Inlägg från: brunatofflor |Visa alla inlägg
  • brunatofflor

Plus igen efter mf/ma

Woho! Jag har fått tid för VUL/UL den 14 mars kl 11.00! 
  • brunatofflor
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 21:05:32 följande:
    Gud var roligt Tungan ute tror du det kan bli UL istället ?
    Här i Dk gör man UL i vecka 10 och inte VUL om det inte skulle vara något annat som blödning osv ..
    Hihi, okej Tungan ute Näe, jag vet inte riktigt vad de blir men de blir iaf en kik på inneboende! 
    Bild vill jag försöka få iaf Solig 
  • brunatofflor
    sugarrush skrev 2011-02-19 21:06:30 följande:
    Gud så spännande det ska bli att följa era förlossningar! Vilka cliffhangers alltså med era SD!

Skönt, brunatofflor med VUL! Då har du ett delmål att sikta på!

Själv har mitt illamående försvunnit och jag kan äta som vanligt igen. SKÖNT! Har varit på restaurang ikväll och ätit scampi-pasta och italiensk glass, och jag njuter verkligeb av mat igen!
    Dock ser jag tok-gravid ut på eftermiddagarna/kvällarna, börjar bli seriöst svårt att dölja den här svullna magen...
    Ja, jag blev så glad då jag ringde till SM och hörde efter hur de blev!
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 21:12:55 följande:
    Gud så avis jag blir på dig VILL OXÅ ha bebis men näääh inte nu haha
    Tungan uteDu måste visa bild sen
    Klart jag ska visa bild om de blir något! Solig
  • brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-19 22:08:21 följande:
    Åhh, grattis vad roligt, inte så långt dit ändå men när man längtar känns ju allt långt.

Försökte läsa din tråd som du länkade till häromdagen, men jag fixabde inte att läsa den tråden just nu då jag blev så berörd och ledsen då jag känner sådan oro.
    sugarrush skrev 2011-02-19 21:18:22 följande:
    Haha 2barnsmamma, bebismage hoppas jag det blir snart... Nu är det ju mest tarmar som bråkar och sväller, jag kan ju inte kan göra nr 2 oftare än var fjärde dag typ... (det låter ju inte riktigt lika läckert som en bebismage, tyvärr.. hahaha )
    Tänk vad ollika det kan vara. Jag är snanare lös i magen och har funderat på om det verkligen är normalt. 
    Ja, de känns som de är lagomt med tid att vänta! Händer så mycket veckorna frammåt!
    De är förståligt att du inte orkar läsa!  Kram till dig!
  • brunatofflor
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 22:49:04 följande:
    Hur många MA MF har ni haft ?
    Kallar inte prinsen vår för MF, men vi har förlorat ett barn, första graviditeten, inne på andra nu. 
    Moderkaksavlossning.,.. 
  • brunatofflor
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 23:03:27 följande:
    GråterFy 17 vad hämskt jag beklagar !
    Men tog det längre tid eller snabbare att bli gravid igen ?
    Hur kom dom på detta med moderkakan ?
    Denna gång tog de på första riktiga RIKTIGA försöket. Haft 2 mens. plus att jag blödde i 2 veckor efter och testade med äl.test. 
    Dagen innan allt hände så sved de i magen, på insidan, precis som en hudbristning kan göra. 
    Prinsen dog i magen av syrebrist, fick föda fram honom (världens mest underbaraste känsla) och efter obduktion så fick vi reda på att han var helt frisk och jag var också helt frisk. Så de känns så bra, visste att de inte var något fel på honom!!

• brunatofflor
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 23:16:47 följande:
    Gud börjar att gråtaGråtermen ja han var nog jätte jätte vacker lten pojk ni fickHjärtadå är det syskonet som kommer nu hihi härligtSolig
    Då var du alltså lång gången.
    Ger er en stort varmt kramHjärta
    Ja, jätte vacker! 31 cm lång, 500 gram var han. 
    Tack sötis! Hjärta
  • brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-20 17:13:51 följande:
    bruna tofflor: Hur mår du idag?
    Jo, jag mår bra. Trött fryser, annars är de bra. Hur är de själv?! Upp och ner? 
  • brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-20 17:58:17 följande:
    Jo jag är trött och fryser och kissnödig, upp och ner. Har inte känt mig lika gravid idag som igår, men nu på eftermiddagen så har jag känt lite svagt illamående, men inte i närheten av igår.

Har fått snuva idag och det jag har känt i halsen i några dagar har släppt och nu har snuvan kommit istället.

Ska lägga mig och vila en stund till nu, Kikar in senare.
    Och irriterad är jag!
    Har du ringt eller ringer du imorgon till BM och pratar lite? Jag håller verkligen tummarna ´för dig! 
  • brunatofflor
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-09 19:24:05 följande:
    hur mkt slemprop kom ut?
    Haha dum fråga men hur vet man att de väl är slemproppen?  Solig
  • brunatofflor
    LittleJunia skrev 2011-04-09 19:40:33 följande:
    Med min lillkille förstod jag direkt.. det var en grön slemklump. Denna gången har det varit mer av en liten gissning för mig... Min har släppt i omgångar... varit trögt slem som varit lite gulaktigt.. Började släppa för mig för knappt två veckor sedan. Idag har det kommit mer.. hoppas det betyder nåt!

Tack Kajsalisa, gulligt av dig!! Ja, jag hoppas bebis kommer snart!  
    Okej, lite bättre koll! Tack!Glad Hoppas bäbis tittar ut snart Baby
  • brunatofflor
    needtobreathe skrev 2011-04-09 19:50:50 följande:
    Brunatofflor; ingen tvekan! Som slajm haha.. Min va brun/röd..
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-09 19:50:26 följande:
    den kan va slemmig o trådig eller en STOR klump
    den kan va genomskllning eller vit o har rött på
    Evve81 skrev 2011-04-09 19:50:15 följande:
    Med mina 2 barn har jag aldrig sett röken av någon slempropp kan jag säga så alla märker inte när den försvinner
    Då vet jag då den dagen kommer!  Att den kan vidta mååånga olika sepnader Flört

• brunatofflor
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-09 19:54:39 följande:
    Nu kan jag skriva bättre hade en jobbig elias nyss
    Hmm med ebba märke jag inte av tror den kom samtidigt när vattnet gick
    Med amadeus ja jag trodde jag skulle ramla av stolen hahaha den var enorm
    Finns en rolig historia med också
    Med elias gick den några dagar efter mitt planeradsnitt

mina har varit vita genomskillninga och stora
    Haha :-P Menar du att du blev snittad och att slemproppen kom dagarna efter? Jag är lite småtrög Solig  
  • brunatofflor
    needtobreathe skrev 2011-04-12 17:18:49 följande:
    Kl 15.26 kom älskade busungen till världen! 16 min me krystvärkar så de gick me en jäkla fart! Tens + lustgas va de enda jag hade som smärtlindring, legat me värkar i 16 timmar men de har gått bra! Uppdaterar lite mer senare! Men sprack nästan ingenting, va något stygn bara, o dom sa att ja hade en jävla kraft när ja krystade, dom va imponerade.. känns bra!! :D Han e så fin.. sitter hos pappa Charlie nuu :)
    Jätte stort grattis!!  
  • brunatofflor
    LittleJunia skrev 2011-04-12 18:53:26 följande:
    Tyvärr inget nytt här!
    Jag har lega i som sjutton idag, dammsugit, dammat, tvättat, krattat löv, grävt upp buskar.. jag vet inte allt.. men känner då inget  
    BF+11 idag 
    Visst blir du igångsatt om  de drar ut på tiden? 
  • brunatofflor
    LittleJunia skrev 2011-04-12 19:00:14 följande:
    Jo det blir jag ju så småningom.. ska ringa förlossningen imorgon och få en tid för överburenhetskontroll...
    Okej Glad
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma