Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Odd: Säger här med och andra tråden stort lycka till snart snart om några timmar så trippar jag här av längtan och väntan och hoppas på en bebbe flicka 12-12-12 detta klarar ni du är en gudinna när det gäller förlossning.
    Hejja Hejja snart är nr 2 bebis i denna tråd här.
    Snabbt gick det inte länge sen du skrev att du fått + och nu står du precis vid mål linjen och snart har du din prinsessa hos dig Hjärta
    Stort lycka till nu familjen Odd    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Tror jag fått ett +
    Testade mig 12.20 utan att hålla mig 4 tim såg blankt ut BIM-3
    men alldelse nyss tittade jag och ser ett svagt svagt + men ropar inte hej än om mensen inte kommer så tar jag ett nytt test.  

• 3 barns mamma84
    KMW skrev 2012-12-18 19:29:09 följande:
    Oj, va kul 3barnsmamma. Fast om du läste av testet flera timmar senare så bör du nog vara lite försiktig med att jubla än. Fast jag kanske missförstod det du skrev?!
    Hoppas du får ett tydligt plus imorgon.
    Jo jag vet men samma sak var med elias tittade efter 10 tim och det var ett svagt +
    men då morgon urin + att jag inte tittade innan då jag skulle till jobbet
    Jag har BIM-3 så jag har BIM 21-22 dec  
  • 3 barns mamma84
    SmåBustroll skrev 2012-12-18 19:54:24 följande:

Hoppas det blir plus för dig så det syns tydligt nu om några dagar då!! Spännande.

Här så knallar det på. 35+2, imorgon är jag på samma dag som när storebror föddes... käns lite speciellt. Men jag hoppas verkligen jag får fortsätta en bit in i januari. Lillebror kom ju när han skulle.  Så jag tänker jag får liksom vara beredd på lite allt möjligt från och med nu. Lillfisen ligger i vart fall låååååångt ner nu. Fick kommentar att magen hade sjunkit. Har inte tänkt på att det syns, men det gör det tydliigen. Känns gör det helt klart. På flera sätt Lättare att andas. Det är bra. Mer foglossning och kramp i ligamenten, mindre bra. Skall till BM i morgon. Och så uppföljning av fostervattenmängd på sjukhuset på fredag. Blir intressant att se vad de har för mening om lillfisen  Det är full fart på han i vart fall. Så jag utgår från att han mår bra. Jag bara funderar på när han tänkt komma  

Tack hoppas du har rätt

Och tänka sig v 35+2 snart snart föder du  
  • 3 barns mamma84
    plutten02 skrev 2012-12-19 10:36:31 följande:
    Någon som har koll på hur gravsymtomer är om man är gravid när man ammar?!?
    Har ju en dotter på 5,5 månad och har inte satt i något skydd ännu.
    Vi har kört lite på amningsskydet om man säger så

Men jag har sånt illamående till och från hela dagarna och vissa dagar sån molande verk nedre delen av magen.

Dottern är två grötmål och två mat mål om dagen men ammar ca 1-2 ggr mellan varje mål. Så jag tycker det är helamning.

de jag vet är att amming inte skyddar
    Sen så kan livmodern dra ihop sig när man ammar känns som molvärk pirrig kännsla typ . 
  • 3 barns mamma84

Gud så trött man är !!
    Vill bara lägga mig för att sova.
    Men kan verkligen inte måste städa tvätta ligger brödsmulor efter elias o amadeus.
    Molvärk mild som vanligt har börjat lugna ner sig .. hela morgonen har det varit molvärk .
    Hoppas det inte e något annat som kommer att sabba .
    Kommer att beställa ett nytt test o våga testa mig.     

• 3 barns mamma84

Nu har alla jul så ingen behöver svara just nu men jag udrar bara ... Har ju haft feber i 4 dagar och tagit panodiler när man ska ta dom .. men panodil är väl OK att ta väl ?
    Har fortfarande växtvärk hmmmm smått i tjejmagen men inget att hurra för + att jag har fått ont i min rygg svanken .. har fått så dåligt i 4 dagar så jag är rädd att det skulle vara något FEL om ni förstår mig och DÄRFÖR har jag fått feber ?? men barnen har OXÅ haft feber så forde bara vara virus ?
    Måste molvärken vara hela tiden eller kan den oxå hålla sig borta ?  

• 3 barns mamma84
    Gråterenligt många så hade jag fått + men nu blöder man BIM+7 jahopp nu GER jag upp orkar inte längre jag gör det verkligen inte.
    Har försökt nu mer än 8 månader jag pallar inte av detta längre.
    Nästa månad flyttar vi har något att se FRAM IMOT nu bara depp o gråta och skam den gav sig jag vill bara gråta.  
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2012-12-27 20:47:57 följande:
    Har du tagit fler test? Finns ju blödande graviditeter?
    Än sålänge är det rosa på pappret men det kommer att bli till rött i natt senast.
    Mamma blev också besviken typist hon hade sett fram i mot en graviditet .
    men,men så är det.  
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2012-12-27 23:01:54 följande:
    Småbustroll: det där grävandes neråt minns jag från förra grav. Det var bland det värsta med hela graviditeten tycker jag. Att få som knivar i varenda nerv därnere och alltid vid läggdags såklart! Hoppas lillen är snällare med dig de sista veckorna nu. :)

3barns: beklagar blödningarna, hoppas de avtar. Kanske ta ett test till ändå för att se om det är en grav. eller en försenad mens? För visst har du haft ganska oregelbunden menscykel tidigare?
    men om jag blöder som en gris i morgon är det ju ingen ide ?
  • 3 barns mamma84

cykeln är idag 36 så 36 i cykle förstör ju allt.

• 3 barns mamma84
    M I M M I skrev 2013-01-02 14:43:17 följande:
    Tog ett nytt cb nu, det är i princip blankt, så... Vette sjutton vad det var, kemiskt? Kan det visa så pass starkt?
    Om du fått + innan vid nyåret du skrev och fick med cb - så kan du nog lita på +
    Jag fick + på alla tester men cb vissade - men gravid var jag iaf beviset finns i sängkammaren en Elias . Ta ett nytt imorgon om du kan och jag håller tummarna för ett snyggt starkt +
  • 3 barns mamma84
    M I M M I skrev 2013-01-02 23:05:02 följande:
    Jag har beställt från Testlagret, hoppas de kommer i morgon. Men fick ett snyggt + på cb på nyår så konstigt att det blev så nu. Men är inställd på att mensen kommer inom kort.

Kram
    Ska inte komma mens för dig det ska bli bebbe 2013
  • 3 barns mamma84
    M I M M I skrev 2013-01-11 14:04:13 följande:
    Mensen kom som den skulle. Börjar spraya den 22. Har pratat med en av mins läkare som lovat hjälpa mig med innohep-sprutor om jag blir gravid. Så vi får se hur det går. Tyvärr är inte motivationen för att gå in i ytterligare en Ivf på topp. Drömmer mig hellre bort till adoptionsspåret..,

Kram på er
    Vad ni än väljer så följ ditt hjärta.
    För vad du än gör så är allt ett magist liv framför er.
    Det känns tuft men man kommer alltid över dom stora hindrena tillslut.  
  • 3 barns mamma84
    SmåBustroll skrev 2013-01-15 12:31:18 följande:
    Spännande med RUl mamma til W

I går tog vi faktiskt en provstur in på förlossningen. Jag tyckte det kändes som om lillebror skulle försöka gräva sig ut på egen hand och det var oooooobehagligt. Det, massa kraftiga sd, ensam med barnen och inte barnvakt runt hörnet föranledde att jag försökte få han att gå en kvart tidigare från jobbet. Dock blev vi tydligen eniga om att det inte var någon stress!?! så han gjorde sig klar på jobbet. Men skyndade sig hem. Lyckades hitta en barnvakt och jag var stressad! Lagom till när vi kom in til förlossingen var det självklart lugna gatan i magen. Eller ja, liv i luckan var det på lillebror, men inte några förvärkar att tala om. Så vi åkte hem igjen. Lite halvpågång är det nog trodde BM (jaaaaa,det borde det ju vara med Bf om en vecka. Tack tack kroppen), men inte bebis riktigt ännu. 

I dag har jag varit i butiken med barnen, tatt in ved, tvättat och stekt pannkakor. Får sd/förvärkar (vet inte helt skillnaden faktiskt) av det, men nog inte bebis i dag heller. Eller, ja vad vet jag. De två tidigare har kommit lite hux flux när jag minst anat det.. Så om det blir väldig stilla med sd plötsligt så kanske jag skall ana oråd... Eller inte. Eller, vad vet jag.
    *åh, vill bara vara klar med det nu. Dålig på att vänta*    

Nu vill jag att O skall sova lite så jag får en liten paus. Känner att formiddagens förehavnaden känns i magen, som vanligt.

I morgon kommer mina föräldrar upp och stannar till på fredag. SKÖNT! Då får jag lite assistans med barnen samt barnpass om det drar igång. Dock är risken stor att jag och min mor drar igång massa projekt Så lugn och ro blir det väl kanske inte helt... Men det brukar bli ordning och reda i vart fall!!      

Den 20/1 tror jag bebbe pojken kommer
    Det är spännade nu när det så himla nära.
    Har du gått ver tiden innan ?  
  • 3 barns mamma84
    SmåBustroll skrev 2013-01-15 13:57:10 följande:
    35+3 första och till 40+4 med andra 39+1 idag, så det åtetstår att se när lillebror tycker det passar sig att komma!
    Spännade

Jag har ju gått över tiden 41+1 41+2 och 37+5 men om man inte skulle ta honom ut tidigare skulle jag förmodligen gå till 41+3  
  • 3 barns mamma84
    pixerpie skrev 2013-01-15 15:39:00 följande:
    Bustroll, jag tycker det låter klokt att ta hem de stora från dagis om du orkar ha dem hemma! Och pannkaksstekning funkade för mig... Stekte pannkaka till nio personer och på natten gick vattnet! Men hoppas han väntar tills dina föräldrar kommer!
    och du bjöd inte mig
  • 3 barns mamma84
    pixerpie skrev 2013-01-15 16:15:01 följande:
    Lovar att bjuda om det blir en till bäbis som ska luras ut, 3barnsmamma... Hur går det för dig?

hehe de e ju bra då tar jag med mig grädde och hallonsylt till pannkakorna

Här jo du jag är smått förvirrad Obestämdjag har fortfarande symtomer går upp 2-3 ggr för att kissa på natten jag kissar på dagen mer än vanligt,blåsan känns så stor och som om jag knappt hinner till toalettet så stor fylld blåsa men när jag väl ska kissa är det inte mkt som kommer ut.
    Detta har följt mig efter sen missfallet/menen kom.
    Magen är sjukt svullen går verkligen inte få den in längre ?? som en bebis mage typ.
    Det drar och sticker ibland till i vänster äggstock ller någonstanns oxå gjorde det i 3 dagar.
    Sammband kommer det ibland molvärk men inte någott man lägger märke på likom.
    Hunger ja jösses äter och äter men hjälper inte.
    Och helt trött sover hel tiden sover det jag kan om jag inte somnar på soffan men försöker hålla mig uppe tills det är kväll igen.
    Idag somnade jag på soffan medans pojkarna som var hemma idag tittade på barnfilm.
    Om jag står längre tid får jag så ont i min rygg och magen som ploppar framObestämd
    Sa till och med till mannen att visst så blödde jag men detta har följt efter mig sen jag blödde och sen nu blir bara mer o mer.
    Fick ett svagt + 18:e dec då hade jag symtomer .. räknade med cykel på 36 dagar detta vet jag inte hur jag ska räkna men då 10 dagar innan BIM ??
    Sen antingen Missfall eller mens men kom iaf 27 dec först rosa som jag innan skrev och sen kraftig blödning (blod) dagen efter och sen blödde jag ca 4 dagar max 5 dagar MEN jag hade (mellanblödningar) eller vad det var i minst 1 vecka kom och gick rosa vissa dagar massa brunt någon dag ibland inget lite brunt nån dag ja 1 VECKAS TID och jag känner bara att dessa symtomer bara går efter och slutar verkligen inte .
    Så nu har jag och mannen kommit fram till att det BLIR ett gravtest igen bara för att se vad dom pågår.  

• 3 barns mamma84

smått rosa den 27:dec sen kraftiga blödningar 28-29 dag 30 var allt över och sen inget mer och efter det bara mellanblödningar ...
    så vad är detta igentiligen ?
    ska till läkaren o kolla upp mig nästa vecka.  

• 3 barns mamma84

pixerpie skrev 2013-01-15 20:53:58 följande:
    Ta ett test och bra om du får komma till läkaren. Inget kul när kroppen strular... Hoppas det blir bra snart, eller en graviditet om det är det du/ ni vill!
    Såklart vill man ha graviditet men då vill man att den ska vraa frisk o ha braa.
    Nu finns det inget att oroa sig då vi flyttar till ett större om 2 v ..
    Men ja jag tycker det är så skumt att ha benen mot magen känns bara (jobbigt) magen är i kläm typ och byxorna trånga
    Men vet inte om en läkare kan göra vul här då bara sjukhus.
    Men henne jag ska till henne har jag berättat detta för så hon kommer att kolla upp mig
    Skulle faktist bli väldigt chockad om jag var gravid efter detta kraftiga blödningen.
    Men nu börjar jag bli klockare då när jag gjorde gravtester som var svagt svagt + men då var det igentligen 10 dagar tidigare än vad jag trodde men då bim-10 omöjligt att få fram ett + då ?      
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma