Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Plus igen efter mf/ma

MissT skrev 2012-01-04 11:04:59 följande:
    Är tillbaka hemma igen efter ytterliggare en tur till SMV. Det var fullt på förlossningen och därför blir det ingen igångsättning idag Däremot trodde läkaren som undersökte mig och gjorde en hinnsvepning att förlossningen inte är allt för långt borta för tappen är mjuk och halvt utplånad och jag är öppen dryga 2 cm. Hon kände även buktande hinnor. Ska ringa in i morgonbitti för att se om det finns plats då om inget hänt innan det.
    Stort lycka till!
  • Saftmedbulle
    FruW skrev 2012-01-07 13:24:00 följande:
    Det gick inte den här gången heller. Hjärtat hade slutat slå.. Hatar det här!!
    Beklagar! Styrkekram! Förstår om det känns för jävligt..

MissT: Grattis till en lyckad förlossning och till nya familjemedlemmen!
  • Saftmedbulle

VUL i morse... Allt var som det skulle enligt 7+1, som jag är idag... så himla skönt (även om läkaren påpekade att det var för tidigt att ropa "hej"...)

• Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-01-09 18:05:38 följande:
    Åh, vad härligt saftochbulle! Har du något till UL planerat? Får du någon hjälp med mediciner denna gången?

Sitter och läser en gravid tidning och såg jag så glad ut att sambon frågade vad det stod - "därför behöver du choklad" - underbart! Nu sitter jag här med ett kallt glas mjölk och en skål kinapuffar, hihi.
    Tar Trombyl den här gången och ska på UL igen om två veckor.
    Mmm, vad gott det där lät!
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-01-10 13:00:04 följande:
    Han är så bra den där läkaren. Blev daterad 5+2 enligt UL så två dar kortare och han såg en hinnsäck i livmodern, så det var jätteskönt! Tillbaka nästa vecka för att förhoppningsvis se ett foster också. Skriver på mobilen på väg tillbaka till jobbet men jag tittar in ikväll Kram!!
    Wiihaa! Grattis (skönt!)!
  • Saftmedbulle
    Mamma till W skrev 2012-01-10 14:09:53 följande:
    Mct: ja inte porr om det är sånt du tänker på. B-) utan "vi föräldrar"
    Hi, hi... måste erkänna att det var det jag tänkte på (rodnar och skäms...)...
  • Saftmedbulle

Så nöjd med att ha jobbat i två dagar, fast jag bara har lust att kräkas hela tiden... jag menar... hade jag varit magsjuk eller haft kräksjukan hade jag ju sjukskrivit mig, men man kan ju inte sjukskriva sig när man inte är sjuk (och graviditet är ju ingen sjukdom...). Blä!

• Saftmedbulle
    MissT skrev 2012-01-11 21:21:38 följande:
    Stort grattis till lyckat RUL Javisst

Stort grattis på födelsedagen MCT
    Från mig oxå!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma