Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2011-02-21 12:46:31 följande:
    På tal om hemorojder.....vilket trevligt samtalsämne by the way. Här trycker min lilla flicka på för allt hon är värd. Tror jag ska vrängas ut och in. Känns som att hela underlivet rasat ner 3 våningar. Har tagit stolpiller några dagar nu och jag tycker det känns bättre..men det hade ju varit skönt om det svullnar av ännu mer innan förlossning.

Sen hade jag ketoner i urinen sist 15 mmol/l något. Det säger mig inte ett skvatt och BM kunde inte detta heller. Roligt att få ett svinhögtvärde så kan hon inte förklara vad det står för. jag menar är ju allvarligt uttorkad eller? Någon som vet? Inte heller så roligt att åka in på förlossning( man svettas och kämpar som ett djur i kanske 12 tolv så är jag urlakad redan innan jag kommer in). Blir tokig på BM som inte kan något......Tror ibland deras utbildning måste läggas om...forskningen går så fort framåt nu men BM hänger inte med. De har inte kunskaperna. Några ex....TSH, grav.diabetes....

Hemorojder kunde hon något så när iallafall...fick ett preparatnamn iallafall alltid något
    Kunde inte BM fråga läkjaren då ang ketoner i urinen? Hade också det under min graviditet och dom misstänkte HF, hade migrän i sambanmnd med det och så 200 slag/min på bebis men allt gick bra. Var in på förlossningen då och det var akut läge ett tag med ur akut snitt på pga allvarligt stressad bebis och min puls som var svinhög. Men jag träffade många läkare under denna graviditet och jag blev galen för varannan gång var det akutläge med förberedlese för injeltioner för att påskynda mognaden av barnets lungor och förbereda för snitt i v.30 och neo och veckan därpå så var det lugna puckar för att veckan däpå var på med alarmet igen.

Min BM var urlugn och hon ringde alltid en lugn läkare när hon undrdae något.

Jag nästan vägrade att gå till de stissiga läkarna på sjukhuset för de visste ju inte var de höll på med.

Tom när jag kom in i v.35 med värkar sa de bestämt att japp nu är det på gång inom 1 vecka har du fött, läkaren var övertygad till 200% för hon hade minsann jobbat i 30 år och hade vanan innan för att bedöma sådant. Jaha, 3 veckor senare föddes min lilla bebis så hon hade ju total fel, stolpskott någon. Kan tillägga att puck läkarna var läkare på Huddinge sjukhus
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-21 12:51:53 följande:
    telgebo, det enda du kan göra är att vänta och vänta tills du får göra VUL. först då är det man kan se om det lever eller inte, tills dess - försök att inse att du är gravid och leta inte efter massa symtom! Det är nog ändå för tidigt för de flesta symtomen i nuläget, tror jag.

lycka till!
    Jag hade ju mängder med symtom före + och därefter och ett efter ett försvinner och ersätts med svinond mensvärk istället.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-21 12:58:59 följande:
    Men hur kan det sparka/trycka hårt på både höger och vänster sida samtidigt? Gör hon sådana där karatesparkar med ett ben ut på varje sida samtidigt, eller!? OskyldigFörvånad
    Hon ligger väl med särade ben huvudet ner och sparkar och så knäna vid naveln din.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-21 13:52:06 följande:
    Hej tjejer!

Lite läskigt att läsa om alla sparkar, och smärtor och sprickningar.. men jag har väl tid på mig att vänja mig vid allt sånt.. ;)
    Om vi ska prata vansinnig vårdpersonal kan jag tala om att det jobbar en sjuksköterska på gynakuten i Solna som klappade mig på huvudet och kallade mig lilla gumman i 4 veckor när jag sökte upprepade ggr pga buksmärtor och blödningar... När jag tillslut konstaterades att jag blödde ut i buken och hade ett utomkveds blev hon så jävla skakis att hon inte kunde sätta nål på mig ens..... henne drömmer jag om att nita.... gärna flera ggr... Hårt. Cool

Jag har en enorm växtvärk/mensvärk nu! Så skönt! (haha!) Jag hoppas liten ärta växer lika mycket som det känns!!

Happi: Ketoner får man i urinen som en restprodukt när fett bryts ner. Får du fortfarade vara restriktiv med kolhydrater pga din grav.diabetes? Din kropp livnär sig på fett och protein när man håller igen på kolhydraterna och då får man ketoner i urinen. Jag hade det själv när jag åt LCHF. Men å andra sidan kan man också få det pga diabetes, det uppstår då när insulinnivån är så låg att kroppen bränner fett istället för kolhydrater. (vilket verkar rätt osannolikt vid en graviditetsdiabetes...)
    Hoppas det var nån hjälp och att jag inte bara rörde till det.  Här kan du läsa mera www.ssdf.nu/tidningen/artikel.php?id=231
    Jag har också en djävulsk mensvärk känsla långt ner i magen, ja lovmodern. Samtidigt som jag välkomnar alla graviditetssymtom med öppna armar så är jag samtidigt så jädra rädd eftersom mensvärk inte  tas som så posiitivt vid graviditet, men så länge man inte blöder får man skatta sig lycklig men det är f*n inte lätt.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 13:57:02 följande:
    Ja hon verkar jobba på förlossningen ibland oxå? För när jag gick så sa hon att vi ses kanske på förlossningen! (NOOOOO)

Japp går i Älvsjö, men hoppas på att slippa gå till läkaren där fler gånger. Ringer hellre FL då.

V 39 är jag nu, 38+1, vet många som fått hinnsvepning tidigare än så... Men icke, det är normalt... Suck denna kvinnas ord ekar i huvudet på mig idag! Måste nog ut och rastas ett tag, powerwalk med hunden kanske kan vara något?

Berättade nyss för min mamma vad läkaren sa om att försöka få igång det själv, vila och ha sex, men googlar man på det så behövs det ca 5 satser spermier för att något ska hända, hon höll på att garva ihjäl sig! Stackars Tommy om det ska vara 5ggr/dag tills det drar igång!
    OMG, 5 ggr på raken, jag skulle få skavsår direkt Powerwalk skulle jag ta då och tvätta fnter, gå i trappor eller ligga på ffflocket kanske är det bästa ändå så man är pigg när det väl drar igång
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo

Jag måste ha tappat min svenska stavning i samband med plusset, om ni ser den så kan ni väl tipsa mig om var

Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-21 14:41:30 följande:
    Jag tar det som positivt Telge! Det är ju växtvärk!
    Antagligen.

Sitter ditt i hela tiden?
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-21 15:04:21 följande:
    Telgebo: Jag gick i åtta veckor i tron om att vi skulle bli föräldrar... vårt lilla hade dött strax efter äl och fick veta i 11+3... Jag hade massor av sympton så även där kan det ju skilja massor.

färnevik: Det kan inte vara så att hon kickar med knäna på ena sidan och fötterna på andra? Så gjorde iaf Wilda... Hade rumpan vid revbenen och sparkade på två olika ställen och visade sig att knäna och fötterna kickade... Sen innan det drog igång hade jag rumpan i navelhöjd och då kändes det vill jag lova. haha
    åhh jisses. Vet inte om jag kommer bli så mycket lugnareav ett vul, kan ju vara bra på det första och ändå kan det gå åt helvete några dagar/veckor senare. För mig skulle det nog behövas vul varannan vecka eller helst varje vecka till åtminstone v.13 för att känna mig lugn, men vet inte om jag kan få igenom det.

Sofy: Vet du om man kan få flertalet vul på kliniken vi pratade om? Ska ringa dit imorgon, men tänkte om du visste?
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-21 15:12:16 följande:
    Färnevik: ska be sambon samla när det närmar sig.... ;)

Telgebo: ja mer eller mindre. Ibland molar det, ibland ilar och drar det!
    För mig värker/molar det bara en liten stund och så avtar det. Imorse molade det på som tusan, kändes precis som jag behövde göra nr 2 så jag gick på toa, kom bara gaser och så släppte det. Sedan dess har jag inte haft nåt molande.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-21 17:33:04 följande:
    Jo men slår hjärtat är ju procentsatsen väldigt låg att det skulle sluta slå... Visserligen har vi ju erfarenhet från tråden men det är ju väldigt låg risk om hjärtat börjat slå! Jag bestämde mig när jag sett hjärtat slå att nu hade jag oroat mig klart.. Gick bra till v 14 när jag började blöda... igen... Men efter vul då så såg allt bra.. sista gången jag blödde var på vår bröllopsdag, men vi åkte aldrig in och jag berättade för min man först i september att jag hade haft komplikationer när vi gifte oss. :) och här är hon! Wilda, 4.5 mån gammal! :)
    Så om jag gör tex ett VUL i v.6+1 och hjärtat slår så är det låg risk då alltså att det skulle sluta illa i ett MF/MA?

När kan man egentligen se hjärtat slå på ett VUL?
    Gravid v.5+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma