Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-12-14 21:29:08 följande:
    Jag vet inte hur det är med det riktigt, vad som är värst äta pencillin i onödan eller röntgas. Men det är ju upp till läkaren att bedömma. Men som sagt hoppas jag att de tar en bild och får den utvärderad för att sedan se om det räcker med den eller om de behöver en till. Så brukar jag iaf göra med mina gravida patienter. Samt jag brukar fråga ALLA kvinnor i fertil ålder om graviditet och vid ev graviditet gå in till våran läkare för att få besked om vilka bilder som de kan "nöja" sig med. Samt blyförklädet och att man är snål med strålfältet.

Förstår att man inte alltid tänker i dem banorna. Men jag är yrkesskadad hahahahaha...hoppas det går över och att de hittar var problemet ligger. Du åt väl alldeles nyss en kur väl av pencillin för pneumoni?
    Jag ska absolut säga till om det! Jag TROR den görs uppe på Capio vårdcentral i centrum, så ska va noga me o påtala de iallafall.. =/ Känns inge vidare me röntgen i de området, men om de måste göras så..

Joo de gjorde jag, exakt en månad sen idag jag va inne för de, 14 nov.. men då va både CRP o temp lägre än denna gång..
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 21:35:19 följande:
    Hur diagnostiserade dem den förra gången då? Kan det vara den som inte läkt ut utan kommit tillbaka igen?
    Utan röntgen, bara lyssna på lungorna, kolla CRP o symptom.. även AT.. men CRP då va hmm.. minns fan inte.. har för mig den va lägre iallafall.. som sagt snurrig i skallen.. febern va iallafall inte lika hög! De vet jag.. kan säkerligen va den som kommit tillbaka igen, ELLER svår influensa sa han.. då har man ju höga CRP värden, 50-100.. eftersom lungorna lät OK idag! Kanske ÖLI.. hoppas på konkret svar imorn och att inte sänkan stiger mer!
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 21:47:53 följande:
    Då verkade de nöjt sig med det förra gången. Undrar varför han vill ha röntgen denna gången då det verkar vara samma symtom förrutom CRP som är högre. Ibland blir man inte kloka på dem hur dem tänker. Du får skriva här sen hur det har gått och vad du fick för diagnos.
    De va en konstig läkare förra gången, skrev ut fel mediciner o hade ingen koll tycker jag. Så jag undrar om de ens var lunginflammation då, hm! Denna gång är fan värre ur alla synvinklar, vill bara gräva en grop o hoppa i - sen kan jag komma tillbaka när jag är frisk.

Läkaren idag hade koll, tog sig tid och gör det man "ska" vid misstänkt pneumoni tycker jag. Men jaja, jag återkommer imorn.. blir en sväng till gyn kl 7, sen hem en sväng om jag hinner innan nästa läkarbesök! Men självklart uppdaterar ja om vad för diagnos de blir :)

Jag tror på svår influensa eller ÖLI - får se om jag har rätt ;)
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-14 21:41:57 följande:
    soffan: krya på dig!!!
    Taaack!! {#emotions_dlg.flower}
  • miraclee
    Happi;

MASSA KRAMAR!! {#emotions_dlg.flower}

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. finner liksom inga ord för såna pappor, vet flera i min bekantskapskrets som har det likadant, och jag kan för mitt liv inte förstå hur dom kan bli så förändrade och likgiltiga inför sitt eget kött och blod.

Usch!
  • miraclee

Och en fråga..

Senaste dagarna har han varit lite slö därinne, eller han sparkar inte lika mycke som innan. Kan han ha "gömt" sig nånstans, för jag lyssnade me angelsound igår o då hörde man sparkarna mot dopplern, inget jag kände då. Imorse lyssnade jag igen, va lite svårt o hitta hjärtljuden först, men gjorde de sen o då kom även sparkarna igen i dopplern.

Har en bad feeling! Har för mig du, Happiness hade ungefär likadant me Sofia runt dessa veckor? v 22? =/

• miraclee
    Happiness skrev 2010-12-19 17:14:40 följande:
    Du har rätt runt v.22 och i stort sett fram till bara en vecka sen har Sofia varit väldigt lugn därinne och då blir man ju självklart orolig. Från att verkligen ha känt sparkar och rörelse till ingenting. På sin höjd lite fladder från annars sparkar. Jag bad BM lyssna med dopplern...hm undra om det inte var i just vecka 22 bara för att just får höra att det fanns något hjärta. Skönt att jag gjorde det annars ska man gå omkring och vara orolig. BM sa att det var för barnet oftast ändrar läge från att ligga med armar och ben mot magen till att lägga sig med sin rygg mot min mage. Då kommer ju sparkar och sånt in mot min ryggrad.

Jätte bra att du hade dopplern hemma och kunde lyssna med den. Kan du inte be BM lyssna med dopplerna nästa gång du ska dit? Hur mår du annars tjejen?
    Då hade jag inte helt fel då ;) Fick för mig att de va ungefär i denna vecka som du blev orolig och tillslut fick lyssna på hjärtat! :)

Ja alltså han har ju varit väldigt aktiv, eller ÄR om man ska tro dopplern också. Då äre ju också full rulle därinne! Bara att jag inte känner av det längre - så ja han kanske har flyttat på sig och sparkar på andra ställen nu, dom har ju en del plats fortfarande o röra sig på. Men klart man reagerar, varje dag i 4-5 veckor och sen poff, nästintill ingenting. Dom på gyn tyckte inte de va värt o åka in o förlossningen tyckte inte alls de va nödvändigt. Alltså, nu VET jag ju att han lever - så jag är inte orolig för de. Dock kan de ju vara andra faktorer som gör att han KAN vara slö, dåligt flöde osv - de vet man ju aldrig. Grr! Men jaja, han kommer väl igång snart igen. Får små buffar nu i skrivande stund men inte lika starka som sparkarna. Jaja, han vill väl jävlas me sin mamma ;)

Jag ska inte till BM igen förrän 11 januari :( Hon är låååångledig nu, men funderar på o åka dit i mellandagarna o kolla lite.

Jo, det rullar på. Svår influensa blev diagnosen, fortfarande inte frisk men jag kämpar på me honungvatten, halstabletter, sömn + vätska ;)

Hur mår du och Sofia annars? (Utöver monstret..)
  • miraclee
    LillaMy3 skrev 2010-12-19 19:59:16 följande:
    Miraclee: Om jag inte mins helt tokigt så var min son också ganska stilla just en period runt vecka 23 har jag för mig. Som Happiness säger så käns det ju inte alls så mycket när den lill* sparkar bak mot ryggen. ¨
    Och Krya på dig!!! Influensa är inte kul
    Åh! Tack för svar :) Jag sökte o fick upp att dom flesta är lugnare kring v 22-24 ungefär, vet inte varför. Tillväxtperioden lugnar ju ner sig lite iofs o nu ska dom tjocka på sig, kanske därför.. bara spekulationer dock ;) När jag var på UL för 1,5 vecka sen låg han o sparkade mot ryggen, så de kan mycke väl vara hans nya favvoposition nuförtiden, o därför känner jag bara enstaka buffar o sparkar liksom. Imorse var han nog arg, då va de liksom hm.. ja någe rejält som tumlade omkring därinne, sen toklugnt idag på dan, knappt känt nånting.. förrän NU när jag skriver igen haha. Då sparkar han igen.

Jag har haft normal fostervattenmängd innan och flödet såg ju bra ut sist, så de är nog ingen fara. Men om en tokvild bebis helt plötsligt blir lugn (eller ja, byter position) då börjar man ju undra ;)

Mysigt me 12 fulla veckor snart!! De går sakta men säkert framåt! Härligt! Skönt me en liten bula på magen också.. jag längtar fortfarande efter den där riktiga magen, får se om den dyker upp snart, haha. Vilket problem va ;)

Får passa på o önska en riktig god jul också :)
  • miraclee

Hej tjejer!

Började ÄNTLIGEN jobba idag, UNDERBART!! :D Mycke o göra så haft lite sammandragningar men inget som gör ont :) Fick bra feedback också på de jag gjorde så de va skoj! Nu är jag och mannen hemma för dagen, har tagit ett vaaarmt bad o sitter nu o myser i soffan :) Upp imorn igen för jobb, wiiho!

Har hämtat vår torktumlare också och jag e så glaaad! Nu älskar jag att tvätta igen haha, så mysigt! :) Sängkläder o handdukar ligger där nu så de blir nybäddat ikväll, bästa som finns ju. Rena sängkläder!

Hm vad annars.. karate-kid is BACK! Han har sparkat o härjat runt som fan idag, sparkat hejvilt när jag jobbat.. och när jag låg i badet så hade han gympapass därinne, gjorde kullerbyttor o gav mig REJÄLA kickar! Helt galet va stark han är. Igår när vi skulle sova va han vaken, så C (min man) la handen på magen o han utdelade spark efter spark på hans hand.. haha ;)

Vi har förresten enats om ett namn också, som känns så bra! De bara kom ur min mun imorse från ingenstans o C hakade på o tyckte de va skitbra! Så de verkar som de blir det vinnande! :D

Annars e jag bara så glaaaaad! Energin e på TOPP! Jag älskar att jobba, ha fullt upp, fixa hemma, tvätta o plocka. C fick sin första lönespec från nya jobbet idag och både han och jag stod som två fån och tittade på summan han får ut för 3 veckor.. helt insane! Vi kommer från januari ha en inkomst totalt på runt 35 000 i månaden, de kanske inte är mycket egentligen men för oss som har levt på mina 8000 i CSN pengar är de MASSOR! ;) Så de ska läggas undan till bebis, shoppas o så ska vi åka iväg på nån mysig 2-dagarskryssning ihop också i jan/feb.

• miraclee

Nu är jag tillbaka lite efter helgens bravader, pust!

Odd; Vad härligt att din jul va så bra! Låter riktigt gött! :D Nu är de bara en månad kvar för dig, åh vad jag är avis!! Hur känns det? Gott me soppa.. mm..

Röntgen; Hoppas allt har gått bra!! Tänker på dig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma