Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2011-02-18 13:13:08 följande:
    Mabaja- Åh jag har inte varit inne och kollat på din blogg på länge! Har ni redan satt fart med bebis nummer 2!!!!  Galningar ;) hihi ...

Jag tar jättegärna en fika framöver! Kommer till Sthm v 11 och som det ser ut nu så kan jag träffas måndag eller onsdag om det passar?  Är ni andra i tråden också fikasugna?
    Ja jag träffas gärna, men är inte så långt gången om jag räknat rätt, men prata graviditet och bebis känns ju kul
    Muffe skrev 2011-02-18 13:56:09 följande:
    Jag gillar att ha stenkoll på det mesta hihi, lite jobbigt faktiskt! Är en sån som vill att allt ska vara klart direkt och helst skulle BB-väskan vara packad redan nu
    Jag är likadan och vill ha stenkoll på läget, kontrollfreak till max men känner nu ett otroligt lugn i hela kroppen...zombie någon...japp jag
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-18 15:23:32 följande:
    Nu har jag varit på tillväxtultraljud, ny läkare då min ordinarie är på skidsemester. Den här kändes lite... forcerad, hade bråttom tyckte jag, och jag upplevde även att h*n  mätte lite slarvigt i jämförelse med vad jag är van vid, så jag vet inte hur väl det stämmer... Istället för att försöka få bebis att lägga sig optimalt för mätningen så sa h*n att "här är lite skuggor och sådär så det blir inte så exakt". Vilket väl inte är hela världen, men ändå lite störande. Jag tror h*n tog i för mkt, så bebis är enligt min uppfattning kanske lite mindre än vad h*n kom fram till.

Men lillan bedömdes iaf väga ca 2,9kg vilket var +13%.(!) Flödet var 0,89. Vad det nu betyder. För en månad sedan var det 1,3, och det enda jag vet är att siffran sjunker med tiden. Det här var tydligen helt normalt.

Nu väntar CTG fredag v 8 och torsdag v 9, sedan ny läkartid 8/3 för tillväxt och flödesultraljud, ctg och bedömning av livmodertappens mognad inför igångsättningen! Och förhoppningsvis blir det sedan bebis några dagar senare!
    Grattis till lyckat tillväxtultraljud även om läkaren inte var något vidare.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 16:59:20 följande:
    Underbart att höra =)
    Då kanske den blev till den 30:de januari.
    Har jag helt fel för mig eller va det med ivf du blev gravid?
    Vad kostade ett sånt test?
    Ja jag har ju bara ett datum då befruktningen skedde eller då det kunnar bli något och det var den 30 januari så jag hade räknat med att CB digital skulle visa gravi 2-3 så jag är lite ställd för det betyder ju att jag är minst i v.5 och för 5 veckor sedan  så var det den 14 januari och jag hade senast mens den 16 januari och den var helt normal vad jag minns och innan dess så hade jag inget sex alls under perioden början på december till slutet av januari.

Nej jag är naturligt gravid ingen ivf, men ivf kostar väl runt 30.00 kr om man gör privat.

CB digital kostar 115, vanligt CB 95 kr.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    acure skrev 2011-02-18 17:06:58 följande:
    Telgebo: grattis till ditt +3 på CB. Jag testade också 3+ med ett sånt fast jag borde ha fått 2-3 veckor som resultat enligt min kalender. Jag tolkade det som att det är ordentligt mycket hormoner i kroppen och att det därför ger utslag på fler veckor än det egentligen är. Så det är ju verkligen ett positivt besked. Grattis! Och angående förkylningar så ska du inte oroa dig. Jag har varit sjuk säkert tio ggr denna graviditet och inte bara lätt förkyld utan både influensa, där jag i stort sett levde på alvedon i två veckor för att få ner febern, men också hemsk hosta i över en månad. Jag trodde att jag skulle hosta ut bebisen men den ville som tur var stanna kvar ett tag till ändå! Men som många redan sagt, försök hålla febern nere, och vila vila vila!! Krya på dig!
    Tack, det står att veckoindikatorn på testet är 92 % så man kanske inte ska ta den på så stort allvar men ändå så börjar man ju fundera, men jag vet ju exakt datum som det hela blev till sas och det är ju 19 dagar sedan och då borde ju CB digital visa 2-3 idag, men 3+ är ju något bättre, men nu är jag nyfiken på vilken vecka och dag jag är i trots att jag är ganska säker att det var för 19 dagar sedan.

Halsen känns faktiskt bättre och feber har jag inte tack och lov, högre kroppstemp på 37,2 ser jag inte som feber utan som helt normalt då man har högre kroppstemp vid graviditet, men jag ska hålla koll, tempar varje morgon ändå och ska ta det lugnt hela helgen.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-18 17:10:54 följande:
    Då är du väl i vecka 3 eller vecka 4
    STORT GRATTIS Hjärta
    Gravid 3+ betyder enligt förpackningen som testet låg i att jag är minst i v.5 kolla annars Clearblues hemsida.

Tack så mycket
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-18 17:30:25 följande:
    Härligt att det går framåt Telgebo!

Apropå övernaturliga saker... jag har själv aldrig sett något.
    Men många i min omgivning vittnar om saker de sett.

Det senaste var faktiskt förra veckan! Min sambo frågade mig om jag skulle tycka det vore hemskt att vistas någonstans där det finns spöken.. Nej, svarade jag. För jag har aldrig sett något själv, så jag antar att de är snälla mot mig och lämnar mig ifred, om de nu finns omkring mig.
    Då sade han att samma morgon, innan jag vaknade, hade han sett en kvinna i hörnet av vårt sovrum, bredvid vår säng. Hon stod framför hans svarta skjortor, så hon syntes eftersom hon var så ljus. Han hade sett exakt samma gamla kvinna där, på samma ställe, minst en gång tidigare. Men hon verkade snäll, hon hade tittat leende mot honom.

Jag tyckte det lät som ett rätt trevligt spöke så det skrämmer mig inte alls.
    Jo tack, men jag är så förvånad. Tänker och tänker och jag kan ju inte vara så långt gången som v.5+ för jag borde vara i v.4+5 idag räknat från senaste mensens första dag och enligt sex så är jag i v.2+5. Får inte ihop det så ska bli väldigt intressant att se vad ett VUL visar om allt fortsätter såhär bra.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-18 17:33:49 följande:
    Telgebo: Vad härligt!
    Tack
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-18 17:51:46 följande:
    Måste bara berätta vad som hände idag. 

Vi hade bestämt att inte berätta offentligen om graviditeten förrän efter RUL och även berättat för de som vet om att vi ska ha en till att vi inte skulle berätta om graviditeten förrän efter RUL. Idag på stan kom en på motionsgympan jag brukar gå på och gratulerade... Hmmm behöver jag säga att jag höll på trilla omkull av förvåning. Maken såg ut som ett levande frågetecken sedan visar det sig att det är min mamma som hade berättat. Hon om någon trodde jag ju skulle vara tyst.... Så jag kan erkänna att jag är lite besviken nu vi bor i en liten by och nu känns det ju som att typ ALLA lär veta om detta. Vi har ju liksom nära anhöriga som inte vet om detta. Vilken tur att barnen fått veta.....
    Vad sur ocj less man blir när folk inte kan hålla tyst när man bett om att inte säga nåt. Jag skulle bli jätteledsen om det kom från andra att jag var gravid, jag vill ju berätta sjäkv när jag känner mig redo för det.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 18:06:00 följande:
    Ok, samma som jag hade mitt förra MF... fast jag va i vecka 9 och geleklumpen var 2,5cm, fostret hade nog stannat i växten och sen brytits ner av kroppen för jag såg inget i geleklumpen.

Jag mår bra, har fortfarande gravtecken som ex. varmt ansikte. Just nu är det väldigt varmt att jag tom är röd i ansiktet. Har inte kommit fler blodklumpar och har inte ont i magen.

Om det inte framgick så har jag inte sett röken av någon geleklump.

Anledningen till att jag frågade var att jag vet ju bara hur ett MF ser ut i v.9.... har ju lyckligtvis ingen erfarenhet av ett i v.5 oxå.
    Jag hoppas så att det inte är ett MF du genomgår Marlyn utan att allt ser bra ut nu på tisdag när du ska på VUL och att graviditeten går bra.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo

Marlyn: Jag hade ett MA i v.7+ då hade fostret varit dött från v.4-5 Jag fick ut en geleklump på ca 3 cm avlång med hinnor och brosk som såg ut som en miniatyr av en sjöhäst typ, usch jag blir så ledsen när jag tänker tillbaka på det.

Gravid v.4+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma