Plus igen efter mf/ma
Härligt att allt såg bra ut!!
Får kramp i ljumskarna när jag går fortare än en snigel, men en snigel pw kan ju vara det som behövs
Så sant så sant pixerpie! Det startar när kroppen och bebis tycker det är dags! ( allt som oftast) . Men är lite otålig
Men vem är inte det såhär på slutet. Det skall man nog vara
hör liksom till.
Buktande fostrehinnor, 3-4 cm öppen, mjuk 1 cm lång tapp som nästan var frammåt. Så kanske lite mer irritation kan lura ut lillebror. Bra hjärtljud men lite litet sf-mått. Dock låg han väldigt långt ned nu.... Så nog därför. Dock har jag bara gått upp 0.5 kg sen vecka 27. Detta reagerade bm på idag?! Vecka 39+3. Ville skicka mig på tul, nu? Men har varit på tul tre gånger redan och bebis är mitt på kurvan. (Tul gjordes när jag varit på cervixmätning pga mina sd). Kul bm jag har
snäll och söt , men jag hänger inte helt med i hennes logik alltid.
Och nu kräks lillebro rigen. Vill bara gråta...
Nu är minsta lillebror född!! Och den kräkande, numera mellanbrodern mår fint igen.
Kl 1.40 vart lillebror född. En liten raket denna också. Glad att jag tyckte det var lagom att åka in direkt efter två värkar hemma kl 22.40 ca
3250g och 48 cm. Hade väl två-tre krystvärkar och behövde bara ett litet stygn. Från 4 cm till ute tog det 20 min.
Tack. Ja det var visst turbo i han
skönt att jag dock i princip inte sprack trots tempot! Vi mår fint
Ja väldigt skönt att vi han in!! Och så bra att vi hade besök av mina föräldrar så vi kunde åka bums! Och skönt att ha det överstökat nu så jag slipper oroa mig...
Tack tack alla!
Oscar är bra väl
Senaste tillskottet blev en liten Carl Victor. Carl som tilltalsnamn
Val, inte väl
telefonen stavar lite själv
Ja cb blir dyrt om man vill testa mkt och inte helt vet när äl kan tänkas inträffa. Billigatesters var helt ok!. Man lärde sig tyda de där strecken efter ett tag
Kände mig lite sån i kroppen när den startade om efter förlossningarna. Kom när jag trappat ner/slutat amma
Kroppen kan ju bete sig lite lustigt när den startar igen efter amning. Men vill du veta mer ingående vad som sker så kan du ju kontakta gyn kanske? De kan ju då ta blodprov och se på hormonnivåerna samt göra vul för att se på äggstockar och slemhinna. Så här jag gjort när kroppen inte helt ger mig klara signaler på vad den pysslar med. Min kropp har legat och småtjorvat i startgroparna länge varje gång jag slutat amma. Fått alla möjliga symptom som jag tätt som gravidsymptom... De gånger jag varit gravid har dock de flesta av alla dessa symptom lyst med sin frånvaro
Hoppas du snart får klarhet i vad din kropp pysslar med! Frustrerande när det liksom hänger sig i systemet.