• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Bjornis skrev 2010-09-20 21:26:17 följande:
    Vår knodd äger samma body! Köpte även hängselbyxan i samma möster i velour. Lindex rules! Bilderna på dig hann jag dock inte se men anar att även du var fin! Solig

Längtan: Vilken jättefin bild!! Så tydligt syntes inte armen på vår bild. Grattis till lyckat  vul!
    Ja, Lindex var lite tama i färgerna när lilleman var liten, men nu har dem ändrat sortimentet till det bättre

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    sofy skrev 2010-09-20 21:28:09 följande:
    Längtan; Grattis, va skönt! :)

Odd; Jag kom in lite sent så ser ju inga bilder, buhuu :(

Ego; Alltså.. ni som varit illamående eller är. Hur fan gör man? Jag har ju lergigan comp nu, som fungerar.. hm, ibland mer - ibland mindre. Jag är konstant hungrig och det illamåendet tar inte lergiganet bort, men jag har ingen aptit alls och är inte sugen på nånting. När jag ändå äter så får ja äta låååååångsamt, blir ju mätt direkt. Och sen när ja är klar efter 30-45 min så mår ja illa ändå, för magen är så "full". Eller mina misstankar är ju att de är tarmarna som arbetar långsammare och de är därför, men what to do? De blir ju en återvändsgränd? Har ni några tips så mottages de gärna :)
    Mitt enda tips är att äta OFTA och då LITE lite åt gången...i prinsip att konstant gå och småäta. Och skit i om det är nyttigt eller inte...får du ner det utan att spy är det kanon! Milkshakes brukar funka bra att smutta på...smoothies, vindruvor, sötmandel, russin....ja, sådant där smått och gott som inte luktar eller smakar allt för mycket men som ändå har bättre energivärde än gurka

Åh, jag är inte avis på dig alls....är SÅ glad att jag har kommit förbi det stadiet. Håll ut vännen, snart kommer du få må lite bättre igen (för även om det finns dem som mår illa hela graviditeten så är det inte vanligt)

***kramisar***
  • Odetta

Nä ni...nu ska jag sluta spamma tråden

Nu ska jag gå upp och fixa en stor skål med chokladflingor och iskall solhavre och titta lite på tv. Vi syns i morgon igen kära vänner...ha det absolut bäst!!!

***bamsekramar till er alla***

• Odetta

Sugar.....fan också

Stora stora stora kramar gumman, vi finns här! Och ja.....skit är det vad det är. KRAAAAAAAAAAM!!!!!!!!!!!1

Hjärta

• Odetta
    Syrling skrev 2010-09-22 09:04:51 följande:
    Har tittat in lite här och tänkte säga hej. Är med i en annan tråd men det är främst en utredningstråd, inte mycket gravidprat där. Är gravid igen efter 3 MA på raken, står på dagliga injektioner med Innohep och det verkar ha gjort susen den här gången. 
     Ska på RUL idag, 18+5,  men inte direkt mitt första UL. Har gjort VUL varannan vecka fram till v 12 och nu blir det 1 UL i månanden. Är sjukt nervös idag, hoppas att allt är som det ska där inne.

Har mått illa som aldrig förr, gått ner 9 kg men äntligen har illamåendet släppt! Och små buffar från Mini i magen kan jag också känna

Bara en lite minipresentation så ni vet vem som är här och smygläser!
    Välkommen hit Syrling!

Vad BRA att dem håller koll på dig och att det pepparpeppar verkar gå gra denna gången Spännande med RUL idag och skönt att illamåendet har börjat släppa också

Om du tittar bara någon sida bak så hittar du vår BF lista...skriv in dig i den vet ja!

*kram*
  • Odetta

Idag tjejjer blir det nog ett och annat inlägg från mig....be ware to be spammad

Mannen min har åkt iväg på sitt APT och kommer inte hem förrens i morgon och lilleman och jag är lediga från förskolan/skolan idag så han och jag ska ta en luuuuuuuuugn mysdag, kanske ta en promenad i det fina vädret och sedan bara vara och kramas massor  Jag tycker att det har varit alldeles för lite kramandes i min familj senaste 2 veckorna när vi varit sjuka och griniga och skolan och trötta och förskolan sedan och dagarna har liksom bara flygit förbi! Så både måndag och tisdag slutade jag tidigare än jag trodde och då har lilleman fått vara på förskolan ändå för då har mannen och jag passat på att ta igen lite tid och kramar och idag ska lilleman få en hel mysdag 

Sedan ska jag visserligen fixa en massa också, men det brukar gå fort. Väntar nu på att SpecMVC ska ringa tillbaks angående min UL tid i v24 och att BVC ska ringa för jag hade en fråga ang honung som 1177 inte kunde svara på. Vidare ska jag ta kontakt med min studievägledare för jag ska byta inriktning på mitt programm! Jag går ju "Lek, Lärande och Utveckling" på lärarprogrammet nu, men ska byta till "Teknik & Natur" istället! Känns jätte bra och spännande

*tuddelu*

• Odetta

Snabba ryck

Nu fick jag svar från BVC ang honung....barn som är 19 månader gamla FÅR äta honung i mindre mängder Bra, då vet jag det....då ska lilleman få en liten sked med honung när han hostar.....tycker jag är mycket bättre än hostmedicin (och choklad tål han ju inte, annars är ju det det absolut bästa mot hosta...finns tom studier på det!)

Nu väntar jag istället på att vanliga MVC ska ringa upp också...hade vist en fråga till dem med

*kram*

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 09:47:36 följande:

hej tjejer... är det för tidigt att köpa mammakläder nu? är i vecka 13.

men har INGA byxor  dagsläget. De enda jeansen jag får på mig har nu slitits så mycket på låren att de sprack igår :S
    Vågar man köpa kläder utan att man ska få missfall...
    Hittade treggings på hm som jag är lite sugen på..
    ska även kika på Lovelymama som kajsalisa tipsade om.

klart du ska köpa mammakläder!!! Och när du har på dig dina mammakläder kommer du klia dig i huvudet och undra varför i alla sin dar du inte bytte till den garderoben tidigare

Och rent krasst vännen. Mammakläderna ska du ju bara ha en kort period....då är det ju bäst att få ut så mycket som möjligt ur dem, eller hur?

• Odetta

Nästa Ultraljud är 18/10 "check"

• Odetta
    Bev skrev 2010-09-22 10:04:09 följande:

Hej mina fina tjejer!

Efter en lång frånvaro är jag snart tillbaka jobbar just nu mer än 100 %, vilket gör att jag i princip jobbar 6-7 dagar i veckan och på helt konstiga tider men igår fick jag glädjen besked från FK (det är sant man KAN få sånna besked av FK) att jag är beviljad HP. Wieeeeeeeeeeee!!!! Så från o med den 8 okt få jag gå hem och bara vila! Yes yes yes!!!

Vilket betyder att jag kan hänga lite mer här! Annars är allt bra, bebis sparkar och växer. Sa till MVC idag och kolla. Men jag mår bra och det känns bra! Ätligen börjar den mesta oron att lägga sig, inte helt men betydligt mer än innan.

Hur är det med er andra?

Kram kram från 90210 

Woohooo! GRATTIS till beviljat HP Och vad skönt att det känns bra för övrigt också! Vilken vecka är du i nu vännen?

*kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma