Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-04-04 12:33:40 följande:
    Sötfilur;

Som 2barnsmamma skrev så kommer dom försöka putta honom rätt igen om han ligger fel då, o sen tar man hinnorna för då sjunker han ner lättare. :)

Idag låg han me huvudet ner igen men rörligt.. o han snurrar runt som fasen så man vet aldrig me honom ;)
    Jag tror han kommer envisas med att rulla runt tills de e dax bara för att jävlas :) men när de väl e dax kommer de gå bra.
  • Sir Bubbalots mamma

ja snälla sluta tjafsa nu! blir så less när de ska tjafsas..

Muffe skrev 2011-04-04 16:36:00 följande:
    en sak till som jag funderar på: om man ska snittas eller så, så ska man ju vara fastande, men hur funkar det om de blir akutsnitt? Då kanske man nyligen ätit mat hemma t ex?! :)
    du e sövd så liten tid att de e ingen fara med mat i magen.. du får medicin mot illamående sen så du inte ska bli så illamående.. (inte för att jag gjort snitt innan men de e de jag läst=)
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-04-04 17:09:45 följande:
    Jag med är trött på det och det har jag skrivit också.
    sluta då tjafsa. lägg ner ämnet.
  • Sir Bubbalots mamma
    kajsalisa skrev 2011-04-04 17:20:31 följande:
    Sugar; låter som en bra idé. Vi kommer åka till Australien över nästa jul. High life det kommer bli att flyga 25 timmar med en ettåring... ;)
    uj de hade jag nog inte fixat.. fast jag e flygrädd så jag hade nog inte klarat flyga 25h själv äns:P
  • Sir Bubbalots mamma

galna drömmar e vanligt när man e gravid..

Mina drömmar e dock jävligt obehagliga å känns inte som drömmar. jag har de vanliga mardrömmar å konstiga drömmar.
    men de sista veckorna har nåt annat hänt med. Jag vaknar av att de känns som att någon tar tag i mig eller trycker ner mig. I natt va de att någon tar tag hårt om mina höfter å drar uppåt, jag blir klar vaken men som paralyserad, hur mycket jag än försöker kan jag inte skrika, röra mig eller öppna ögonen.. å jag ligger verkligen i en båge som att nån drar  i mig å de känns som att nån gör de. men jag kan inte röra mig.. Skrämde skite ur maken..

å när de släpper storbölar jag.

• Sir Bubbalots mamma

fiina bilder sofy :)  vilken kurva:) snart e de dax.. Härligt

• Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-04-05 15:42:07 följande:
    haha tacktack! ser inte alls sliten ut ;)

jaa.. wihooo!! vore skönt om hinnsvepningarna gjorde verkan men de trorja icke.. en idag fick ja ju o så en på fre.. men men, annars har ja ju månda så! =)
    hehe nä då! :)

nä inte tror jag att  han vill komma ut förens han blir tvingad! ;) han har ju så kul där inne.. de ser man ju på kurvan!
  • Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-04-05 15:48:25 följande:
    Hahahahahaha!!! Du har nog tyvärr rätt ;) Dom sa idag att de va väldigt ovanligt att bebisen snurrar runt så mycke som han gör fortfarande när man e förstföderska (eftersom han aldrig ligger på samma ställe me skallen) o att de inte va så vanligt me en sånhär sjövild bebis.. dom brukar va liiite lugnare iallafall! Men de e la skoj! Då kan han ju roa sig iallafall! ;D
    nä de kan jag tänka mig! men han e nog mor upp idagen. full rulle hela tiden! ;)
  • Sir Bubbalots mamma
    kajsalisa skrev 2011-04-05 16:32:07 följande:
    Sådärja Pancakes. Där slog du till och prickade in inlägg nummer 18000. Shit va vi har skrivit sen jag startade tråden för nästan ett år sedan....
    vi får ligga i så når vi 20000 till de e ett år:)
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-04-05 17:22:16 följande:
    Fy vad obehagligt.

Jag har sedan 1 år tillbaks ibland känt att nån tar tar i mig och drar mig bakåt, men ingen är bakom mig, kan vara när jag tex står och bostar tänderna på kvällen, skitobehagligt. Får en känsla att det är min döda farmor som kommer och kramar om mig eller talar om för mig att hon är här för att se hur jag har det.

Nu har jag varit hos BM idag, bröt ihop idag när jag kom till MVC och bara storgrät ut all oro jag burit på och all rädsla jag känner inför KUB nästa vecka. Hon sa att vi kan boka in en tid för samtal efter KUB men före RUL, men lyssna på hjärtat vill hon helst inte göra före v.20 för det kan vara för tidigt att höra och det skulle bara skapa mer oro tex om moderkakan ligger i framvägg eller så.
    jo de e obehaglig.. fast jag googla de innan å de va tydligen inget farlig eller ovanligt, kallas sömn paralys och de e att man vaknar försnabbt så hjärnan å kroppen hinner inte med. å de e vanligt att man hallucinerar i samband med de.. känns skönt att de e ofarligt å vanligt!

bra att du grät ut å sa hur du mådde.  de kommer säkert gå bra. men jag vet hur de e.. jag e skit nojjig idag å bölat flera gånger idag.. även om jag känner de sprattla där inne så har jag mina stunder då jag e övertygad om att jag kommer få se en död bebis på rul om 16dagar.. å att jag bara inbillar mig att de e pyret jag känner..
    Men så e de ju med hormonerna.. de spelar en spratt.. å leker med ens hjärna.. till och med kollat på sånna angelsounds grejer bara för att jag nojjar
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma