Plus igen efter mf/ma
Happiness skrev 2011-02-21 12:46:31 följande:
På tal om hemorojder.....vilket trevligt samtalsämne by the way. Här trycker min lilla flicka på för allt hon är värd. Tror jag ska vrängas ut och in. Känns som att hela underlivet rasat ner 3 våningar. Har tagit stolpiller några dagar nu och jag tycker det känns bättre..men det hade ju varit skönt om det svullnar av ännu mer innan förlossning. Sen hade jag ketoner i urinen sist 15 mmol/l något. Det säger mig inte ett skvatt och BM kunde inte detta heller. Roligt att få ett svinhögtvärde så kan hon inte förklara vad det står för. jag menar är ju allvarligt uttorkad eller? Någon som vet? Inte heller så roligt att åka in på förlossning( man svettas och kämpar som ett djur i kanske 12 tolv så är jag urlakad redan innan jag kommer in). Blir tokig på BM som inte kan något......Tror ibland deras utbildning måste läggas om...forskningen går så fort framåt nu men BM hänger inte med. De har inte kunskaperna. Några ex....TSH, grav.diabetes....
Hemorojder kunde hon något så när iallafall...fick ett preparatnamn iallafall alltid något
Min BM var urlugn och hon ringde alltid en lugn läkare när hon undrdae något.
Jag nästan vägrade att gå till de stissiga läkarna på sjukhuset för de visste ju inte var de höll på med.
Tom när jag kom in i v.35 med värkar sa de bestämt att japp nu är det på gång inom 1 vecka har du fött, läkaren var övertygad till 200% för hon hade minsann jobbat i 30 år och hade vanan innan för att bedöma sådant. Jaha, 3 veckor senare föddes min lilla bebis så hon hade ju total fel, stolpskott någon. Kan tillägga att puck läkarna var läkare på Huddinge sjukhus