Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

levemang har jag fått en gång men då ej gravid men FYFAN vilken marddröm jag sket och svimmade många ggr
    Men jag var sjuk hade urininfektion 

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-09-17 23:53:36 följande:
    Varför fick du lavemang vid UVI?
    Jag var liten på ca 7-10år och svimmade av smärtan .. hade förstoppning och urininfektion som var kraftig så jag svimmade av smärtan jag hade.
    Åkte in på sjukhuset i huddigen och fick levemang och dropp och låg i sängen och sen fick jag scanning för o se hur det var i magen.
    Sen fick mamma följa med mig på toan då jag alltid haft toa skräck får panik av toaletter
    Sen sprängde hela toan hahaha och jag svimmade många ggr i rad sen blev jag inlagt efter mer dropp så min kropp inte klarade av trycket.

När jag får urininfektion får ajg det kraftigt då kan jag inte gå stå eller sitta och blir så trött och gråter av smärtan       
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-09-18 00:48:44 följande:
    Ok låter lite märkligt bara. När jag haft det så har det bara kollat och konstaterat UVI fått tabletter, aldrig kollat förstoppning eller brytt sig så mycket om att jag har så ont, fått dropp blivit inlagd eller så. UVI kan ju ge ont i ryggen men har aldrig vart med om nån pat som svimmat av det.

jag svimmar ajg svimmar av allt av att göra mig illa eller av graviditet eller smärta och ömhet.

Jag hara llt skrivet på mina papper som liten så ja det är möjligt att få det när man bara har urininfektion.
    det är ingen lek  
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-09-18 12:57:34 följande:
    Hur gör du då när du blir sjuk och måste äta typ antibiotika? Urininfektion är väl vad jag förstått en urinvägsinfektion du menar och det får man ju kur på antibiotika så om du nu inte kan äta nån tablett alls som funkar på dig så undrar jag hur man behandlar dig? Låter dock märkligt men men.
    Evve81 skrev 2011-09-18 07:03:16 följande:
    Telgebo: Mitt ferritin var nere på 8 och med min tarmsjukdom så är det alldeles för lågt då man måste ha sina reserver kvar. Så jag fick det inte pga dåligt blodvärde.

Där jag går till doktorn laxerar man med Laxabon. En mardröm skulle jag säga att det är att göra det.
    Konstigt att jag inte fick en sådan behandling då med ett ferritin på 6 utan detta blev först aktuellt när mitt hB sjönk till 95 och då har jag ändå gått med ett hB på 100 sedan den 12 juli. Jag har ju sagt till min BM att jag känt mig matt, yr och väldigt trött som tömd på energi trots att jag sover och äter och dricker bra.
    Min BM är väldigt svår att förstå sig på, hon tar liksom inte intiativ till att göra nånting och det gör mig så irriterad.

Får hoppas mitt hB hinner höjas lite iaf innan jag föder, exakt 5 veckor kvar idag...längtar så efter min bebis nu.
    Ärligt talat tro vad fan du vill jag har själv uppleft detta och jag vet vad jag pratar om.
    Jag fick hjälp och mådde väligt dåligt.
    Jag mår väligt dåligt då jag får detta då det är kroniskt för mig och min familje.
    Till och med ebba har haft detta många ggr och hon är bara 6 år.
    Jag får antibejotika pencilin och inga tabletter.    
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-09-18 13:25:13 följande:
    Huvudvärk, yrsel, lågt blodtryck och svimning, ökad puls, hjärtklappning, väsande andning, andnöd, illamående, kräkningar, buksmärtor, diarré, klåda, nässelfeber, hudutslag, hudrodnad, muskelkramper, muskelsmärtor, feber, frossa, blodvallning, bröstsmärtor, brännande känsla, svullnad och inflammation vid injektionsstället för att nämna några...

Därför man ger det så sakta och man får stanna en stund efteråt.

mamma mia !!
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-09-18 13:32:22 följande:
    Kronisk för din familj med UVI. Antibiotika är tabletter och du sa ju att det inte hjälper för dig så hur ska du ha det.

Trodde inte barn kunde ha UVI, mina barn har aldrig haft det.

men snälla nån klart små barn drabbas av detta !!

Kroniskt JA min mamma hennes mamma jag min dotter !! 
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-09-18 13:37:17 följande:
    Jag var en vandrade UVI som barn... så jo barn kan få det... jag hade 3-4 ggr per år fram till puberteten... sen har jag haft kanske 2 eller 3 ggr...

ååh en människa som oxå haft detta som barn wooohooo det var ju (inte så barn kunde få detta)
    Förlåt är bara så jävla irriterad av att man alltid ska få något jävla svar. 
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-09-18 13:32:22 följande:
    Kronisk för din familj med UVI. Antibiotika är tabletter och du sa ju att det inte hjälper för dig så hur ska du ha det.

Trodde inte barn kunde ha UVI, mina barn har aldrig haft det.
    man får flytande med
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-09-18 13:43:17 följande:
    Läser du ens det jag skriver?
    Man är försiktig = restriktiv= ger inte gärna järninjektioner. Sen att injektionen ges långsamt är nästa grej. Men det jag menade med försiktig är att man i första hand behandlar låga järndepåer med tabletter istället för injektioner om det går.

Anledningen till att du får åka till Spec MVC är förmodligen densamma. OM du reagerar och blir dålig av injektionen så har man bättre beredskap för det på ett sjukhus än på en vårdcentral. Det kan tänkas att du får första på Spec och efterföljande på vårdcentralen.
    Det man vill läsa
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma