Plus igen efter mf/ma
Stort grattis SoMa!!
Stort grattis SoMa!!
De fick mina papper ang GP den 20 feb. Bara någon dag senare fick jag papper ang min inkomst och så även min arbetsgivare (fick dock rings och fråga efter dennes papper då de aldrig kom), sedan ringde jag och godkände den inkomst som arbetsgivaren rapporterat in (så slipper de skicka papper som du måste skriva på och skicka tillbaka, det räcker med skriftligt). Idag, dag 28 alltså, ringde de min arbetsgivare och frågade om ev omplacering, vilket ej är möjligt, så nu antar jag att jag får besked nu närmsta dagarna
Nu är jag redan sjukskriven 50% vilket var vad jag sökte GP för, men vore skönt att kunna luta sig tillbaka på GP om inte sjukskrivningen går igenom. Därifrån har jag inte fått svar ännu men det är bara en vecka gammalt.
Plutten och C, tycker ni kan ringa och höra efter hur det går och fråga om allt är komplett så ärendet inte stannar upp pga det
Konstigt att det tar sådan tid då, C! Hoppas du får svar snart!
Det är inte klart ännu om det är godkänt eller inte, men enligt min handläggare lät det som det
menade bara att nu när de uppenbarligen håller på och handlägger mitt ärende borde det inte ta så lång tid.
Nu har jag slutat jobbet! Känns kul att vara tillbaka men också jättekonstigt att sluta redan vid 10, men IOM att jag började 6 har jag jobbat mina 50%
Åh, vad kul att se dig här igen, Lisa!! Hur mår du?
Lisa - Åh, det finns inget som går så långsamtsom väntan på ett VUL! Vilken vecka är du i då?
Jag var hos BM idag, sf-mått 32 cm så jag hamnade över översta genomsnittskurvan men enligt senaste ultraljudet, för en vecka sedan, var lillskruttan -10% gemfört med genomsnittet för den tiden. Jag har helt enkelt en hög mage, men inte särskilt bred och Lillan ligger helst med huvudet neråt och sparkar upp mot revbenen. Så mysigt så
Kram Cat!
Liberte, vilken pers du går igenom! Snaaart har du din lilla hos dig.
Vad spännande med IVF-start, Mimmi! Hoppas verkligen allt går bra och att du inte påverkas alltför mycket av alla hormoner. Du måste säga till när det är dags för oss att hålla tummarna
Åh, vad kul att du är tillbaka HAlicia! Och precis på slut-tampen dessutom - spännande! Hur känns det?
Med mig går det bra, dragit ner på jobbet och är bara där på halvtid. Från och med nästa vecka får jag gå hem på heltid men var länge säker på att jag ville fortsätta jobba halvtid ett par veckor till, men nu är det så stressigt och har mycket sammandragningar så jag funderar faktiskt på att gå hem snart...
Stort grattis pixierpie! Har du något VUL inbokat nu i början?
Välkommen hit Den lilla M och grattis till vecka 18! När jag var och lyssnade på hjärtljuden i samma vecka vet jag att jag för första gången vågade tro på graviditeten, jag hoppas du känner det samma!
Jar haft tre MA i vecka 10,12 och 16 men nu har jag bara två månader kvar av denna gravidtet och det känns fortfarande väldigt overkligt att snart, efter 2 ½ år, är vårat barn här! Känns både spännande och vemodigt att det är så kort tid kvar - jag älskar att vara gravid!
Det är klart det börjar bli tungt och alla krämpor kommer smygande nu, men ett par buffar från lillskruttan överväger allt!
Börjar dock känna mig som en pensionär, har jag en mindre sak inbokad under dagen - ja då är jag "fullbokad"hela dagen
Snart ska jag iväg på föräldrakurs och efter det ett besök hos BM.
Vad härligt, plutten, då blir det snart hemgång för dig (antar att du sökte hel GP?).
Ja, Mimmi snaart! Inte klokt! 
Visst var det den 10 du hade VUL Lisa? Och du hade RUL samma dag, saftis?