acure skrev 2011-02-18 17:06:58 följande:
Telgebo: grattis till ditt +3 på CB. Jag testade också 3+ med ett sånt fast jag borde ha fått 2-3 veckor som resultat enligt min kalender. Jag tolkade det som att det är ordentligt mycket hormoner i kroppen och att det därför ger utslag på fler veckor än det egentligen är. Så det är ju verkligen ett positivt besked. Grattis! Och angående förkylningar så ska du inte oroa dig. Jag har varit sjuk säkert tio ggr denna graviditet och inte bara lätt förkyld utan både influensa, där jag i stort sett levde på alvedon i två veckor för att få ner febern, men också hemsk hosta i över en månad. Jag trodde att jag skulle hosta ut bebisen men den ville som tur var stanna kvar ett tag till ändå! Men som många redan sagt, försök hålla febern nere, och vila vila vila!! Krya på dig!
Tack, det står att veckoindikatorn på testet är 92 % så man kanske inte ska ta den på så stort allvar men ändå så börjar man ju fundera, men jag vet ju exakt datum som det hela blev till sas och det är ju 19 dagar sedan och då borde ju CB digital visa 2-3 idag, men 3+ är ju något bättre, men nu är jag nyfiken på vilken vecka och dag jag är i trots att jag är ganska säker att det var för 19 dagar sedan.
Halsen känns faktiskt bättre och feber har jag inte tack och lov, högre kroppstemp på 37,2 ser jag inte som feber utan som helt normalt då man har högre kroppstemp vid graviditet, men jag ska hålla koll, tempar varje morgon ändå och ska ta det lugnt hela helgen.