Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-12-06 13:27:51 följande:
    Usch, nu nojar jag mig igen..  Sorry äckelvarningen men har haft väldigt skumma flytningar idag. Först alldeles vattniga som om man läcker fostervatten eller nåt och sen massa slem, precis som vid ÄL-flytningar. Och inte bara lite utan mycket, precis så där som det blir vid ÄL. Normalt?
    det är nog väldigt normalt. Jag har haft väldigt varierande flytningar under hela graviditeten kan jag lova. Å på sista har de varit vattnig-aktigt lite.. o jag är i v37, då kan man ju aldrig veta om det är fostervatten på riktigt o vattnet sipprar? men man känner de på konsistensen om det är vatten.. jag har 1 vattenavgång bakom mig vid samt 1 värkavgång eller hur man ska säga =)

Är du orolig, fråga bm, men jag är väldigt säker på att det tillhör graviditeten i sig och att dina flytningar helt enkelt är vattniga just nu en period.
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    färnik skrev 2010-12-06 13:34:38 följande:
    Pancakes: med största sannolikhet normalt! Mina flytningar har också varit rikliga och väldigt varierande under mina graviditeter!

EGO: Fick just ett samtal från FK. Min sjukskrivning är godkänd! Skrattande Visserligen bara fram till 19:e december, sedan krävs nytt läkarintyg, men ändå, när de väl har godkänt det en gång så borde det ju inte vara ett problem sedan heller, om jag fortsätter må dåligt!
    Grattis till sjukskrivningen, eller hur man ska säga. Skönt o få de godkänt då dem e så kräsna utav sig.

Själv fick man lov o ojobba till typ v 36 (slutade 29nov) å bf e ju 31.dec... men hemma nu iaf =)
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-12-06 13:39:44 följande:
    skönt att gå hemma och förbereda för bebisen och jul och allt däromkring nu innan det är dags! Jag jobbade ju till bf, men det gör jag nog inte om det blir fler barn! :)
    vad jobbade du med då? ja va inom vården o de e tungt o inget man ska jobba me för långt in i graviditeten... =(
    Ja de e skönt o flumma runt hemma hihi.

bytt tid, Troligen så blir det om 2veckor tul & hinnsvepning om allt går som det ska..

Vill ja ha  tidigare tid så får jag ringa o kolla om de kommit in nån de dagar som är aktuell för hinnsvepning + tul.... hoppas på det.
    Snart är bebis här BabyHjärta

• PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-12-06 18:35:55 följande:
    Äntligen hemma. Här kommer dagens egouppdatering; 36+3 och besök hos bm. Magen hade växt alldeles förträffligt, nästan 3 cm på tio dagar och nu är s/f uppe i drygt 34 cm. Bra blodtryck, bra blodsocker, men något låga järnvärden. Bebis hjärta 140 bpm och en total viktuppgång hittills på 11 kg. Jag alltså, inte bebis... ;)
    hur kan du va 36+3 om du har bf 1jan? o jag 36+2 o bf 31.dec. eller blandar ja ihop dig me en annan..

haha kalla mig gravidförvirrad
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-12-06 17:12:29 följande:
    Jag jobbar som personlig assistent till en autistisk tjej. Men som sagt, nästa barn kommer jag inte jobba lika länge med! :)Då har man ju ett liv vid sidan om med!
    mallanis skrev 2010-12-06 15:18:29 följande:
    Japp nummer tre... jag tror iaf att det blir ett VUL? Vet faktiskt inte... får se i morgon? =) När du tog senaste vul så var du ju i v 13 så det är ju en milstolpe... när jag var senast så var jag i vecka 10.  Men ser det bra ut nu ska jag börja hoppas!
    Apråpå flytningar så är mina också konstiga och varierar massor....

Har ni andra gjort VUL i v 15 eller UL?

Muffe - hur är allt med dig idag då?
    Jaha ok, ja då är det påfrestande också på sätt och vis, ja man måste tänka på sig själv och sina barn (familj) nu, jobba sålänge du känner att du kan och är vettigast..
  • PåvägMotSyskon
    Cat79 skrev 2010-12-06 19:05:05 följande:

Påvägmotsyskon: Vi får se när du, jag och Kajsalisa blir mammor 2010 el 2011? Spännande...

hihi, ja de vore jättehäftigt, det är bara det att ja tjuvar lite =) 20.e har ja fått tid nu efter ja ringt o "klagat" på en tid 23.e till spec mvc.
    de blir tul då + hinnsvepning (enligt dem bedömning bla bla bla.) så ja KANSKE får bebis innan jul =)
  • PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-12-06 20:03:36 följande:
    Jo, nog har jag gjort 36 veckor och är inne på tredje dagen idag... :o Jag byter vecka på lördagar, dvs har gjort fulla veckor på fredagar. När byter du vecka Påväg?
    ja byter på lördagarna också. Dvs lördags va jag i v 37 (36+0) och idag måndag är jag i 36+2 å har bf nyår  enligt rul o tulFörvånad
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 20:02:16 följande:
    Tack börjar ju att gråta av din lugna fina inlägg tack ska du ha jag hoppas denna gången att när jag kommer hem så kommer jag förhoppnings viss säga
    ''fy fan detta vil jag göra 1 gång till woohooo det var det underbaraste jag någonsin gjort''
    Hoppas ..
    Borde bli bättre nu faktist.
    Ja jag säger ju det man förstår dk men när man väl ligger groggy hahaha av all medicin så är det som varm potatis i munnen och bara öööh vad sa du igen ?? Hahaha

Innan jag fick snitt på pappret så sa överläkaren till mig att om jag ville tänka igenom att ha snittet eller igångsättningen så skulle igångsättningen vara samma dag som BF dagen och då tänker man ju ALDRIG inte vill ja uppleva så en gång till o sen ta sig till op då han e förstor.
    Då sa hon näh det var bäst med att få snitt mkt tidigare och ringde upp och jag fick en tid direk.
    Alla här i Dk är imponerade av att jag får stora barn visst e jag det oxå men jag e rädd av att få det då min kropp inte kan vad som hällst får ju ont och det går likom inte hur som hällst då livmodern också ska kunna hålla i månader.
    men nu förstår dem och vet att förra gången var det så nära att dö.
    nu e jag ju självklart rädd då allt sitter i huvet o minnet men man kan inte dömma snittet man varit med om utan ge en chans till ett nytt och kanske mkt bättre
    Så e lugn men oxå rädd men FAN vad jag längtar att bara sen ligga där och bara titta på honom tror fortfarande att detta bara är en dröm

Vilken sjukhus hade du kontakt på ?
    Vi ska få snitt i hardesslev sjukhus
    vi bor i agerskov södra gyllan

Vi kommer att ta bilder haha men jag måste då be Bm att filma hela förloppet haha då sambon inte vill titta utan hålla mig i handen
    Men nu har vi bara en mobil med kamera o video så vi får se men många bilder blir det tro mig haha inte ska jag glömma att ta kort på honom inte
    att ge dig igångsättning på bf är helt absurt av läkarna. DÅ förstår jag att du valde sniti stället.

Du kommer få en jättefin välkomnande när Bus bebis kommer ut och skriker åt dig, MAMMA =)))
  • PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-12-06 20:38:45 följande:
    Hahaha, Påväg, förvirringen är total. Hur som helst har jag bf 1 Jan och enligt min app på telefonen är jag på 36+3 idag. 31 december är ju en fredag så jag antar att du borde byta dag på fredagar då?! Skitsamma, bebis blir det ju runt årsskiftet någon gång. Spännande, spännande!!
    jag utgår bara vad spec mvc sa på rul och tul. Du vet att man går ju till 39+6, =) då har man ju gått veckan ut.
  • PåvägMotSyskon
    2barnsmamma84 - Lycka till nu gumman, idag får ni en speciell dag, dagen innan er son ska födas till världen =) Man kan inte annat än bli avis.. o gråta en skvätt över att vår gravid-tider ihop är över.. =( vi har haft så roligt. Å nu lämnar du mig själv efter dig (finns många i trådarna, men vi har ju hängt ihop ett tag) Ja kommer efter dig snart, de lovar jag dig Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma