• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-10-28 09:47:02 följande:
    Ja, det är ju inte jättekul att få minustid. Hmm, svårt. Du kan inte "jobba hemifrån"?

Förresten, hur är det för er andra? Är det inte på morgonen man ska må mest illa? Jag mår som allra bäst på morgonen och har inga symtom alls då. Imorse gick jag upp och körde body pump klockan sju, hur "gravidaktigt" är det liksom? Sen på eftermiddagen och kvällen blir jag jättetrött och får konstiga cravings blandat med äckelkänslor för mat och är helt däckad sen tills läggdags. Är det nån mer som är så där tvärtom?
    Så hade jag det med min första så det är inget konstigt alls!
  • Lallan

Är så trött just nu så jag hänger inte riktigt med här inne men försöker att uppdatera mig lite då och då i alla fall.

• Lallan

Odd:Härligt att du får sjukgymnastik i pool Jag var på introduktion i tisdags och ska gå två gånger i veckan fram tills det blir dags. Nästan så man hoppas på att bebbarna dröjer. Det var så skönt att vara i vattnet som håller hela 34 grader.Däremot så kände man sig desto tyngre när man skulle upp igen. 

• Lallan

Småland: Håller tummarna för att liten vill stanna många veckor till!

Mabaja: Beklagar

Odd: Börjar bli dags att införskaffa andningslarm men det finns ju två modeller av respisense, buzz och ditto. Har du någon aning om vilken av modellerna som är att föredra?

• Lallan
    Odetta skrev 2010-10-31 12:43:35 följande:
    Lallan;

såg att batteriet på Ditto räcker i 2-6 månader medan batteriet på Buzz håller 6-12 månader. Jag skulle nog gå för Buzz:en i dagsläget ändå. Vi använde våran dagligen och batteriet är fortfarande bra...skulle inte gilla att behöva skicka efter ett nytt batteri under användningstiden...då kan det ju bli en lucka i användanet och då skulle ialla fall jag inte kunna sova bra.

Fast ditton kan man byta batteri på själv vilket man inte kan på buzzen. Snuza larmar endast men gör ingenting för att hjälpa till att få igång barnet så respisense har vi bestämmt oss för däremot inte modell.

Bra att det finns flera som är nöjda med det här inne.
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-10-31 21:30:42 följande:
    Är det jätteonyttigt att äta en burk med tonfisk såhär dags på kvällen? Jag är så grymt sugen på tonfisk just nu...hellst med pasta också, men det orkar jag inte fixa. Så bara burken med ingenting till....det är väl OK?  
    Säkert ungefär lika nyttigt som 1/2-1kg morötter per dag Fast du kanske bara tänkt äta tonfisk idag? Min morotsdiet har tyvärr hålt i sig ett tag nu, men äter som tur var en hel del annat också. Avslutade kvällen med några kanelbullar idag
  • Lallan

Härligt småland

Odd: Vet inte vilken temperatur du tvättade i men var det lägre än 60 grader kan det ha berott på det. Testa i så fall att tvätta allt som går en gång till men i 60grader så kanske kanske det kan försvinna.

• Lallan

Rontgensyrran: Roligt att höra från dig men jag förstår ju att du måste ha det väldigt tufft just nu. Stor bamsekram till dig! Som om det inte vore nog med känslor och hormoner som gravid

Har hunnit med både bm-besök och sjukgymnastik nu på morgonen.

Skulle ta det lite lugnare på sjukgymnastiken så jag får se hur det går efter det här passet.

Bm- besök:

Sf-mått: 37cm

blodtryck: 121/83 (har sjunkit rejält)

järn: 109 (även det har sjunkit dock inte lika bra)

Hjärtljud: 137 resp 153

• Lallan
    Odetta skrev 2010-11-03 11:42:40 följande:
    Ja, det är en hel del...men man kan dela upp det ändå för mycket av det som behöver göras kan du inte styra över i alla fall.

Du har bokat tid för faderskapet: KLART!

Du har ansökt om skilsmässan: KLART!

Du har pratat med banken: KLART!

Då börjar du med Skatteverket. Ring dem om en tid idag så kan du checka av att du behöver ta kontakt med dem.

Sedan fortsätter du att jobba med bodelningen (på den punkten ingår också upplåtelseavtalet av lägenheten)

När det är klart är det Banken som blir nästa punkt.

Sedan finns det inte så mycket mer att göra på den punkten. Då är det läge att ringa till FK och resten får faktiskt vänta.

Faderskapet behöver inte fastställas så länge ni fortfarande är gifta, då blir det överlåtelse av vårdnad som gäller = inget du kan göra nu. Hinner skillsmässan dock gå igenom så hinns faderskapet med, dem brukar inte ha så långa väntetider. Likaså överlåtelsen av dagar, det kan man inte heller göra förrens bebis är född. Mitt råd är dock att du ber ditt ex om att ge dig skriftligt redan nu att han ger dig hela vårdnaden sedan. Det är något ni får skriva ihop själva som blir en trygghet för dig om han sedan skulle få för sig att ändra sig.  

Så, och för att göra allting ännu mera lättöverskådligt: Skriva en sak på ett papper och delasedan upp det i olika högar!

Hög 1: skatteverket, bodelning, banken, lägenheten

Hög 2: Försäkringskassan

Hög 3: Bebisen

Den första högen (hög1) blir den du kan jobba med NU. När du har gjort det du kunnat och bara sitter och väntar så tar du tag i hög 2 (försäkringskassan) så du får igång dina pengar. Hög 3 kan inte göras något med så länge skillsmässan inte gått igenom eller bebisen är född...så den kan du tills dess lägga åt sidan

Kram gumman! Jag förstår att det är mycket nu, inte minst det känslomässiga, men du fixar det här! Ett steg i taget med en fot framför den andra. Och så glömmer du inte att klappa magen mellan varven också.

*bamsekramisar*
    Vilket underbart inlägg
  • Lallan
    miraclee skrev 2010-11-03 13:04:46 följande:
    Pappa ringde nyss o berättade att en av mina barndomsvänner gått bort inatt.. har inte haft den bästa kontakten senaste året men ja, fyfan va hemskt. Hans syster hittade honom död imorse :(
    Fy sjutton va otäckt
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma