• Cjes83

Plus igen efter mf/ma

Då har man gjort 12 veckor!! :)
    12+2 idag :)Om man räknar efter sista UL:et vill säga annars dröjer det tills på tisdag om man räknar efter sista mens. Ska på KUB på torsdag så får väl veta då hur långt gången jag är :) Men så glad att jag tagit mig så här långt efter ett MF o ett MA bakom mig. Kanske det blir våran tur att få en liten nu, det vore ju underbart!! :)
  • Cjes83
    Grattis littlejunia till ditt plus:)
    o grattis till er som har gjort lyckade UL :)

Har nu i 2 dagar på kvällen fått lite lätt mol/mensvärk. Vet att man kan ha det ni början av graviditeten men jag är i v12+0 eller 12+5 idag.Kan man få det lite när som under graviditeten? Vad tror ni? Är orolig för det mesta o att det ska bli nå fel denna gång oxå. Ska visserligen på KUB-test på torsdag så får ju se då om allt är ok eller inte..men det hjälper ju inte så mycket eftersom det "bara" är tisdag än så länge;)
  • Cjes83
    Mamma till W skrev 2010-07-27 22:58:03 följande:
    Klart du kan få molvärk lite när som, det är ju när livmodern växer som du känner av smärtan.

Själv har jag haft som mensvärk i några dagar kvällstid. Fast än tänker jag inte oroa mig. Kan ju vara "normalt", vet ju inte hur saker och ting ska kännas. Ibland går smärtan ner mot ljumskarna, men oftast bara som mensvärk.
    Tack för ditt snabba svar!
    Känns lite bättre nu :) Vi behöver säkert inte oroa oss då. Ä rsäkert som du skriver att det växer oså.
    Är det ditt första barn oxå? önskar ibland att man hade fått barn förut så man vet lite hur det ska kännas :)
  • Cjes83

Lallan: då hoppas jag känt av :) hade inte så mycket i början men lite sen försvann det för att komma lite nu igen. Längtqr så till torsdag, kanske jag kan slappna av efter det. Fick ju visserligen se hjärtat på förra UL men har inte lyckats bli av med oron än.

• Cjes83

Jaha då va dagen för KUB-test här...sååå nervös nu!! ska va där kl 11. Hoppas hoppas att allt ser bra ut o att den fortfarande har ett hjärta som slår..peppar,peppar!

Lite tråkigt är det när man kommer o tänka på när man skulle ha haft om det inte blivit MF/MA. Jag kunde har suttit här med 1 mån bebis nu ca eller haft BF i början av aug.
    Men denna gång är det våran tur allihop här inne!! :) Bara måste vara det :)

• Cjes83

Det gick hur bra som helst idag! :) Den lill* lever o mår bra o fick en väldigt låg risk för att den skulle ha nåt kromosomfel 1:20000 . så kan inte va nöjdare just nu..känner mig tom ganska lugn o börjar hoppas på denna graviditet nu :) Fick ett nytt preliminärt BF datum den 10 februari. så har gått lite kortare än vad dom tidigare sagt men hon sa att det kan ändras igen till RUL.  (mina tidigare BF datum är den 2a o 7e)

Ville bara dela med mig av min glädje lite :)
    Hoppas ni andra här inne mår bra ni med!

• Cjes83
    Odetta skrev 2010-07-29 13:39:19 följande:
    YESYES!!!! Vad glad jag blir vännen! Visst får man ett underbart lugn när man ser dem leva Fick du nån bild? Får man se?

*stor kram till dig*
    ja man blir ju det :) nu känner jag mig ganska så säker på att denna gången så går det vägen :) Ja jag fick 5 st, haha!kunde inte välja så tog alla. Ja jag kan lägga in dom här sen :)

Kram
  • Cjes83

Får det inte till att funka när jag ska ladda upp bilderna :( knepigt.. undrar om jag gör nåt fel? Har ni problem när ni laddar upp bilder?

• Cjes83

Bjornis: Grattis till det lyckade UL o ev lillpojken då :) riktigt fin bild!

• Cjes83

ändrar mig mitt bf datum då jag blev flyttad då jag gjorde KUB i torsdags. Får se hur det står sig på RUL den 8/9 :)

September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Bjornis - 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness- 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik- 26 mars (2:a försöket sedan MA med tvillingar i april-10, MF jan-10, MF maj-09 samt MF 03.)
    LittleJunia- 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)
    Längtan efter liten - 30/31 mars (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma