Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer, här ser ni en liten suddig bild på vårt lilla hjärta Vi är sååå lyckliga. Bebisen lever och såg ut att må bra ut enligt gyn. Jag är så himla lättad!!! och GLAD, LYCKLIG... JA ALLT!!!

Vi kom till min privata gyn som var så himla söt och gullig och pratade länge innan vi gjorde undersökningen. Frågade om missfallet, blödningar m.m.

Sen gjorde hon VUL och såg direkt hjärtat ticka på snabbt som attan... mätte bebisen till de lilla 14 mm och vecka 7+5 (plus-minus 3 dagar...) Enligt mig var jag i v 8+2 eller 3 så det stämmer väl rätt bra. Lite orolig är jag att den var såå liten, men det kommer den kanske i fatt.

Hon beräknade BF till 6 maj och pratade länge med oss efteråt om nästa ultraljud, att vi var välkomna dit igen och önskade oss lycka tll och att mitt illamående skulle avta om ca 4 veckor så jag kunde njuta lite mer

IHHHHH, lycka tjejer, lycka!!
    Trodde faktiskt inte detta efter mina blödningar!!
  • Muffe80

Ja, men det kunde lika gärna varit missfall ju. Som sugar och många andra. Det är nog mer vanligt så detk lart man är inställd på det.

• Muffe80

Sofy -när gjorde du ditt senaste VUL och hur stort var fostret då?

• Muffe80

Sök vård Sofy, det där låter inte bra

Blir lite nojjig över storleken på min plutt, men det kanske man inte ska vara...

• Muffe80

MCT, jag är ju i v 8+3 enligt mina räkningar Inte 7+5

• Muffe80

Jag har slappnat av, 7+5 eller 8+3 är ju ingen skillnad ju. Jag tror dock jag har rätt så jag är lugn

• Muffe80

Nej hon kunde inte svara på det men allt såg fint ut i går i alla fall och hon pratade om sköra slemhinnor m.m.
    Men sa att jag skulle ta det lugnt och inte ha sex eller springa för mycket, men det är ju ingen risk. Ligger ju mest i soffan eller vid toan

• Muffe80

Jag tror knappt jag hade det när jag plussade, symtom alltså...

Men i v 6... HAHA... vänta du bara

• Muffe80

Hej tjejer.

är det farligt att dricka något glas coca cola när man är gravid? sker mycket sällan men är så sjukt sugen och min kropp skriker efter ngt sött och ngt att få i sig!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma