Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 22:42:26 följande:
    Min mens kommer snart 36,5
    Men det gjorde jag nu fel tidspunkt men jag tror jag får mensen i morgon .
    Mina ät som lition där inne men utan på är dom som vatten .
    Vid garv så är dom lition innanför + utan på .
    Ömma bröstvårtor som jag kan ha vid mens och graviditet får inte ömma tuttar hade med 05-an och 08-an men då v 8 typ
    10-an inget alls eller jag mins inte .

men vi får se troligtviss kommer skitet nu iaf fan oxå !!       
    Vi får se imorgon då, men annars tycker jag du ska köpa ett test imorgon och testa. Du har ju gått över BIM så länge nu så det borde ju visa om du är gravid eller inte klart och tydligt.

När jag var gravid så var mina flytningar så var mina inte som lotion eller creamy utan mer rinniga och det var väl det som fick mig misstänksam att det skiljde sig så.
    Brösten ömmade på ett annat sätt ut mot armhålan, hålla armarna i kors gick då inte och bröstvårtor var helt mörka och fullt med blå ådror över hela brösten och jag kände inte igen utseendet på dom ha ha.

Ja sjunkade temp indikerar att mensen är på intågande.

Jo, jag visste ju att jag inte var gravid, svårt att bli gravid när man äter P-piller och inte ens har sex ha ha och dessutom planerar jag ingen graviditet.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-13 06:09:59 följande:
    mensen kom jag vaknade nyss satte mig på toan och mensen kom jag e faktist glad då jag slipper sitta inne i en bil i många timmar med blod på bindan men när vi kommer hem från sverige då jävlar
    OK, skönt för dig, men jädrar vad sen den var. Brukar du ha så hoppig mens? Du hade nog senare ÄL än du trodde då.

Här känns det som mensen snart är slut, blöder inte alls mycket denna gång men däremot har så jäkla huvudvärk och har haft nu 3 dagar i rad och det är inget vidare.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-13 11:08:40 följande:
    Den var helt normal
     sista mens 12 juni nu kom den 13 juli
    Nästa ägglossning är ca 25 juli och bim 10-11 aug
    BIM+3 kom jag till inte så farligt.    

Är du gravid då ?? 
    Men hade inte du en 28 dagars cykel? I så fall skulle du haft mens redan i måndags och idag är det fredag, så det är ju 32 dagar sedan du hade mens förra gången.

Nej, jag är inte gravid, har ju mens, äter P-piller och inte haft sex på evigheter så hur ska jag kunna bli gravid? Sedan planerar jag ingen graviditet, min situation är inte så lämplig för det som du förstår.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-13 11:16:07 följande:
    jag följer bara min cykel

hmm jo jag förstår
    men kanske något annat som gör att mensen blir konstig då ?   
    Vet inte vad det skulle kunna vara då? Kanske är p-piller som gör den så, ingen aning, men gravid vet jag bombsäkert att jag inte är.

KMW: Jag har försökt ansöka till den tråden redan när min dotter föddes men blev inte insläppt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-30 22:16:42 följande:
    Här väntar jag på BIM hade äl den 26 och 27 ca och hade molvärk idag i några minuter som stoppade till men vet inte om det kunde vara ägget som fäste sig har inte fått någon blödning men en jävla mensvärk iaf.
    Redan ÄL? Tyckte du hade mens nyligen. Vad fort tiden går.
  • telgebo
    Cat79 skrev 2012-07-31 14:20:16 följande:
    Ja vi hoppas det går bra! Heja Bjornis med :) Det var väl VUL denna v. BM ringde nu och jag har dåliga järnvärden :( måste ta tabl omgående). Bara detta inte är negativt för liten nu då jag åt det sist när det slutade dåligt. Som sagt så är det ju vanligt m för lite järn så tänk positivt nu!
    Jag hade 6 i ferritin när jag plussade och fick också börja med järntabletter väldigt tidigt. jag fick dock inte upp mitt järnvärde utan fick järndropp, hann få upp mitt till 112 dagen innan Alice föddes.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-31 15:33:03 följande:
    hade ju sista mens 13:e juli och äl hade jag 26-27
    Okej, jag hade mens 11 juli och har fortfarande inte fått ÄL.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-31 16:30:52 följande:
    Oh okej :-/ konstigt .
    Vad är det för konstigt med det?
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-31 16:35:13 följande:
    Ja att du inte fått din ÄL än alltså men du äter ju p-piller så det kanske gör så att ÄL inte kommer .
    men som jag förstod dig så planerar du inte häller . 
    Nej jag planerar inget barn men vill ändå se att kroppen funkar som vanligt. Jag slutade med P-piller eftersom jag mådde så hemskt ut av dom med världens PMS varje dag. Tog upp det med min kurator och hon tycker jag gör rätt som slutade med dom.

Eftersom jag tempar så har jag koll på att ingen ÄL skett, men det kan ju bli koko i kroppen ett tag efter man ätit p-piller innan det rättar till sig. jag trodde inte det skulle bli vajsing efter bara 6 månaders ätande. Får se hur jag mår nu utan p-piller och vad jag ska ha istället.
  • telgebo

Björnis: är du här? Undrar hur det går för dig?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma