Plus igen efter mf/ma
Mimmi: Jag kan inte käka järntabletter för att jag är förstoppad redan från början. Har enda från start gått på toa typ 1 ggn/vecka..
Mimmi: Jag kan inte käka järntabletter för att jag är förstoppad redan från början. Har enda från start gått på toa typ 1 ggn/vecka..
Så var det över och jag orkade 60 min zumba. Innan jag åkte konstaterade både jag och mannen att "satan vilken ölmage jag fått"... Dvs, den har sjunkit både en och tre våningar. haha. Den börjar först nedanför revbenen. :) Kanske därför jag inte känner av nå jobbigheter med att andas (som nästan alla klagar på i slutet).
Nu har jag däremot plågsamt ont! Men det gör inget, maken kommer hem om nån timme så då kan jag dö i soffan de 5 min det tar innan W kommer och drar i mig!
Gick det som förväntat Mimmi? Har knodden växt på sig och gått från geleklump till bebis?
Ikväll har jag och mannen haft vårt sjätte tillfälle bara han och jag sen W kom för 15 mån sen. Vi tog en bio och hade det såååå mysigt! Vi gick runt och kollade in lite snuttefiltar och annat smått och gott till lillebror- börjar väl bli dags att köpa NÅNTING såhär 1.5 månad innan bf. Så blev lite fönstershopping! Så får vi ta den riktiga shoppingen i februari när det är dags för "operation vräkning".
Wilda hade fullt upp hos sin Moster i form av att tömma hennes lådor i köket! Och så åkte de massa hiss! haha
Hej och hå! här går det undan...
Ringde min bm nu på morgonen för att tala om att mitt sim-kort (iphone) till telefonen ligger i plånboken och att jag har ett tillfälligt nr i ett par veckor. Då berättar hon att IMORGON kl 13 ska jag till spec.mvc i Uppsala för min första järnfusion (stavas det så? var inte injektion iaf)... Sen kl 16.30 ska jag på vanligt mvc-besök... Sen ska jag tillbaka i slutet av veckan till mitt mvc för ny omgång och så en gång nästa vecka och därefter ta nytt hb.
Så idag har jag gett maken i uppdrag att ringa sin mamma och fråga om hon kan vara barnvakt. Hon är ledig (jobbade i helgen) så borde inte vara några problem! :)
Det känns så bra mct! Plötsligt händer det och då går det undan. Tycker att nya mvc skött det bra- med tanke på att första träffen var 23 dec. Och då först tagit ferritin och en vecka senare blodstatus, b12 och folsyra. Och nu har jag en tid. ![]()
Underbart saftobulle! Grattis
Mct: smått förvirrad? ![]()