Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Plus igen efter mf/ma

Vad jobbigt att höra!! Även om man tänker det själv blir det annorlunda att höra det från en läkare... Ni kan väl inte göra mer eller snabbare än vad ni gör va? Ska ni göra fler IVF-försök?

Förstår att det känns sjukt tungt just nu.. :-/
    Kan ni fortsätta med era försök och samtidigt börja med adoptionsprocessen? Jag tror verkligen att man älskar adopterade barn lika mycket och känner sig lika mycket som deras förälder som till ett biologiskt barn.. Klart att det hade känts som om man går miste om något att inte få vara gravid, men utkomsten blir ju densamma och det viktiga är ju att få ett barn! Jag håller mina tummar för att du snart får ett barn, oavsett hur!!

Jag mår ok, bara väntar och väntar.. Har ont, ont, ont och saknar min kropp och mitt normala psyke! Vändningsförsök på torsdag, hoppas det funkar så jag kan få en vanlig förlossning..

Kram!!

• LisaVäntar

Cat: har denna grav känts lättare? När ni vet att man kan få med sig ett levande barn hem...? Allt känns så overkligt fortfarande, som om jag kommer åka in och skulla föda, men sen då..?!

Jag har sett den, tyckte den var riktigt bra! Kände igen mig så mycket en av dom, både min man och jag skrattade igenkännande åt massor

• LisaVäntar

Cat: skönt att höra.. Ska bli så häftigt med en bebis!!!

KMW: skönt med vattengympa! Jag började med det innan det började strula igen och det känns så fantastiskt!!! Man kan röra sig, har inte ont, känner sig som den lättaste människan i världen.. Önskar jag kunde fortsatt!

• LisaVäntar

Mimmi: hoppas de går "all in" och satsar allt de har nu när det ser lite dystrare ut.. Har du fått någon plan? Fortsätter hålla tummarna för biologiska barn till du känner dig helt färdig med det!!! Kramar!!

Uppdatering ego: fick åka in igår igen med värkar, blev stoppad pga de inte vill snitta på natten, och vändningsförsöket blev idag på morgonen istället. Tyvärr misslyckades det och det är för trångt för bebis för att kunna vända sig som det ser ut.. Höll på att hå av på mitten av besvikelse, men fick datum till snitt den 9/11.. Nästa fredag!!! Så nu är jag nöjd ändå, känns så skönt att ha ett slutdatum!!

• LisaVäntar

Mimmi: eller till du fått ditt barn förresten såklart, tänker sakta och såg inte att det såg negativt ut förren efteråt!!

• LisaVäntar

Ja, otroligt skönt!! Det blir redan vecka 37+2, jag är helt chockad att de gick med på det :D förmodligen för att undvika akut snitt eftersom jag har så mycket sammandragningar som faktiskt påverkar..
    Det hade varit toppen! Jag är så rädd för detta och skulle sååå mycket hellre vilja föda vanligt.. Dessutom har jag ju bara min vidriga förlossning i vecka 22, så skulle vilja få ett finare minne av att föda riktigt.. Kanske kommer fler chanser!

Så skönt att höra!! Hoppas det håller sig och att du kan få fortsätta vara sjukskriven när du nu mår så mycket bättre av det!

• LisaVäntar

Acure och Cat: det kommer säkert bli bra, men det är ju inte så man tänkt sig det.. Men ju mer det landar desto mindre känns det som om det spelar roll, tänk att vi kommer att ha en bebis hos oss om 5 dagar!!!

Mamma till w: hur går det? Kommit mer? När jag varit inne med blödningar har de sagt att hälften av alla med blödningar även i tidig graviditet fortsätter graviditeten normalt!

• LisaVäntar

Har du fortfarande ont? Brunt är ju gammalt.. Har ni haft sex eller du gjort något annat sånt de senaste dagarna så kan det ju vara det..?

• LisaVäntar

Hoppas att det inte blir mer, då känns det ju ändå lite lovande... Jag hade bruna flytningar flera veckor mellan typ vecka 6 och 9 denna gången!

• LisaVäntar

Vad sa hon då? Vilken vecka är du i nu? Håller tummarna för dig, hoppas du får komma in och kolla, det är så jobbigt att inte veta!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma