Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2012-11-21 12:58:30 följande:
    Det kommer bli snitt

Jag går inte med på ett vändningsförsök, vet för väl vad som kan gå fel plus att jag tror att har de små liven satt sig så så har de en anledning till det (hade min mamma tex gått med på ett vändningsförsök så hade hon nig dött för vid snittet såg läkarna att hennes livmoder var då tunn att de såg bebis igenom...mamma hade inte klarat en vanlig förlossning och fick efter det förbud att bli gravid igen)

Och med tanke på hur stor hon redan är kommer en sätesförlossning inte på frågan heller...stora risker som det är som ju inte blir mindre när bebis blir större.

Ska på ul nästa vecka och bekräfta det två bm kände idag och sitter hon kvar får vi se vad och när nästa steg blir. Känner mig snopen...

Låter klokt och logiskt att det blir snitt om hon är i stäte. Men förstår att det är snopet... Men som Lisa säger, det blir ju bebis hur som helst. Viktigast är ju att hon kommer ut på det sätt som är säkrast och bäst för er båda!!

Men jag skall hålla tummarna för att lilla BusFian vänder sig tillbaka om hon nu klarat av att vända sig fel  

• SmåBustroll

Så skönt att hon vänt sig rätt igen, men så trist att du börjar få Hf. Hoppas det håller sig stabilt och lillan får stanna lagom länge till!

Så trist med alla ni, som av olika anledningar, mår illa!! Hoppas det snarast går över och alla får vara friska och inte illamående.

Själv så skall jag på tapp-mätning och ul på torsdag igen. Sista kollen innan bebis skall komma i januari. Har inte haft så farligt med sd så hoppas tappen är lång och fin fortfarande. Tror inte bebis fixerat sig ännu, men känner att han är nere och "gräver" bakom blygdbenet. Känns som om det nyps i urinröret liksom. Obehaligt, men inte så farligt ont. Får också en stickande ond känsla över blygdbenet. Som när man är jättte jätte kissnödig (men det kommer bara några droppar när jag kissar). Kanske kan vara framfogen som spökar!?! Känns dock högre upp... Annars mår jag eg ganska bra tack vare att jag kan vila på dagarna då jag är sjuksriven. Skönt att slippa så mkt besvärliga sd!!

• SmåBustroll

Cat79. Blir intressant att se i morgon hur LillFisen här ligger, hur stor han är och ffa om tappen håller sig i längden. Huvudet ner är jag tämligen säker på, fixerad... Hm. Osäker. Känns som han hoppar upp och ner som en liten studsboll Och vassa hälar har han också Men som du säger, det är mysigt med aktiviteten!

Odetta. Hur går det med dig? Tänker på dig och hoppas din HF inte skenar iväg!! 

• SmåBustroll

Så fin Isak är! Sötis!

Mamma til W. Så jobbigt med sånna nätter  

Koll på sjukhuset här gick bra, typ. Tappen var stängd och hade bara minskat lite. Så 35 mm nu (37 sist och 40 på första mätningen). Lillfisen verkar ha det bra. Men han har gått från +1,7% till -2,7% I storlek, men det antar jag kan bero på den som mäter också. Dock samma person som mätt sista två gångerna. Han var +5%första mätningen, men då med annan läkare. 
    Måste dock göra glukosbelastning nästa vecka pga av att bebis har på gränsen till för mkt fostervatten. Hon sa att ofta vet man inte varför man har mkt fostervatten, men en glukosbelastning är bra att kolla. Och så sen en uppföljningskoll om tre veckor. 

Någon som gjort glukosbelastning? Hur mkt är det man skall dricka? Det är läbbigt sött har jag hörta. Huga. Ja ja. 

Så tror egentligen allt var bra. Men blir ju lite fundersam när han inte verkar växa i samma takt hela tiden. Men det är antagligen helt normalt som jag förstår det          

• SmåBustroll
    Mamma till W skrev 2012-11-30 08:49:55 följande:
    4.8 cm (rumpa till huvudet) bebis!

Härligt! Grattis! Läste i andra tråden också.
  • SmåBustroll

Grattis alla till passerade milstolpar och lyckade vul/ul!

KMW, akta dig i halkan Men så härligt med snö. Här är det bara kallt... Skulle nog bli snö senare i veckan!! Hoppas det blir lagom med snö. Känner inte att jag är så bra på att skotta

• SmåBustroll

Härligt med 29+0 Cat. 33+0 här idag! Har hittat en BM som bor i princip granne med mig, och som dessutom är van vid hemmafödslar. Så idag hade vi ett långt förlossningssamtal här  hemma med diverse alternativa planer beroende på hur fort det går och bereoende på om hon är hemma eller på jobbet. Känns bra! Så nu skall jag sluta oroa mig lovar jag både mig själv och min omgivning. Verkar vara goda ods för att slippa transportförlossning i vart fall! Vill helst föda på sjukhuset, men nu vet jag att jag kan även få en bra hemmafödsel om det kör ihop sig tidsmässigt!

Har börjat plocka fram bebiskläder nu. Måste hitta saker till vaggan. Har hittat vaggan... Bra start

I morgon skall jag göra glukosbelastning för att läkaren på kontrollen sist tyckte jag hade lite på gränsen till mkt fostervatten. Ser inte fram emot att dricka den där sörjan... Har förstått att det är sliskigt sött värre Men ja ja. Kan ju vara kul att se lite mer i detalj hur kroppen reagerar på socker. Lite intressant tycker jag ändå det är

• SmåBustroll

Inte hemmaförlossning i första hand, men som en bra reservplan

Tror bara jag får vatten efteråt.... Hungrig redan ja ja. Drygt två timmar kvar till jag får äta. Väntar på att få komma in på labb.

Kmw. Losec funkar fint. Men dålig mage kan ju också vars ett tecken på att det är på g nu!!!

• SmåBustroll

Avklarat glukosbelastning. Lite spännande att få svaren sen Tror väldigt starkt att det inte är någon fara på taket alls, men alltid spännande att se hur kroppen reagerar på ett sånt test.

Glukosen smakade inte alls så illa som jag befarat! Laktulose för magen är helt klart snäppet värre. Detta var ju inte ens segt. Jag hade sett framförmig att dricka sirap. Men så illa var det inte.  Dessutom hade de en färdig med lite citronsmak, så det var ju bra. Och kall var den också Så bra. Nu det avklarat!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma