needtobreathe skrev 2012-01-20 22:27:21 följande:
Haha, ursäkta men.. "inte planerat att hamna i säng.." näe, okej.. men du hade kunnat avböja även den gången när ni fullbordade det, du hade kunnat säga att du ville att han använde kondom, om HAN inte vill ha barn ska han väl inte spruta in sin sås i dig, för de är ju så barn blir till!?
Och fine, störst chans att bli gravid (risk att bli gravid) är ju runt ÄL, men du kan ju bli gravid egentligen närsom OM allt klaffar just då.. spermierna väntar lite o synkar me ägg o grejer.. poff - gravid ändå..
Men dag 22 i cykeln är enligt mig en säker period när jag aldrig haft sådan sen ÄL förut. Jag vet hur barn blir till och jag förstår inte varför min ÄL skulle vara så sen. Inte kan man väl för sjuttsingen ha en sådan sen ÄL?
Har inte haft en 30 dagars cykel på flera år utan alltid fått mens dag 29 som är idag så cykeln skulle ha dykt upp idag. Visst inte mycket försenat men tillräckligt för att sätta igång tankarna.
Får köpa ett CB om några dagar och testa om inte mensen dyker upp men jag vill först testa när jag kan vara säker på resultatet på testet.
Jag vet inte varför jag lät det ske överhuvudtaget, det bara blev så.