Inlägg från: EricaN81 |Visa alla inlägg
  • EricaN81

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-08-15 08:44:29 följande:
    jag åkte in igår iaf..
    hjärtat slår fortfarande på min kämpe, men jag är fort.f orolig för dessa jävla flytningarna... klarar inte av att hantera oron när de kommer.
    Skönt att du fick se ett litet tickande hjärta! är det vanliga flytningar eller blodiga du har? Klart det kommer gå vägen för dig nu!

Jag vaknade inatt av att det gjorde fruktansvärt ont i magen, långt ner på höger sida...tänke shit inte ett utomkvedshavandeskap...sen tänkte jag, nej inte blindtarmsinflammation...det lugnade sig och nu känns det mest lite ömt...kanske bara var gasig..haha..
    Brösten är iaf fortfarande jätte ömma så det ser jag som positivt..=) Känner mig inte alls pigg idag...trött, o tungandad..är ju förskyld så viruarna har väl satt sig i luftrören nu...o nästan lite lätt illamående...

Hoppas ni andra mår bättre!
    Härligt alla ni som upplevs de första sparkarna - vi som har ett tag kvar längtar dit! så det blir mer verkligt!!
  • EricaN81
    Mamma till W skrev 2010-08-15 17:22:37 följande:
    På mitt rul låg min moderkaka perfekt, högt upp. På vul i vecka 14 var den lågt sittande... Sen i vecka 29 på 3d-ul hade jag moderkakan i bakvägg utom en liten del som var i framvägg. Så för er som har den i framvägg, den kan flytta på sig! :)

Här bankar det mest hela dagarna. Roligast är när den spjärnar emot så jag har en fot eller knä på vänster sida, en rumpa på höger sida och trycker ner huvudet mot min kissblåsa. Då är det bråttom till toaletten! :)
    Låter mysigt...längtar tills jag oxå kan känna av att bebisen rör sig o sparkar..=)
  • EricaN81
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 10:14:06 följande:

jag har pratat med min gyn nyss och hon sjukskrev mig nu...

Ska inte anstränga mig och bara ligga på soffan och gotta mig.

Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...
    Hoppas innerligt att allt ser bra ut på måndag. Ge mig tur..

Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.

Skönt att de ska ge dig UL ganska tätt iaf...hoppas det stillar din oro lite...jag vet hur det är...en annan kan ju noja sig för att brsöten inte känns lika ömma t.ex...o jag som förut sa att nej jag ska inte sjåpa mig o vara så orolig över allt som endel är.....o vem är nu nojjig...=)

Jag håller tummarna för alla oss här att vi nu får stanna kvar i denna tråden...men det känns så!!
  • EricaN81
    färnik skrev 2010-08-16 14:11:28 följande:
    Längtan: ja du verkar ha fått en bra och förstående läkare iaf, sådana växer inte på träd direkt...

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)
    Vad är det för smärtor du haft? jag har ju oxå ont som växtvärk..eller ja alla säger att det är växtvärk...o det hade jag sist oxå när det slutade med mf...blir ju orolig nu..=( Hoppas det går bra för dig! Håller tummarna!
  • EricaN81
    sofy skrev 2010-08-16 18:46:53 följande:

Hej tjejer!!

Jag vågar inte riktigt hoppas än även om något inom mig säger att de ska gå vägen nu.. men jag plussade nyss!!! Jag är i total chock! Skakar o gråter o vet inte va ja ska göra. Totalt oväntat denna månaden då vi hade fått gravförbud o råkade slarva 2ggr, men visst fan tog de sig då. MF utredning pågår o vi ska få provsvar osv nästa torsdag, men näe.. jag blev ju visst gravid! :| Strecket e tokstarkt o kom direkt nu på kvällsurin! Aldrig varit så starkt innan!

Hoppas jag får hänga kvar här hela vägen.. Och hoppas ja klarar mig utan MF nu även om ja inte fått progesteron osv utskrivet! :| Men.. de kanske kan gå vägen ändå?! Pepp eftersökes!!!

BF runt 23 april nästa år...

Grattis...håller tummarna för dig! Får an fråga hur många mf du har i bagaget?? Kram
  • EricaN81

Känner igen den där oron...man blir ju nojig...det känns inte som sists, käånns mer molävärk nu...o nu känns inget alls...hur det är  är oroar man sig...fast man inte borde...vad är det för medicin ni ska äta? Hur många mf har ni i bagaget då? Ni andra som är i tidig grav, hur tidigt ringde ni till BM?

• EricaN81
    färnik skrev 2010-08-17 16:08:47 följande:
    Hej på er! En kort uppdatering från mig via mobilen kommer här. Jag är inlagd på bb (!) med dropp då jag var uttorkad, och diagnosen hyperemesis är ställd även denna graviditeten. Mitt lilla frö mår fint och har vuxit ikapp sig och storleken motsvarar åldern som den ska. Dåligt mår jag, men att frö lever var förstås underbart!
    Skönt att den lilla mår bra...hoppas du oxå mår bättre snart!
  • EricaN81
    kajsalisa skrev 2010-08-17 19:15:41 följande:
    Hej tjejer. Har läst alla härliga inlägg. Är tjock, mätt, gasig och förkyld i hela huvudet. Lovar att bli bättre på att kommentera när jag mår lite bättre. Kram på er alla!
    Krya på dig...då mår vi ungefär lika då....=)
  • EricaN81

Har jobbat och inte orkat vara så aktiv här då...Kul med lite bilder på era små pyren! Var själv på gyn idag, har vaknat av higg långt ner på höger sida flera gånger...känts mer än bara molvärken som oxå kan vara jobbig...gjorde ett VUl men man såg bara den lilla hinnsäcken,..för tidigt att se fostret trodde hon...så jag hoppas det är så....börjar V 6 idag enligt min uträkning...

• EricaN81

Du kan lägga in en bulle i ugnen och tända ugnslampan..=)

Tack, jag vet att det är en bra början..men man vill ju se en bebis....kanske man är lite för ivrig..haha..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma