• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2010-08-25 21:10:17 följande:
    Grattis till Pinklove på födelsedagen! Solig 

Och vad roligt med sparkarna Mabaja!! 

Men guuud, jag är så himla trött nuförtiden så jag orkar inte skriva så mycket alls.  Vem vet när man nånsin blir pigg igen?! Skrattande Nåja, jag får återkomma när jag är lite piggare igen. Glad
    Kan ju komma med "positiva" besked, jag har varit lika trött hela resan av den här graviditeten. Dvs ingen förändring, inte ens i de "bra" perioderna. haha. så förbered dig på att vara trött! HAHA
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-08-27 12:38:39 följande:
    När vi har fått vårat efterlängtade syskon, så tänker jag aldrig mer vara gravid. Det blir till att sterilisera mig eller ngt. Jag vill egentligen ha många barn... men jag tänker inte vara med om detta mer. Jag vet faktiskt inte om jag orkar försöka alls igen om den här graviditeten inte går bra.  Gråter Det är ju tyvärr inte "bara" missfallsrädslan som besvärar mig, utan så mkt fysiskt också...
    Inte för att göra dig besviken! Men sterilisering är ingen säker metod! Flört Min granne steriliserade sig. Sen nåt år senare kom de på att "hoppsan, jag är visst gravid"... De har gjort många anmälningar men slutligen fick de en förklaring till hur det kunde gå till... och det är att kvinnokroppen är så "smart" att den bygger en egen liten kanal över det området som är steriliserat. Så det kan komma igenom ägg ändå... Jag blev helt paff när hon berättade det!

Det kommer gå bra för dig den här gången, du har många tuffa veckor och månader framför dig men det kommer gå bra nu! Daniela fick vara sista "bakslaget" för den här tråden. Nu ska det bara bli bebisar! Friska bebisar!
  • Mabaja
    Dag och natt skrev 2010-08-27 18:23:42 följande:
    FörvånadFörvånadFörvånad Är det nåt de upplyser folk om när de kommer för att bli steriliserade? Jag trodde inte det var möjligt! Men kroppen är smart... Jag  är överhuvudtaget helt fascinerad över att folk alls blir gravida efter att ha sett "The Great Sperm Race" på Youtube! De små stackars spermierna har det verkligen tufft på sin jakt efter "Sperm Heaven" SkrattandeSkrattande

Hur mår ni andra? Jag har varit så trött senaste tiden så att jag inte orkar läsa alla sidor, skummar igenom, och det känns som en kraftansträngning att ens skriva. Huvudet känns liksom inte riktigt med! Om det är som Mabaja skrev att det kan vara hela graviditeten, herregud, då kommer jag inte få mycket gjort på jobbet! Glad

Men nu ska ni få höra! Jag har fått världens största finne i pannan!! Den är helt enorm!! Sambon, som just nu är vid Kebnekaise, hade kunnat stanna hemma och "bestiga" mitt horn istället hahaha! Typiskt nog skulle jag hålla i en föredragning för hela avdelningen på ca 70 personer idag så jag försökte täcka den så gott det gick så att de kunde koncentrera sig på vad jag sa istället för att bli bländade av finnen! Skrattande

Nu måste jag gå och få lite i magen.... kraaaaaaaaaam till alla!!

Haha det var inget de berättade för min granne iaf. Det blev abort för dem iaf och sen en massa fighter fram och tillbaka med myndigheter och anmälningar hit och dit. Den familjen fick iaf lära sig att en sterilisering inte innebar "barnfrihet". Efter denna "lilla incident" har de inte blivit gravida fler ggr iaf så det är ju positivt. De hade redan en "för mycket", de ville ha en sladdis och fick två och när det blev tvillingar bestämde de sig för att sterilisera sig senare.

Alla graviditeter är ju olika, men jag har varit stendöd hela tiden! Är i vecka 36 nu och lika trött som i början. tur att jag har en förstående man som accepterar utan knussel att jag ligger och sover på eftermiddagarna! :) Kan ju inte bli tröttare känns det som nu iaf så jag lär ju vara väl förberedd när bebisen väl kommer! :)
  • Mabaja
    Nataliesliv skrev 2010-08-27 19:14:27 följande:
    Här var det också falskt alarm. Vår bebis är helt enkelt inte så pigg idag. Har känt den buffa runt lite, men inte så mycket som den brukar. När jag kom hem kunde jag lyssna på de fina hjärtljuden med angelsound, vilket var himlans skönt. Nu kan jag njuta av att det är helg Hjärta
    Skönt att kunna slappna av!
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-08-27 20:53:54 följande:
    Uuuusch jobbig dag! :( Jag e tooookförkyld me feber, halsont, huvudvärk o allmänt seg i kroppen! :/ Hoppas inte den lille tar stryk av det!

Hoppas ni andra mår bättre! :)
    mini tar inte stryk av det! :) Jag låg i en helt galen maginfluensa i påskas... Fick inte behålla NÅGONTING...  men parveln på insidan mådde inte dåligt av det! :)

krya på dig!
  • Mabaja

Muffe80: Vi berättade för föräldrarna i vecka 8, efter vul, då vi bytte datum till vårt bröllop. Gifte mig när jag var gravid i vecka 21! Och då hade vi ändrat till tre månader tidigare än det först var planerat. Men de övriga fick veta i vecka 13...

• Mabaja
    sofy skrev 2010-08-28 18:20:43 följande:
    Näe, jag hoppas inte de men sökte på de o så kom de upp på niomanader.se att hög feber kan framkalla missfall i tidig grav då kroppen inte orkar me både och. Hmm. Och för de händer så mkt i tidig grav så fostret kan ta skada annars.

Men har varit sååå slut i kroppen, tagit alvedon/panocod (efter rådgöran me läkare då febern inte gick ner ordentligt me alvedon) och de känns fel o ta tabletter också samtidigt som kroppen kämpar för o få bort förkylningen och när de lilla pyrets hjärta ska börja slå :(
    sen är ju frågan vad de menar med "hög feber" också.. Över 40 eller vad har de för gräns?
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-08-28 18:42:42 följande:
    Över 39 läste ja nånstans.. o ja har ända sen ja vart liten haft tookhög feber när ja väl får feber. Låg inne på sjukhus flera gånger för ja va uppe på 42-43.. Så den har en förmåga o sticka iväg på mig..
    Okej jobbigt. Själv är jag en sån med låg feber.. mitt max var när jag gjorde lumpen, då hade jag 39.1... men däremot är jag i samma skick som de med över 40 när jag har 38.5! :)

Nu har ju jag varit liiite längre gången än dig men det KAN gå bra även med feber och sjukdomar.. låg som sagt i april med jordens maginfluensa och feber... sen tre veckor med magsjuka när vi var i Egypten (två veckor i Egypten och en vecka hemma)...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma