Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-13 16:04:24 följande:
    Hoppas jag får hänga med här. Jag är en nygammal medlem som fick MA förra året i maj i v.7+1

Nu har jag plussat  igeni går och överlycklig men samtidigt så nervös och orolig. Är i v.4+0 och har BF i oktober.
    Som mig då... kanske... vågar inte riktigt tro det än... fick superduper tunt extra streck imorse.. v 3+4... Håller tummar för barn i oktober för oss båda!
  • pixerpie
    telgebo skrev 2011-02-13 17:47:58 följande:
    Vågar mig på att säga grattis till dig även om man själv har svårt att ta in det och tro på det. Tror knappast att ett test kan visa extra streck på samma ställe som reststrecket ska vara bara för att luras utan du är garanterat till 100% gravid.

Ska vi testa tillsammans igen över nätet?
    kajsalisa skrev 2011-02-13 18:12:03 följande:
    Härligt Pixan. Jag vågar mig också på ett grattis!! :)
    Å, ja hoppas ni har rätt!! Ett plus borde ju va ett plus...Men jag är osäker om det dök upp inom testtiden, vaknade av att jag drömde att jag plussade, gick upp, tog ett test men var så grumsig i ögonen att jag inte kunde koncentrerar mig utan kollade ordentligt först 3 timmar senare...

Dock råmjölk i brösten, ömma tuttar och lite illamående...

Testar imorgon igen och ska ringa läkaren om det är postitivt... men uppdaterar först imoirgon kväll- kan inte anv fl på jobbet...

KRAMAR!!!
  • pixerpie
    telgebo skrev 2011-02-14 11:07:44 följande:
    Känner inte mycket idag och det gör mig såklart så orolig. Imorse när jag vaknade kändes väldigt blött i underlivet, kändes precis som mensen kommit, har ju BIM idag, men som tur är det bara vattniga flytningar och jag antar att det är helt normalt och hör graviditeten till.

Mitt test imorse visade inget... Så jag vågar inte tro att jag är gravid än... Kanske det var ett spökstreck igår eller blir ett tidigt mf?? Eller ett startkt pluss om några dagar!?!? Bim- 4.

Lycka till!!

• pixerpie
    telgebo skrev 2011-02-14 18:17:56 följande:
    Det finns fortfarande hopp gumman, men jag förstår frustrationen när man så gärna vill. Men det är ju 4 dagar kvar. Jag testade tydligt plus 2 dagar innan med CB. Vilket test använde du?

Håller tummarna för dig.
    Testlagrets billiga tester...
    Ja, ja... Det blir som det blir!
  • pixerpie

Hej Sugar!

Jag tror på den teorin... Min skrutt låg alltid över 160 och ut kom en tjej!! Sen kan det ju vara svårt om den ligger kanske runt 145 och avgöra men alltid under 140 då gissar jag på pojke! Och över 160 då gissar jag på tjej!

• pixerpie
    needtobreathe skrev 2011-03-31 17:50:47 följande:
    Näää!!! Devin har haft från v 14 när dom började mäta 156, 154, 163, 158, 175.. o de är garanterat en grabb!! ;)
    Men han verkar väldigt speciell din grabb... Så man kan aldrig veta *blink*
    Hm... Intressant ... de med pojkar runt mig har aldig haft hjärtslag över 145. Men såklart det är individuellt... Har du själv hög puls??

Njut av din graviditet nu sista dagarna, hoppas du får en fin upplevelse av förlossningen!!
    Kram!!
  • pixerpie

Grattis Sofy till en perfekt lite kille! Å, hoppas, hoppas.. det snart är min tur med...

Sugar vilken fin mage i v 14... sån vill jag också ha...

Kram alla här inne!! Hoppas på att joina er snart!!

• pixerpie
    Bellas7 skrev 2011-08-14 16:43:32 följande:
    Tillbringar söndagen på förlossningen. Har sammandragningar och fått bricanylspruta nu. :( så rädd att det inte kommer att gå vägen :((
    Kram till dig!
     Är du i v 20 nu? Bor du i "rätt" landsting ifall de vill ut tidigt?
  • pixerpie

Grattis till tjejen Sugar!!!
    Henne var det lätt att "offra" ´Tjejvasan för? *blink*

Å, MCT!! Underbart med en tjej och en kille!! Vad kul de kommer att kunna ha tillsammans!!
    KRAM!

• pixerpie
    FruW skrev 2011-09-29 09:04:05 följande:
    Åh jag hoppas sååå att ni har rätt!!

Ni som fått hjälp med samtal hos kurator under grav, tycker ni att det har hjälpt?

Känner mig som ett nervvrak här, har bara katastroftankar... Gråtit 3 gånger hemma nu på morgonen o en gång på jobbet, kl är bara 9...
    Å, skruttan... Jag kan förstå dina känslor... Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera när jag sitter i samma båt. Känn efter vad du mår bäst av. Sjuka dig och ligga hemme i sängen eller stanna på jobbet och försöka få något att skringra tankarna med.
    Samtalskontakt kanske inte är fel, du känner väl bäst själv...
    Lycka till KRAM!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma