Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Gaaaaah, så trött jag är. Helt sjukt hur snabbt några små hormoner kan ställa till det i kroppen...

• kajsalisa

Hur har ni tänkt göra när det kommer till att berätta för vänner och familj om graviditeten? Hur gjorde ni förra gången? Antar att situationen är lite speciell för dig Röntgensyrran med tanke på ditt jobb?! Vi kommer berätta för familj och närmaste vännerna efter ul v 10-11. Två veckor senare har jag "sommarlov" och kan alltså vänta med att berätta på jobbet till augusti om jag vill. Chefen får nog reda på det efter ul också när jag tänker på saken...

• kajsalisa

Kära pixan då!! När har du bim?

• kajsalisa

Wohoooo!! Har precis gjort färdigt min deklaration. Totalt off topic, jag vet, men jag är så himla nöjd över att jag klarade av det med extrablanketter som ska fyllas i efter lägenhetsförsäljning. Det är ju rena, rama djungeln det där... ;)

• kajsalisa

God förmiddag alla fina flickor. Hoppas ni mår bra?! Det börjar verkligen sjunka in att jag är gravid igen. Helt sjukt!! Jag och mannen pratade om det "seriöst" för första gången igår och jag inser mer och mer att det inte lönar sig att gå omkring och oroa sig. Går det åt he-e så är det inget jag kan göra åt saken iaf. Nä, från och med nu ska jag försöka börja njuta av att jag är gravid istället. Hoppas jag lyckas...

• kajsalisa
    WeWant skrev 2010-04-28 14:56:56 följande:
    Hejsan, hoppas in här.. Fixa inte det med BF listan... Men är plussat i veckan och har BF den 25december.. Hade MA i vecka 14 runt jul förra året. Men hoppas på ett mycket bättre slut detta året =)känner ni nån skillnad än från förra gången ? Kanke är för tidigt än .. Är det erat första barn ? Kram på er !
    Välkommen!
    Känner mig nog mindre gravid den här gången då jag hade så sjukt ont i brösten förra gången. Men å andra sidan, plussade i lördags, så det är ju fortfarande väldigt tidigt...
    Jag blev gravid i november -09 och MA konstaterades 4 januari -10, och fick cytotecbehandling några veckor senare. Nu är jag gravid igen, med vårt första barn. Om allt går vägen kommer det en liten knodd strax efter årsskiftet... {#lang_emotions_laughing}
  • kajsalisa

Välkommen hit Mini och Maria. Grattis till plusset! {#lang_emotions_laughing}
    Mini, vi har bf på samma dag. Hoppas att allt går vägen den här gången.
    Pixan.... fy så värdelöst. Usch å blä, å skit å piss!!!

• kajsalisa
    WeWant skrev 2010-04-29 13:23:21 följande:
    Var hos min barnmorska idag på ett litet hälsosamtal, inte längesen vi var där sist men jag ville ha boken igen som vi slängde när ma kom..Jag frågade om man få göra ett ultraljud eller Vul, men hon sa att de var tok för tidigt ännu.. Jag tänkte mer runt vecka 8 eller nått.. Jag vill ju inte gå 14 veckor igen och sen blir allt pannkaka ännu gång. Men hon vägrade. Jag skulle minnsann vänta till Nupp testet. Om jag nu ville göra det..Får eller kan man inte få göra ett vul? Eller måste jag gå till privat då? Kostar det isåfall?Blev så himla lack på kärringen. Ingen försåelse alls, men den här gången kommer de gå bra ska du se. "Ät dina vitaminer och fisk hundra gånger i veckan så går det bra". Lätt för henne o säga !  *morr*
    Tråkigt när man inte känner att man blir tagen på allvar. Stå på dig och sök någon annanstans om du känner att du inte får den hjälp du vill ha.
    Jag ska gå privat, precis som förra gången, och då ingår ett UL vid inskrivningen runt v 10 om man vill. Om man senare vill ha det "obligatoriska" UL runt v 17 så får man antingen göra det hos landstinget eller betala 500 kr.
  • kajsalisa
    Mini Söderling skrev 2010-04-29 13:35:12 följande:
    vad är detta hälso samtal för något ?
    På vissa ställen har dom hälsosamtal innan inskrivningen. Jag ska t.ex på hälsosamtal nästa vecka, i vecka fem och har sedan inskriving och UL i v. 10-11 typ.
    Hälsosamtalet handlar inte så mycket om graviditeten i sig (dom sa att min man inte nödvändigtvis behövde följa med) utan snarare om min hälsa. Hur man äter, tränar osv. Dom lär väl också prata om rökning, alkohol och kost i allmänhet antar jag. Det skulle ta 30 minuter sa barnmorskan som ringde...
  • kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-04-29 08:38:26 följande:
    Välkommen Maris och Mini, Mini skriv gärna in dig i BF listan :)Aldrig kul med mf/ma, men hoppas att det går vägen för oss alla. Just nu känner jag inte så mycket symptom mer än molvärk och ibland lite lätt illamående. Men inget i tuttarna. Jag vill ha ömma bröst med!!! Känns som det är ett bra tecken samt det gör ju inget om de blir lite större hahahhaa :P
    Haha, håller med dig. Lite ömmare bröst hade inte gjort nåt. Känns ju liksom som ett bra tecken. Å lite större förstås. Jag var helt fascinerad förra gången och kollade mina bröst i spegeln hela tiden. Från b-kupa till c-kupa plötsligen. Inte konstigt att dom gjorde ont... ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma