Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Plus igen efter mf/ma

Usch, vidriga dagar här nu.. Är 20+6 idag, Viggo dog 21+0, ångesten, oron och sorgen bara sprutar! Var på kontroll igår, allt var bra då iaf och bebis sprattlar som en tok.. Längtar så till dessa dagarna är över! Ska snart gå till minneslunden och tända ett ljus..

Just det, ska också berätta. Vi började försöka få barn för 3 år sedan, tog ett år innan vi blev gravida med Viggo. Tyvärr var den graviditeten ett levande helvete och han dog som sagt i vecka 22.. Efter det kretsade hela mitt liv kring att bli gravid igen och några dagar efter viggos dödsdag plussade vi igen.. Den här graviditeten har varit ett virrvarr av känslor, hoppas dock att det blir bättre när vi kommit längre vi kom förra gången.. Tack o lov har jag en fin och väldigt positiv man som håller mig över vattenytan när det blir jobbigt!

• LisaVäntar

Tack fina, fina ni!!! Så glad att jag hittat hit :)

Dag och natt: har inte hittat någon sån grupp på fb, var letar jag och hur gör man?

Odd: håller tummarna, hoppas bebis är snäll och visar upp sig!

KMW: håller tummarna för dig också, kanske maken ändrar sig..?

Mimmi: du hör hit lika mycket som vi andra, vi alla har ju följt varandra så länge så du ska vara här oavsett vad det står i trådstarten :) snart, snart är det din tur!! Kommer bli lika glad när du plussar som jag blev när jag själv gjorde det :D

• LisaVäntar

Tack Cat, det är en fin tanke att storebror vakar över oss.. :)

Det här med kön förstår jag helt, jag var helt inne på att kolla kön för det kändes så viktigt att detta skulle bli en flicka för att allt skulle vara så olikt förra graviditeten som möjligt.. Hade det varit en pojke hade det nog krävts en del bearbetning, skulle kännas som att få samma barn igen liksom.. Allt som är annorlunda känns bra! Min man däremot ville absolut inte kolla, vi hade världens bråk om det innan RUL och besked att vi inte skulle kolla då, utan ev göra köns-UL senare, men när vi satt där så frågade han ändå.. Blev så lättad så jag grät när hon sa blygdläppar!!!

• LisaVäntar

* inte besked, bestämde såklart!

Beklagar att även du har en ängel Cat!! Hur känns nästa graviditet när du fått ett friskt barn emellan?

• LisaVäntar

Håller tummarna för att denna graviditeten ska gå bra Cat! Hur långt har du kommit? Förstår dig också med att inte vilja veta kön, jag ville inte det heller innan förra grav började strula, men nu kändes det viktigt.. Så olika vi kan vara!! Vet att jättemånga som fått änglabarn gärna vill ha samma kön, men det ville absolut inte jag! Hoppas du kan njuta av graviditeten lite tidigare denna gången!

Dag och natt: så långt du har gått!!! Snart dags :) nervös för att föda?

Nu har vi passerat och så här länge har jag aldrig varit gravid innan.. Fortfarande sorgsen, men känns redan lite lättare faktiskt! Lillfia i magen sparkar som en galen idag, det hjälper! Blev sjukskriven idag också till sista augusti för foglossningen, känns jättebra!

• LisaVäntar

Dag och natt: skönt att du känner så :) kanske blir mer och mer verkligt ju närmre förlossningen du kommer.. Klok inställning tror jag, att bara ta det som det kommer! Går du på någon förberedande kurs? Kan inte för mitt liv komma på vad det heter ;)
    Tack för inbjudan till grupperna!

Odetta: lycka till, när är det dags?

Hur dags är det för KMW imorgon?

Fy saaaaaaaatan vad ont jag haft inatt av foglossningen.. Vaknat flera gånger i olika ställningar och inte kunnat ta mig loss! Vansinnigt obehagligt! Nu har jag iaf tagit mig i kragen och hämtat ut citodon, för panodilen hjälper INTE! Hoppas den hjälper och jag inte spyr av den, har tyvärr också lätt för att spy av medicin.

• LisaVäntar

Är det dag och natt som är näst på tur att föda förresten? Sen är det jag och pixerpie i november?!

• LisaVäntar

Längtar också! Hoppas hon kommer tidigast 27 oktober, är så rädd att föda för tidigt! Mår du bra då pixerpie? Tråkigt med hennes arm!

Lilla M: det är ju snart! :) har du det jobbigt?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma