• Cat79

Plus igen efter mf/ma

Tack för er omtanke igår! Det kändes skönt att vara vid minneslunden och sända en stor tanke till vår förstfödde bebis. Nu får vi se om det blir en pojke eller flicka, tror flicka men den som väntar på något gott.....

Längtan: Grattis till lyckat RUL, jätefina bilder :)

Stor kram till er alla och ännu större sänder jag till er som har det tungt.

• Cat79

mallanis: Underbart med lyckat VUL, alltid skönt att se krabaten leva livet i magen.

Muffe80: Jag fyndade fina jeans på H&M i somras men vet inte vad de har i sitt sortiment nu. Har fått massor av fina kläder från syrran samt fyndat lite då o då :) Det är tråkigt att det inte finns mycket mammakläder att få tag på och som du skriver är det lite svårt att köpa på nätet. Tradera kan du ju fynda och ge man inte för mycket så får man chansa att kläderna passar någongång i graviditeten.

Imorgon ska jag på TUL, ska bli spännande att se vår krabat nu när jag gått 32 fulla veckor så är den ju rätt stor. Det är första UL jag inte är nervös inför då det inte går att missa att bebis är aktiv i magen och lever.

Kram på er alla!

• Cat79

Idag var jag på mitt tillväxtultraljud v 32+1. Min läkare uppskattade att bebisen vägde ca 2 kg och det var helt normalt för denna veckan. Enligt vissa beräkningar landade vi på BF 1 jan och några andra 2 jan så vi får se vart det hamnar i slutändan. (inte många bebisar som prickar in BF) Han/hon var så fin och det var full action där inne och ganska svårt att ta bilder. Vi fick se lite i 3D med och då var moderkakan som en mössa på bebisen samt låg navelsträngen lite vid ansiktet. Fick med oss två fina ansiktsbilder i profil men blikr ej bra när jag tar kort på kortet. Hur gör ni för att få ladda upp det här, vill ju visa underverket?

Miraclee: Hoppas verkligen du piggar på dig.
    Muffe80: Det är helt ok att flyga men tänk på att packa ned ex stödstrumpor och gå lite under flygningen.
    Kajsalisa: Skönt att du växer som du ska :) Nu händer det ju mycket dessa veckor. Får se mina värden nästa vecka hos BM.
    Rontgensyrran: Låter som att du är i trygga händer när det gäller din graviditet.

Har nog glömt att kommentera någon...
    Ta hand om er och magarna. Kram

• Cat79

Jag vet hur jag lägger upp bilder men kan inte ta några bra med min egna kamera för att sen lägga in dem och spara på datorn.... kortet blir vitt eller svart och bebis syns ej? Tog en bra bild med mobilen men har en lite äldre och kan inte lägga över dem.... Ska göra mitt bästa så jag får visa upp underverket.

odd: Om du blir TV-kändis så ska jag följa dig :) Kan tänka mig att mannen din behövs övertalas. Namnet Vidar tycker jag är finast av dem du föreslagit.

rontgensyrran: blev ingen bild i 3D men det blev 2 st bra bilder som vi fick eller rättare sagt ett foto som blev så fint. Tycker det ser ut som en pojk men tror ändå att jag väntar en tjej?

Kajsalisa: Är det en pojk du väntar tror du? Vi som mått lika och nästan ska ha lika undrar om vi får samma kön :)

• Cat79
    Rontgensyrran: Är imponerad av dig och du kommer att lösa din situation hur bra som helst. Skönt med så mycket fixat. Kram på dig.
    Pancakes: Underbart med semester och v 13 :)
    Odd: Rolig sida om vikten, enligt den ska jag gå upp 15 kg så vi får se. Bry mig inte vad jag går upp bara bebis och jag mår bra men lite kul är det iallafall.
    Mabaja: Vilken prinsessa du har, helt bedårande. Skönt att hon tar napp, en befrielse kan jag tänka mig.
    miraclee och Muffe80: Nu får det vara nog med spyor.... Kan inte föreställa sig hur er graviditet har varit än så länge... Kram på er.
    Smålandsjäntan: Tänker på dig och hoppas allt löser sig till det bästa.
    Längtan efter liten: Bara du och bebis mår bra så ät det du vill :)

Enligt mitt mål så är det precis 1 månad kvar att jobba, helt sjukt.... fattar inte att jag snart ska bli mamma och få ta hem min son el dotter. Tiden springer iväg....

Stor kram till er alla. Är så glad att tillhöra denna tråd :)
  • Cat79

Vi håller med på att prata namn då och då. Försöker kalla bebisen för de olika namnförslagen och se hur dem känns.... Jättesvårt. Kajsalisa: tror du på pojke :) Vi som mått så lika och lika värden... men jag tror tjej här.

soffy83: Välkommen hit, kul med nya ansikten.

• Cat79
    kajsalisa skrev 2010-11-13 11:12:02 följande:
    Tjejer, en fråga till er som har barn sedan tidigare... Funderar på det här med s/f-måttet. Kommer ni ihåg hur stora ni var i v 34 ca, och hur stort var barnet sen när det föddes? Har hört någonstans att om man följer medelkurvan så ligger barnet runt 3,5 kg när det föds. Stämmer det?
    I måndags var jag i v 32+1 och då vägde min bebis ca 2 kg och kollar man på olika hemsidor hur han/hon växer fram till BF så skulle det hamna på ca 3,5 kg. Sen är det vanligt att gå över tiden och då vet jag inte hur mycket dem växer. Som du skriver så blir det säkert en perfekt guldklimp på 3,5-4 kg om den inte kommer tidigare.
  • Cat79
    Evsi skrev 2010-11-13 20:59:31 följande:
    Neeej, ännu en gång ett missfall.. 3e gången i år *gråter*
    och denna gången känns det värre än de andra gångerna för nu vill inte sambon försöka mer för han blir så knäckt varje gång
    Beklagar verkligen. Jag hoppas ni finner styrka att försöka igen när ni är redo. Många varma kramar!
  • Cat79

Muffe80: Inte illa att du fått i dig så mycket och att det har stannat. Hoppas du kan njuta mer nu. Kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma