Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2010-09-02 13:18:01 följande:
    Jag skulle ha varit i 4+0 enligt senaste mens, men jag tror själv att ÄL var två dar senare än "normala spannet", dvs i så fall borde jag ha varit i 3+5 när jag testade med cb digital. Men jag är ju inte säker när ÄL var, detta tror jag var då eftersom jag körde tempmetoden och min temp steg dagen efter.

Svårt det där men det känns som när jag googlar att det kanske inte är nån idé att oroa sig för detta. Nånstans läste jag att hinnsäcken bör vara 11 mm när man är i v 5+4. Då låter det ju som 5+0 känns som att han feldaterat mig lite? Jag skulle kunna köpa att jag är typ 5+6 idag. 

när jag var i 6+1 var min hinnsäck 14 mm...
    tycker inte du ska oroa dig för det...
    han kan ABSOLUT ha feldaterat dig :)
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-09-02 13:53:52 följande:
    Jag tror han har gjort det haha Glad

Vad ni är gulliga allihopa, jag känner mig mycket mindre orolig nu. Låter för övrigt som jag har gråtit massor men jag är jätteförkyld så jag är glad att jag kan skriva här istället för att prata. Cool
    vi kvinnor oroar oss alldeles för mycket :)
    ska du tillbaka för ett nytt vul? när bebisen har växt lite kan man lättare mäta den... så njut nu vännen.
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-09-02 14:03:43 följande:
    Inte till gynakuten iaf, han rekommenderade att jag ringde bm och pratade med dom så jag ska försöka göra det om nån dag och höra om de går med på ett vul. 
    Ja nu ska jag sluta oroa mig för en stund iaf... phew! KRAM!!
    bra tänkt där :) Kram
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-02 16:33:18 följande:
    Ja det kan ju vara så, hoppas på det. Det liksom trycker ner mot underlivet ungefär.
    Jag ska försöka åka hem från jobbet och vila lite nu, återkommer med rapport snart om hur det utvecklar sig. Man hinner verkligen ställa in sig på det värsta och om jag får missfall vet jag allvarligt talat inte hur jag ska orka med det!
    jag har 4 mil till akuten och det är INTE för långt när det handlar om oro Muffe!
    Jag tycker du ska åka in... hur som helst får du ju svaret svart på vitt då..

detta SKA gå bra!
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 08:44:32 följande:
    Sugar, jag hoppas det också... det skulle kännas hemskt att lämna dig och alla andra
    Varje gång jag torkar mig kommer det brunt, men brunt är ju inte farligt säger dom ju... men däremot kan det ju komma mer blod så jag är beredd på det värsta!
    brunt ska du inte behöva oroa dig för,. det är gammalt blod vilket i sig måste komma ut från den blödningen du hade tidigare. Och att du har lkite ont i magen kan ju bara vara växtvärk. när det växer fort kan det göra ont + komma blod.. så allt kan verkligen vara helt normalt..
    du fråga om hjärtat. i regel säger dom att det börjar slå i vecka 7.
    men jag själv startade en tråd om just det, du kan gå in där för att se lite olika resultat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m53798856.html
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 11:17:30 följande:
    Ringde sjukvårdsrådvigningen nu eftersom det kom blod nu och mer flytningr samt ont...
    De hänvsiade till ett nummer som itne gick att komma fram på, ringde igen, fick då komma till akuten i staden 5 mil bort som säger att detiderna är fulla idag och att jag får åka in akut och vänta om jag vill..

de flesta tyckte nog jag skulle åka in för att veta, samt utesluta utomkveds. men troligen är det missfall sa alla jag pratade med..

är så skakig och rädd och ledsen framför allt.

vet inte hru jag ska göra. om jag ska säga att jag har ont i magen på jobbet eller vad???
    du säger att du har ont i magne och att du tänke råka till akuten.. punkt slut. åk in... man ska aldrig ringa akuten för de säger oftast att man ska vänt.. åk in och sitt där iaf... de tar väl hand om dig där...
    Även om det är enn mf så VET du det efter det mötet, och då kanske du får tabletter för att fortskrida det... du förlorar INGET att på att åka, snarare på att stanna hemma... det mår du bara sämre av..
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 15:47:01 följande:
    Hej tjejer

Nu är jag hemma efter ett besök på akuten.
    När jag kom dit gick jag fram till disken och fick prata med en ngt otrevlig tjej som ringer upp gyn och det hon säger i luren är "jaha, de har alltså stängt nu..."....

Jaha?
    Jag sa inget mer om det, och hon sa inget heller, sen frågade hon hur jag ville betala och då fick jag gå till andra disken. När jag betalt frågar jag vad jag ska göra, och en annan säger åt mig att vänta i väntrummet.
    Då frågade jag om jag inte ska lämna urinprov som sist och första sköterskan mumlar ..."joooo".

Får muggen, och får fråga om vägen (vet ju vägen men det vet ju inte dem...)

Väntade sen en timme å sen fick jag komma in till läkare (de hade bytt skift därför sa hon att det var stängt...)
    det var samma läkare som sist jag var där och då var han trevlig, men inte idag.

Jag berättade min historia om gamla missfallet och rädsla för ett nytt och när jag sedan tog av mig kläderna frågade han "Men vad gör du här egentligen, vad tror du vi kan göra?"
    Då blev jag lite paff.

Han undersökte mig på 30 sek och sa att han såg en hinnsäck på ca 10 mm men inget foster. Han sa att han kanske borde sett ett foster som en liten prick men var inte säker på det heller utan gav mig en tid nästa vecka igen för att se hur det utvecklar sig...

Så, jag vet inget mer och är inget klokare... dock ser det kanske inte så bra ut om han inte såg en prick på skärmen.. eller hur?

Mamma ringde mig nyss också. Hade även denna gång känt på sig att jag inte var på jobbet, vad sänder jag för signaler? Hon frågade hrur jag mådde och jag sa att jag har feber vilket jag har, 38 grader ungefär.
    Hon frågade om allt var ok efter missfallet och var rädd att jag hade ont i magen efter det och sa att det kommer gå bra nästa gång, jo tjena!! Ville inte säga att jag var gravid igen ifall detta går vägen, men det gör det troligen inte. Hon får veta snart.

Ska iväg med jobbet ikväll på galej, men det kanske är läge att skippa eller??
    Det jobbiga är ju att förklara sig på jobbet, gick hem pga magont, men ringer nu och säger att jag har feber...
    Vad ska jag säga när jag ska på undersökning nästa vecka? Puh
    Du.. jag tycker iaf att det låter bra... en hinnsäck på 10 mm tycker jag låter normalt...
    man behöver absolut inte se mer...
  • Längtan efter liten

Själv nojar jag nu sista dagen...

har haft massor med flytningar idag som är gula.. ja jag vet att det är normalt.. men har ju haft det lugnt med allt vad flytningar heter nu någon vecka.. och mste de komma dagen innan vi ska åka?

FAN!

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:17:23 följande:
    Jag fick fråga två gånger om den var 10 mm, för han visade bara med fingret liksom... och han sa ungfär så...
    Så den siffran tog jag tll mig, men han vet ju inte hur viktigt detta är för mig så den kanske lika gärna var 5 mm, inte vet jag....
    Såg ut som 3 cm på skärmen iaf haha!

Jag har ju bara blött i går på em, och då kom det ca max 2 cm i diameter på pappret, inget mer...

Sedan bruna flytningar och mer av dessa idag och därför såg jag hoppet som ute!
    men det ska du inte göra vännen, än så länge är det långt ifrån över... det här är bara början på din graviditet
  • Längtan efter liten

kul med tjejer från sthöm.. jag är ursprungligen från hallstavik, lite utanför norrtälje..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma