Plus igen efter mf/ma
Jag åt Albyl Minor när vi väntade lilleman...det slutade jag äta kring v30 men hade lika väl kunnat fortsätta till v36+0. Det är ju som sagt det som rekomenderas.
Mitt HB ligger stadigt kring 140 och uppåt. Hade en dipp kring v25 tror jag det var då det "bara" låg på 129 om jag minns rätt, men till v29 hade det stigit till 141 igen. Och då undviker jag redan det mesta med järn i...
MIn bm har inte pratat mer om det sen hon skrev in det i journalen och pratade med läkaren om det (som sa att jag äter på egen risk). Jag tror inte hon fattar varför jag äter det trots att jag förklarat och hon varit bm i hundra år?! De verkar inte följa forskning så värst....Ja, då har ju du också högt hb. Har du höga järndepåer också? Jag har undvikit att äta c-vit med maten och länge undvek jag rött kött. Och som lagst hade jag också nåt på 120 i hb men nu var det upp igen och bm var sååå imponerad. Jag är inte lika impad för tror inte det är så där jättebra med högt för högt hb. Jag har ju högre hb nu än när jag lämnade blod ju! Fast det är kanske inte så konstigt. Haha.
Så nu vill 3 barnsmamman bli 4 barnsmamma snart?!
Haha. Ljuvliga!