Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Oj så mycket snack man missar när man loggar in och inte vart inloggad på länge.

Välkommen hem mabaja! Verkar vara som en riktig gnällspik du satt jämte. Det är faktiskt skillnad tror jag på dem som fått missfall innan. Jag tror vi är mycket mer tacksamma för denna gravidteten och dessutom glada för de graviditetkrämpor och symptom som vi får. Vem annars är glad för att tex må illa ;P Så länge bebis stannar liksom :)

Vet inte hur jag ska göra med andningslarm. Låter ju som en god ide men samtidigt en ganska dyr sådan.

Barnvagn handlade vi häromdagen, det fick bli en begagnad brio happy från nov -08 ser sprillans ny ut. Är mycket nöjd med den + att den tar lite plats :) Mannen är ju definitivt inget barnvagnsfreak. Noll koll och är inte intresserad alls, förutom för färgen som han vill helst skulle vara svart. Så det fick det ju bli.

Har jag berättat om barnvagnsinköpet innan förresten??? Fick en deja vu upplevelse precis...ursäkta isf ;P

Odd så många prickar du hade i varierande storlekar. Jag brukar få två till tre, stora som ungefär nåt mittimellan av dina. På tal om det så har jag sett ett nu på min mage till höger, än så länge väldigt litet och ensamt. Men vi får väl se :/

• rontgensyrran

Barnmorskorna brukar ju ofta referera till denna sida " då det sägs att den stämmer". Där står det lite om ultraljud under graviditet. http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=4910

Här kommer även en annan bra länk. http://www.niomanader.se/content.asp?ID=16

Hoppas det svarar på några frågor. Jag jobbar ju som sagt med bla ultraljudsapparater på jobb men har i denna gravidtet enbart kollat själv 2 ggr. Försöker att vara restriktiv då jag tror att barnet upplever det som stress med ljudvågorna och när jag kollar tittar jag relativt snabbt. Eftersom mina småtittar har ju egentligen inga medicinska skäl utan snarare lugna mig och längta efter bebis.

Men de ultraljud man får inbokade tycker jag man definitivt inte ska oroa sig över. Man får ju se till nyttan med det. Finns ju många på specialmödravård med många missfall i bakgrunden som gå på VUL varannan vecka. Där snackas det ju aldrig om att det skulle vara skadligt.

• rontgensyrran

Även jag har ju gjort 5 ultraljud ( 3 genom CURA och 2 tittar själv) Sen har ytterligare ett UL inbokat sen vet jag att jag kommer be nån läkare på jobb titta efter kön till mig.

• rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-08-25 21:30:16 följande:
    Det är Born every minute på TV *rusar iväg*
    Skit att man ska jobba när det är viktiga program på tv. Hann typ bara se sista kvarten :P Och så finns dem väl inte heller att se på kanal 5 play ???
  • rontgensyrran
    acure skrev 2010-08-25 15:40:34 följande:
    Hej tjejer!

Hemma och är förkyld och vill bara skriva av mig lite. Vecka 12+1 idag. Idag fyller jag 25 år och hela dagen har varit ett stort moln känns det som. Vaknade med huvudvärk till tusen men pallrade mig iväg till jobbet då jag varit hemma måndag-tisdag redan och kände väl att det var dags att gå och jobba igen. Väl på jobbet (förskola) regnar det och är kallt och jag blir bara sämre och sämre (får dock fin uppvaktning av två kollegor). Tillslut går det inte längre utan jag måste hem och lägga mig igen. Känns som att alla tycker att jag är klen som åkte hem och jag får dåligt samvete. Väl hemma bryter jag ihop och bara gråter, känner mig så ensam idag, fast jag har fått så mycket gratulationer och allt sånt, men ändå känner jag mig bara ensam och tom. Ringer mamma och gråter, sen måste jag gå och kissa (känns som urinvägsinfektion, blir jätteorolig, nu har bebisen säkert fått något virus), gråter. När jag kommer tillbaka till sängen och telefonen så har katten bitit av sladden till mitt headset. Mitt nya fina headset till min nya fina mobiltelefon. Jag bryter ihop. Har aldrig sett så mycket tårar. Jag blir arg på katten. Kastar ut henne ur sovrummet och stänger dörren. Nu får hon inte vara med mig någe mer idag. Jag är jättearg på henne (det är inte första gången hon biter av mina sladdar). Så blir jag sur på mig själv, för innan jag gick på toaletten tänkte jag att jag skulle lägga undan sladden så att hon inte skulle bita av den, men NEEEEJ hon sover ju så fint och jag ska jag bara på toaletten, men två sekunder senare har hon hunnit med detta och jag ORKAR INTE! Ringer min sambo och tycker att han ska äta lunch hemma, men han jobbar och har inte tid att prata med en gråtmild hormonell flodhäst så jag hinner inte säga att han ska komma hem på lunchen utan han säger att han ska ringa på lunchen och då är det ju försent. Då blir jag sur på honom och börjar gråta över det när vi har lagt på. Känner mig som världens mest ensamma. Han träffar säkert någon på sidan om också, det är jag säker på. För vem vill ha en gnällig, fet kossa som jag? Sen så har jag inga fler serier att titta på hemma för nu har jag varit sjuk så länge att jag redan har hunnit titta på allt, så nu sitter jag bara och väntar på att någon ska komma och fira mig. Men det dröjer ju flera timmar. Och sambon slutar jobbet klockan 20 idag. Kul födelsedag verkligen. Hormoner, jag? Kan jag väl aldrig tro. 

Usch då vilken dag!!! Hoppas den blev bättre framåt kvällen. Och grattis på födelsedagen! Min man fyller faktiskt 30 samma dag och även en kompis till honom fyller år den dagen och en bästa kompis till mig för typ 10 år sedan och en en annan kompis på den tiden. Den dagen är omåttligt populär att fylla år på :D

Måste även passa på att säga grattis tillde passerade första 12 veckorna!!! Tjooohoooo!!!

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-08-25 19:08:43 följande:
    Hihihi.... Såg för första gången på utsidan av magen när plutten där inne sparkade....
    Åhhhh sååå härligt Kajsalisa! Tänk när vi väntade på bim i den andra tråden, att vi redan är här nu och med magarna med röreslerna och allt! Då kunde tiden inte gå snabbt nog och nu tickar den på som bara den! Underbart!
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-08-25 21:16:55 följande:
    Kan ju komma med "positiva" besked, jag har varit lika trött hela resan av den här graviditeten. Dvs ingen förändring, inte ens i de "bra" perioderna. haha. så förbered dig på att vara trött! HAHA
    Då kan jag tillägga att jag känner mig otroligt pigg och har gjort det i några veckor. Allt vände väl nån gång i samband eller efter KUB. Sen dess *peppar* *peppar* njuter jag för fulla muggar. Jovisst har jag haft nån enstaka kväll  med trötthet och lite illamående. Men till det stora hela utmärkt! Men som sagt det är väldigt inviduellt! Rörelser kände nog jag i vecka 16 och sparkar i vecka 17. Nu ser man ofta var hon ligger nånstans, alldeles hård bula :)
  • rontgensyrran

Hoppas allt ser bra ut på måndag happiness *håller tummarna* . Tror nog att din lill* ligger där fint och sprattlar. Kram på dig vännen!

• rontgensyrran

Hej tjejer.

Har inte vart online på ett tag och märker att jag inte har en chans till att läsa i kapp er flitiga skrivning!

Välkommen MTC79! Härligt att se dig här. Du var ju den enda som var kvar nästan från trådstart eller hur?

Happiness hur har det gått på VUL? Var det UL eller VUL du var på?

Kram på er andra

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma