• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-11-03 15:17:12 följande:
     (kan tipsa om att Lidl har sånna där mussli-bar-mellanmål. De passar perfekt för det ger snabb energi och är lätt att ha liggandes i handväskan)
    Dom levde jag också på en period
  • Lallan
    maria204 skrev 2010-11-03 16:59:29 följande:
    Och nu fick jag tårar i ögonen...

Den 9 juli har jag BF, så det är verkligen inte en långt gången graviditet.

Jag fick mitt första MF i februari, så det var knappt ett år sedan jag blev gravid första gången (sedan vi bestämde oss för att få ett syskon).  
    Nämen va härligt, stort grattis till plusset! Håller både tummar och tår att det går vägen den här gången
  • Lallan

Försöker hänga med så mycket som möjligt men känner att jag missar lite då och då, ni skriver ju så mycket
    Jag är så trött så jag orkar inte så mycket , tydlige´n inte ens hänga med här ordentligt. Mitt järnvärde hade sjunkit rejält så nu ska jag se till att höja det innan det blir dags.

Hämtade förresten hem nya bilen igår så nu är vi redo rent materialmässigt men inte psykiskt om man nu någonsin blir det

Rontgen: Låter bra att du får någon att prata med! Kram 

• Lallan

Anstränger mig med å göra ett inlägg. Är så trött så jag bara sover och sover just nu, tyvärr är det svårt att sova ordentligt också men soffan dagtid funkar bättre än sängen nattetid av någon anledning. Jag har aldrig hunnit ledsna på att vara gravid tidigare men nu känns det faktiskt som att det vore helt okej. Är i v 35 nu så omöjligt är det ju inte heller.

Apropå vagn så är jag ett stort Emmaljungafan. Hade en smart till första sonen, en classic med edgechassi till andra och nu har vi en twin city cross ståendes i vardagsrummet För oss har Emmaljungas rejäla vagnar vait helt rätt och dom har aldrig strulat ngt.

Muffe: Vilken vecka är du i nu? Vet att det är väldigt vanligt vid vissa veckor med huvudvärk. Jag hade det runt v 15 nånting i ett par veckor.

• Lallan

Förvärkar blir vanligare och vanligare för varje barn så det är inte så konstigt nu när det är tredje graviditeten för dig.

• Lallan
    färnik skrev 2010-11-12 15:00:39 följande:
    Fick ett brev på posten idag, jag ska på ett möte på måndag med försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Det står inte i brevet vad det handlar om, men jag fasar för att det på ett eller annat vis innebär problem med min sjukskrivning/sjukpenning... Obestämd

Shit, hur ska jag förbereda mig för detta? jag lyckas alltid skärpa till mig på sådana här grejer, så jag inte alls verkar må så dåligt som jag faktiskt gör. Och det är ju inte precis till min fördel.. men det bara blir så. Känner mig jätteorolig inför måndagen!
    Skriv ner på en lapp innan precis hur du kan må (när du mår som sämst) och hur det påverkar dig i din vardag. Skriv ner värden som du haft och vilka mediciner du går på för att klara dig så bra som möjligt.
    Har ingen erfarenhet av att må som dig men vet hur det är att skärpa till sig och svara "bra" på frågan -hur mår du? Trots att man egentligen mår skit.

Angående tidigt vul så gjorde jag det sist från början mest för att veta att det verkligen var en graviditet efter att ha haft en ofostrig. Kändes viktigt att veta just då. Oron höll i sig länge och gör förtfarande till viss del men även den har släppt succesivt.

Hur gör man när man måste få i sig järn men mår skit av att äta det. Har mått så illa sista dagarna och troligtvis beror det på järntabletterna?
  • Lallan
    kajsalisa skrev 2010-11-13 11:12:02 följande:
    Tjejer, en fråga till er som har barn sedan tidigare... Funderar på det här med s/f-måttet. Kommer ni ihåg hur stora ni var i v 34 ca, och hur stort var barnet sen när det föddes? Har hört någonstans att om man följer medelkurvan så ligger barnet runt 3,5 kg när det föds. Stämmer det?
    Kommer inte ihåg mina tidigare sf mått men 3,5kg är väl medelvikten för ett barn så de kan nog stämma.
  • Lallan

Rontgen: Ser tyvärr inte bilden men kul med en till med rex Vi har däremot cornish istället!

• Lallan

Hinner inte läsa igenom allt jag missat just nu utan komenterar bara sista sidan. Härligt med sponsring av barnvagnsköp, hade önskat det med till första, inte av ekonomiska själ utan just för det visade intresset som vi saknade. Miraclee: Funkar näringsdrycken eller får du ändå inte i dig ngt? Ego: Varit på koll idag och konstaterat att dom ligger bra till i vikt. 2400g var i v 35+0. Blodtrycket börjar bli högt 140/90 och båda ligger fortfarand ei säte så snittdatum är nu satt till den 2 december!

• Lallan

I början kan ju hela livmodern flytta lite på sig beroende på om du tex legat på ena sidan eller inte. Dessutom så känns ju livmodern mest när man har sammandragningar vilket man ofta får då man är kissnödig även om du inte känner av det på annat sätt än just att livmodern är hård.

miraclee skrev 2010-11-17 18:09:56 följande:

Ni kloooka brudar därute.. kan ni svara på de här? ;)

Livmodern ja kände ovanför blygdbenet för nån vecka eller två sen och där jag då var hård är jag nu MJUK! Känner inte alls kanterna där längre, hm? Men däremot om jag är kissnödig blir jag stenhård nästan ända upp till naveln, på vänstersidan där han ligger är de hårt iallafall o mjukare på högersidan (uppifrån sett..)

Men varför e ja mjuk där ja kände livmodern som hård förut? Hajjar icke! ;)

Och neej ja e inte orolig! Bara undrar..

Kram på er!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma