• Jania

Plus igen efter mf/ma

Jahapp...så har jag en fråga igen...
    Hur döljer man att man är gravid? Rent fysiskt. Har en provanställning å börjar bli nojig. Har svullnat upp ganska mycket runt magen å så och kan faktiskt inte ha mina största byxor länge till Tyst
    Vad gör man?

Är det äntligen ett frö på groning?
  • Jania

Shit va läskigt....vill ju verkligen inte mista jobbet. Men det är väl i o f sig som min kompis säger; Vad är ett jobb mot att äntligen på en bebis?
    Men de får inte låta en gå pga grav vad jag vet, men det är klart man blir orolig.

• Jania
    needtobreathe skrev 2011-01-02 19:29:59 följande:
    Jag kan fortfarande dölja utan problem, trots tajta linnen hahaha ;)
    Hur döljer du det?
    Snart desperat Skrikandes
  • Jania
    Happiness skrev 2011-01-02 19:36:22 följande:
    Jaaaa Sofy nu är det så att alla inte har en fotomodells kropp à la Claudia Shiffer eller hon vad heter hon nu igen....jo Heidi Klum som var på Victoria Secret podiet 6 v efter förlossning och med 5 barn i bagaget (4 kanske ).

Vissa kvinnor här på jorden har begåvats med mindre attraktiva kroppar.....Hahahaha! Skämt åsido jag är bara avundsjuk på din vackra kropp...och det värsta är att du är gravid också. Haha!!!
    Helt riktigt Happi

Och, som kanske väntat, så har jag inte en sån där kropp längre. Det var nog ca 6 år sedan jag ens var i närheten Tungan ute

Men om det finns nå'n av er som är mera i formaten babian/flodhäst som vet hur man döljer sin mage....?
  • Jania
    needtobreathe skrev 2011-01-02 19:49:36 följande:
    Hahaha nej, de har inte jag heller! Låååångt ifrån! Tungan ute Önskar dock jag hade det! Du ska få se hur jag såg ut innan och nu så kan du jämföra! Fotomodell hahahaha i wish!

Vi alla är SUPERFINA som vi är! Vilken kroppsbyggnad vi än har, former eller inte, normalviktig eller inte! Sådeså! ;)
    Hahhaa  Tack  Men helt uppriktigt; jag ser ut mer eller mindre som en formlösklump just nu
    Men tack för uppmuntran *puss på dig*  känns nog bättre när jag ser gravid ut "på riktigt".
  • Jania
    needtobreathe skrev 2011-01-02 19:57:08 följande:
    Okej Happi, tyvärr dom enda bilderna jag hade här på datan nu, men dom får duga.

Så du kan slänga dina fotomodell och "jag-är-avis-på-dig" snack nånannanstans Solig
    Elleeer huuuuur....inte alls fotomodellig.... Tungan ute
  • Jania

Visst är vi säkert fina allihopa som vi är. Men nog sjutton trivdes jag bättre i min "gamla" kropp. Får börja träna på allvar tror jag när mig skrutt (förhoppningsvis) kommit.
    Får nog börja slipa på ett träningsprogram redan nu Tungan ute

Men som sagt, den "riktiga" gravidmagen är nog lättare att förlika sig med

• Jania
    Happiness skrev 2011-01-02 20:08:41 följande:
    öööööhhhhh jaha nu tror jag löken blommar, den ena fotomodellen i tråden efter den andra. " Inget konstigt med det...vi ser helt normala ut"....mmmmmmm....Inget konstigt alls....nänä..Haha!
    Exakt
  • Jania

Ger nog upp för ikväll nu. Ska ta min lilla postafen, sen däckar jag väl när som helst.

Stora kramar på er för allt gulligt ni sagt idag/kväll

• Jania

Oj oj vad det skrivs mycket

Har inte orkat läsa allt, men några har fått pyttisar. GRATTIS till er!
    Hoppas att allt är bra med er andra.

Lite egoinfo: (Känner mig lite ensam här om att vara så tidigt i grav.) Har nu toknoja mest hela tiden, är så rädd att lilla pyttefröet inte ska må bra där inne. BM har ju sagt att jag ska få åka på UL på tisdag så då får jag väl i a f veta nå't. Ska fråg om det är kub hon bokat in eller "bara" UL...
    Inskrivning imorrn. Läskigt. Förra gången jag var gravid var jag in till sjukhuset m mf bara några dar efter inskrivn. *Hjärnspöken*
    I övrigt tror jag det är bra, mår illa, äter nästan konstant, somnar snart eftersom jag inte sovit middag, lite kass i magen eftersom jag äter "fel"  

Gissar att ni har överseende med att jag inte är väldigt aktiv här inne. Ibland är det skönt bara att titta in och se att ni andra har det bra, eller läsa era nojor och tankar.

Kramar på er allihopa

• Jania
    färnik skrev 2011-01-09 17:53:32 följande:
    Jania: känner igen det där... den här gången hade jag inte inskrivning förän i v 13, för att minska risken att behöva skriva in mig helt i onödan...
    Hmmmm
    Kanske borde väntat jag med...
    Hoppas dock att det ska visa sig på tisdag att det är nåt levande litet i min mage. Men sen är det väl i UL förrn i v 18 å dör den utan att man märker nåt går man ju flera veckor å tror man är gravid.
    Aaah! Man får ju inte tänka så, eller hur...?
  • Jania
    kajsalisa skrev 2011-01-09 19:47:48 följande:
    Hej alla fina flickor. Idag, 14.12, kom vår lille Ted till världen. Tio fingrar, tio tår och söt som socker. 3160g och 51 cm. Det har varit en pärs med 36 timmar från start till mål och jag är sjukt sliten, men lycklig. Skriver och berättar mer när jag har mer ork. Kram till er alla!
    BAMSEGRATTIS!!!
  • Jania

Ego på än gång från mitt håll idag. (Har inte läst nåt)
    Är nästan gråtfärdig, inte ledset, men glatt. Jag har en liten liten pyttis i mig Skrattande
    Den är bara 38mm men hjärtat slog å slog å den viftade runt med sin lilla kropp därinne. Å snart har den en färdig navelsträng, för den såg man att den höll på att konstrueras där i kanten.

Så sjukt glad.
    Hon som gjorde UL sa att jag bara ska slappna av nu så kommer nog allt gå bra.
    Kommer såklart vara nervöst när jag ska tillbaka (v 18/19) men har den klarat sig så här långt å börjat bygga navelsträng åt sig så är det nog bra.

Okay okay, jag vet att han/hon inte bygger navelsträngen själv....men ändå, låter ju gulligt att den ligger därinne å pysslar med nåt liksom Flört

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma