg och känner mig allmänt fläbbig, fast jag inte alls gått upp nåt direkt. Men igår kväll, oj, oj, oj. Blev så himla svullen och det kändes som att jag skulle spricka....
    Hahaha...jag ser minst sagt gravid ut, går inte att dölja magen här inte. Men det tar jag som ett positivt teckan. ;P
  • rontgensyrran
    inga76 skrev 2010-06-22 18:30:33 följande:
    Usch, jag har en låg dag idag. Har mindre symptom än tidigare - mår nästan inte illa alls, och är knappt öm i brösten över huvud taget. Får naturligtvis för mig att det har avstannat där inne. Förra gången var det också vid den här tidpunkten ungefär som det gick fel. Önskar att jag kunde snabbspola fram till vul i nästa vecka, för det här är bara så himla jobbigt . Härom dagen funderade jag rentav på att ge mig ut på rean, nu känns det bara sjukt avlägset...
    Vilken vecka är du i? Man har ju emellanåt spökveckor då man inte känner nåt alls och sen efter några dagar så känner man av symptom igen och då ångrade man sig att man klagade över att man inte att hade det :P

Jag mår nu väldigt bra när jag äter med två timmars intervall. Men kvällarna och nätterna kommer illamåendet nu. Allt är säkert okej denna gången. Bara en vecka kvar tills du får se din lille :)
  • rontgensyrran

Även jag skulle gjort cellprov nu när jag var gravid. Men jag ville inte då jag vet att jag har fått lite blodblandade flytningar av det tidigare. och vill inte skapa mer ångest hos mig än nödvändigt genom att noja upp sig. Så det får fint vänta tills efter förlossningen.

Skönt att de kunde ta bort polypen och att det var anledningen till att du blödde. Och att du sen fick VUL så härligt!

På söndag har jag tänkt att bege mig till Ikea och handla en spjälsäng, jag vet att det är tidigt men de kommer rea sängarna där så då gäller det att passa på. Så det är ett tips, speciellt till dig Lallan som kommer att behöva två sängar ;P

Tror de kommer att kosta 300: - eller nåt. Kommer att komma upp på deras hemsida under dagen om jag har förstått det rätt vilka artiklar de ska rea :)

Imorgon är jag 12 fullgågna veckor och risken för missfall sägs minska drastiskt! Tänk att veckorna ändå har gått så fort trots den enorma oro man har kännt, det börjar äntligen sjunka in att vi ska ha en bebis i januari och är inte lika oroligt för KUB längre utan mer sugen på att se den lilla smurfen igen :)

Kramar

• rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-06-24 10:55:11 följande:
    Tack för tipset, det ska kollas in! Till dom andra två använde vi aldrig spjälsäng men med två samtidigt kan det nog vara en mycket bra idé.

Jag går in i v 15 i morgon, helt otroligt :-O
    Ja tiden gå verkligen fort tänk om ytterligare en månad har du nästan gått halva graviditeten. :D Härligt! Din mage måste väl ha växt en hel del nu, du som väntar två och dessutom har barn sen innan? Min mage syns och det går nog inte missta för några extra tårtbitar där inte :)
  • rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-06-24 11:11:33 följande:
    Ja nu när man kommit såpass långt börjar tiden rulla på snabbt och det är så skönt att värsta oron lagt sig. Känner mig som en helt ny människa. Senaste graviditeten som varade fram tills 12+4 var som en berg och dalbana hela tiden och det tär ofantligt psykiskt. Den här gången har egentligen varit mer stabil från början men då har mitt psyke spökat istället.

Min mage syns men är faktiskt inte alls så stor som jag hade trott. Jag var definitivt mer uppsvälld ända från början så jag blev ju avslöjad snabbt på jobbet men efter det tyckte jag ändå inte att skillnaden var så stor sedan sist. Nu början den nog växa på sig så får väl se vad jag säger nästa vecka
    Härligt! När har du nästa tid för UL? Tänker ni ta reda på könet denna gången? Jag vill gärna veta vad det blir för nåt, kontrollfreak som man är :) Näää nu ska jag ut i solen och föröska bli av ed alla finnarna som poppat upp över hela ryggen, är lite rädd för pimentfläckar, men vet inte riktigt vad som är värst pigmentfläckar eller se ut som en rickig korv över hela ryggen. Hoppas detta med acne försvinner efter man fött barn, *hoppas* *hoppas* *hoppas*
  • rontgensyrran

Hoppas ni får en bra fortsättning på helgen. Grattis pinklove! Glöm inte att skriva upp dig på vår BF lista...den gömmer sig nog några sidor bak., Vi får vara bättre på att plocka fram den emellanåt så att vi hittar den när alla nya plussar kommer hit. :)

• rontgensyrran

Passar på att snygga till listan nu när den är framplockad igen :)

Första marsbebisen, pinklove härligt! Man hamnar längre och längre bak på bf listan vilket känns underbart. Och tänk i september kommer våran första bebis från tråden ut :)

September 2010

MB73 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja, 30 september (3e försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84, 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa, 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

Januari 2011
    Mami82 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011
    Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)                                                                   Cjes   8 februari  ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09 )            Inga76 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

Mars 2011
    pinklove 6 mars (första försöket efter mf juni-10)

• rontgensyrran

SAY WHAAAT?! Vad hände med listan? Såg så snygg ut är jag kopierade av den sen såg det konstigt ut när jag väl postade inlägget...Jaja skit detsamma då. Kanske nån annan kan fixa det bättre än mig :P

• rontgensyrran
    inga76 skrev 2010-06-26 21:15:17 följande:
    Skulle hjälpa till om jag kunde, men det blev skumt när jag gjorde det sist också... Kör du mac?
    nope...skumt det där
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma