Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Havsklippan- Gråter så ledsamt, så bedrövligt.... har inget vettigt att säga men åhh så jag lider med er! Det är inte rättvist hjälp så smärtsamt! Massa kramar och känner så med er! *kramar*

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Oj oj va ni skriver!!!! Häänger inte med! och trippel oj oj oj snart har vi ju massa bebisar i tråden!!!! HÄRLIGT!!!

Pc- du hade inte känt av knytet? Jag kände ju något jag trodde var bebisbubbel en dag förra veckan men sen dess..... nada. När skulle du på RUL? Hur mår du har du några symptom...inte jag.  Visst hade vi RUL nästan samtidigt?

Jag måste fråga er i tråden....altså fantastiskt att vara gravid va men HUR hanterar ni känslor kring att kroppen förändras och det värsta om den fortsätter att vara förändrad.....altså jag tänker på viktuppgång, bristningar och hängpattar.... etc etc. Läser en bok om sex under och efter graviditeten....där RADAR de upp en massa tråkigheter som kan hända med kroppen och jag känner mig bara fulare och fulare (fast jag inte ens fått alla dessa symptom....än )  ju längre jag läser....  Försökte skärpa till mig i helgen och klädde upp mig inför lördagskvällen ..... ny mamma skjorta modell inte helt pösig med lite urringning skulle hoppa i en kjol som alltid suttit löst och den gick inte ens att dra upp dagkedjan på..... så då sjönk självförtroendet igen...

och UNDERKLÄDER? Vad använder ni för BH? jag gillar snyggt under och nu....va f-n ska man ha på sig?  Jag vill inte köpa trista amningsbehåar än men mina vanliga bh´s ser patetiskt ut och är inte sköna och mina sportbehåar ger väll inte heller något särkilt bra stöd? Läste även att en del rekomenderar att sova med bh för att ge maximalt stöd till bysten..... Ursäkta mitt skitsnack det jag skriver om är verkligen ett ilandsproblem... men just nu lite frusterande...

Japp mannen har det bra... det enda han behöver oroa sig om är att han får några fler gråa hårstrån pga sin gnällande fru......

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Mabaja- Lätt att säga när man står på sidan om MEN tio veckor är ju faktiskt inte lång tid... MEN jag förstår din frustration!!!! Japp, slappheten är jag också rädd för.... knipövningar gör du det och har gjort under grav... jag har inte börjat än... =(  Oj att de kunde bli olika storlekar visste jag inte ens...ett nytt oros moment...åhh gött att du kunde ha dina vanliga underkläder, mina bh funkar inte alls- ser inte ens sexigt ut på håll ;) och skönt...näe det kan man fet glömma...

Pc- RUL 3 jan så du är en vecka före! Ja boken....den skulle vara "inspirerande för sex" och att man ska tycka om sin gravida kropp....ja hoppas att den blir bättre...just nu blev jag bara deppig för allt skit man kan åka på....
    I min "skit"stad så hittar jag inga mammakläder!! Inte ens på H&M! men har köpt 2 par mammabyxor men på överdelen då? känner mig inget fin...fast lite nya snösmycken skulle nog hjälpa ;) jo jag får nog glömma snygga bh´s för jag vill inte lägga ut massa pengar på BH´´s som jag inte kommer kunna använda sedan men jag som alltid gillat snygga underkläder kommer tyna bort i bomuls bh.....

äch jag vet att jag är fåning....det är inte viktigt egentligen... bara självförtroendet som fått sig en smäll...

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-12-20 13:01:58 följande:
    Åh, jag förstår hur du känner dig! Hormonerna gör ju sitt till för känsligheten också! Men jag garanterar att du är finare än du tror och att allt sitter i hjärnan.

Jag handlade svarta stuprörsjeans från Mamalicious på Vero Moda (finns att handla på nätet också) som blir rätt snygga instoppade i högklackade stövlar och en tunika från MQ med band under bysten som man knyter i ryggen + matchande armband och halsband från Snö + ett nytt läppglans och det gjorde verkligen susen för mitt självförtroende bara det lilla. Känner mig riktigt fin faktiskt för första gången på länge. Jag är en sån som alltid har tajta kläder och det där med tunikor har jag alltid tyckt varit "gravidkläder" som får en att se tjock ut. Men nu passar dig alldeles perfekt! Man får byta stil lite under graviditeten och gå ifrån sånt som man vanligen trivs i så känns det lite roligt till och med tror jag!
    hahha, japp vi har nog haft liknande klädstil....  blir att kolla mer på nätet! Tråkigt nu med stundande julrea bara... att inte få fynda ;) ... Jo det sitter nog i hjärnan men om man tidigare tyckte att tunikor gjorde en större ...så är ju urvalet som gravid LITE begränsande... ;) ska försöka att hitta lite snyggt upptill...

Färnevik- Bra att ni ska in och kolla på TILDE... visste inte att ni hade bestämt er.... det namnet står på topp 10 här också...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-20 12:44:50 följande:
    Spec Mvc idag kl 15.00, ska bli intressant, tillväxtkoll och hinnsvepning. Ja jag ska nog nämna om igångsättning inom en SNAR framtid, se va dem säger... lär väl inte finnas tid snart isf...
    Spännande! Väntar på rapport från besöket!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    färnik skrev 2010-12-20 13:41:06 följande:
    Maken har sagt ända från plusset att det är en Tilde (eller Tilda). Och när det nu visade sig vara just en tjej, så. Flört 100% säker på att namnet känns rätt sedan kan vi väl inte vara, men just nu känns det bra!
    Håller med eller Tilda...men jag tror ju att det är en kille jag bär på.... även om jag fortfarande inte vågar tro så spekulerar man ju barnnamn.... ;)  Isak va tycker ni om det?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2010-12-20 13:57:31 följande:
    Jag har gjort knipövningar sen vi kom från förlossningen och på efterkontrollen hade jag lite väl starka knipmuskler än vad man borde ha vid åtta veckor så där fick jag beröm! och jag känner mig inte slapp eftersom det gjort så satans ont att ha sex efteråt!

Alltså jag kunde inte ha mina vanliga, fick snabbt gå över till 80F i storlek då jag ville ha nåt att få plats i... I vanliga fall har jag 75DD.. Nu är jag uppe i 75H! Kan tipsa om Hipsters som sagt, då behöver man inte ha såna där fula mammatrosor! :) Utan ha ett par som slutar under magen. Jag bor fortfarande i mina även om jag har en stl mindre med, men de är så tajta. Mycket skönare att ha några som glider runt! HAHA.
    hhaha!  Bra jobbat!  ;) gör det fortfarande ont med sex? =(   Ok fattade dig fel på bh´n =) hipsters finns det gott om i garderoben... de kommer jag nog kunna ha ett bra tag till de är ju nedanför kulan....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Felicia, Tilde, Tova, Isak.... äsh nu kommer jag inte på vilka vi funderat på ens..... fortfarande kvar i mina mammakläder..... Tog föresten första magkortet idag! Japp inte konstigt att jag inte platsar i mina gamla kläder!

Wilma heter en i släkten och mitt x son heter Wiliam men jag tycker att de är jätte fina namn...men inga namn för oss altså av förklarliga skäl...

Påväg- jag känner att jag har så dålig koll på hinsvepning mm (ska googla ;) )  men igångsättning det vet jag va det är =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Bjornis skrev 2010-12-20 14:27:11 följande:
    Mallanis: Förstår att du är nojig över kropp å så. Hade jag säkert också varit om jag varit smal från början. Hehe. Jag hade ju typ 15-20 kgs övervikt när jag blev gravid och jag har nog aldrig känt mig så fin som nu när jag är höggravid (ja, förutom korvfingrarna då, men man kan ju sitta på händerna. Hehe).
    Kroppen känns som att den är som den ska va. Har gått upp ca 10 kg och bara på magen, den valken jag hade på ryggen är liksom borta så bakifrån ser jag nog smalare ut nu än innan.  

Jag är ju pigg i kroppen också och har inte ont så själva KROPPEN känns bra. Fått några få bristningar under troslinningen så håller det sig till det så är det ju bra. Brösten har inte blivit så mkt större heller. Hade inga att direkt skryta med innan. Hehe. Sen är det klart att man inte alltid känner sig så fin. Men jag har unnat mig att köpa mammakläder eller som mabaja skrev använt det jag har, man har ju en del linnen och koftor som funkar trots magen. Jag har unnat mig lite nya örhängen och piff när jag vill va fin. Försöker göra mig fin nån gång under dagen och inte bara sunka runt i mina öjuvliga mammamjukisar och även om jag gör det så kanske jag iaf sminkar mig lite och ja, fixar till mig så jag mår lite bättre och så min man slipper titta på förfallet. Även om han är så go och tycker jag ser fantastisk ut med min mage. Hehe.

2 dar till bf. Var hos bm idag och sf-måttet hade ökat 1 cm till 38. Jag tycker dock magen sjunkit lite. Jag vet inte vad jag ska göra för att driva ut honom. Inte köpt hallonbladste. Måste nog skicka maken att göra det imorn. Men idag har vi ränt runt på IKEA och ICA osv och en hel del SD men inget annat. Pigg knodd i magen är det också. Knölar runt där inne. Jag hoppas han jobbar på rymningen!
    hahha japp det är ju bra att man kan sitta på korvfingrarna!! *asg* Du är för kul...
    Japp jag tror (och hoppas) att man känna sig mer till freds lite senare i graviditeten just nu känner jag mig fet inte GRAVID....gött att du klarat dig från bristningar, verkar ju vara väldigt individuellt! 
    Har du prövat det berömda trappknepet? springa upp och ner? Men du får ju lugna dig lite du skulle ju få på julafton så tar jag min på nationaldagen ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2010-12-20 14:03:36 följande:
    Ja det gör lite halvont, men nu bara i början så ärret börjar tänjas ut, fick ju ett stygn precis vid "ingången" så det är det som gör ont. Och lär väl göra lite mera ont än det gjorde nu innan Daniel gick och bröt benet. För nu är det ju stopp på den fronten i minst en månad. Iof gör det inte jättemycket eftersom jag är så obekväm med hur jag ser ut!
    hahha - kanske skönt att "slippa" sex ett tag då? Har ju hört de som blivit sydda för "tajt".... återigen något man kan ora sig för *asg* Måste bara tilllägga att jag tidigare varit optimist och inte varit rädd för typ "någonting" ....nu världens mespropp!
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma