Inlägg från: EricaN81 |Visa alla inlägg
  • EricaN81

Plus igen efter mf/ma

Daniella- Skickar massor med styrkekramar till dig och hoppas specielisterna har något positivt aqtt säga dig! Du har ju fått höra det som ingen gravid vill/ borde behöva få veta....

Färnevik.- skönt att du mår bättre. Hur lång permis fick du? kanske snart får komma hem igen?

Sugarrusch- vilken häftig sambo du har! Brukar oxå kunna känna på mig sånt ibland men nu har det vart fel på mina signaler..haha...

Angående molvärken som diskuetarde någon sida bakåt...min varierar oxå...känns ibland nästan inte alls...o iblan mer snär jag rör mig..men oftast känns det mycket på natten...ibland svårt att ligag med benen rakt ner,,..o ibland kan jag inte ha benen böjda...

och som någon mer skrev tidigare...förra gången försvann alla symtom och även värken..några dagar innan jag började blöda,...så nu kommer man ju bli ännu nojigare när symtomen avtar...

Skulle gärna ta emot lite illamående av någon av er andra..

• EricaN81
    sugarrush skrev 2010-08-20 19:15:41 följande:
    Jag är ju inte ens i vecka 5 ännu, så jag tror inte de kan se ngt alls...
    Gissningsvis är det antingen nidblödning eller tidigt missfall.
    Jag får vänta några dagar och se om mitt test blir starkare helt enkelt. Ska försöka tänka positivt och inte oroa mig.
    Tack för att du bryr dig *kram
    Det är nog bara o vänta och hoppas det är en nidis...håller tummarna för dig!
    Längtan efter liten skrev 2010-08-20 18:56:22 följande:
    någon som vet om det är farligt när man tar fragmin sprutan och det kommer blod in i sprutan när jag har sprutat in vätskan.
    denna gången gjorde det så ont när jag tröck in sprutan så jag lät den sitta inne en liten stund och då kom det in blod i sprutan... + att jag sprutade in en liten del av de blodet igen...
    nojj-moster är igång igen :D
    Det är ingen fara, fragmin brukar kunna göra ont/ svida...varnar alltid patienterna för det när de får sin spruta..=)

Daniela - jätte tråkiga nyhyeter! Sånt som ingen vill vara med om! Hoppas du och sambon finns för varandra! Vilken bvecka är du i? Kramar
  • EricaN81

Precis, det är ingen fara..man kan ju få som blåmärken efteråt också...så inget du behöver oroa dig över..=)

• EricaN81

Min sambo verkar inte heller ha tagit till sig riktigt...förra gången pratade vo ofta om attd et kändes overkligt o tänk att jag ska bli pappa...men nu har ahn inte sagt ett ord....så han aknske inte heller törs hoppas än...

• EricaN81
    sugarrush skrev 2010-08-22 11:54:34 följande:
    Åh vad jobbigt! Men om 3 veckor, är du är i vecka 25, då kan väl de allra flesta foster räddas...? Då kanske du kan slappna av lite till...

Själv har jag börjat inse att jag faktiskt är GRAVID. Det känns helt fantastiskt!
    Testen blir starkare och starkare och det bruna i flytningarna blir tunnare och tunnare. Jag har ömma bröst, svullen mage på kvällen, illamående på morgonen (det hade jag inte sist) och har metallsmak i munnen (hade jag inte heller sist). Eftersom det känns så mycket MER än förra graviditeten känns som om det kommer gå bra den här gången.
    Kom ihåg tjejer, vi väntar BARN, inte missfall!
    Försöker tänka som du att vi väntar barn...men ändå kan man inte låta bli o nojja sig...måste ibland nypa o bröstvårtorna för att se om de fortafrande är ömma...är mer ömma på kvällarna...o movärken känns lite mindre idag..fast det känns...men tycker inte jag har samma smak i munnen denna gången och mindre illamående än sist...så jag hoppas det är positivt här...haha...Men vi är ju här allihopa för att stanna här!! Var tvungen o ta ett grav test idag igen...och det blev starkt positivt innan ens kontrollstrecket kommit fram..så det borde ju vara positivt...=) Ska försöka slappna av...=)
  • EricaN81
    sofy skrev 2010-08-22 13:01:01 följande:
    gör det! vet hur svårt de är :( man är på helspänn hela tiden! idag tycker ja inte molvärken är lika stark, men den finns där. o brösten ömmar fortfarande, ändå tror ja direkt att ngt e fel :/ men VUL på ons så får försöka stå ut!
    Vi verkar vara ganska lika....nojjar oss över det mesta..haha,...
  • EricaN81
    sofy skrev 2010-08-24 17:01:39 följande:
    Mm, vissa inom vården alltså! Jag läser ju till SSK och har därför koll på hur prover ska ligga så jag har lite koll själv också om jag tycker ngt låter märkligt!

Som idiotläkaren jag träffade idag.. Fyfan va kall, nonchalant och okunnig hon var. Jag gick hem besviken, ledsen och arg! Hon lugnade mig inte alls! Läs tidigare idag vad jag skrivit så ser du.

Kram!
    Vilken termin läser du? Jag jobbar som sjuksköterska..=)

Intressanta diskussioner angående Hb och järnvärden...Har ingen aning om vad jag har...men minns att jag förra grav kollade på jobbet och så högt som jag hade då har jag aldrig haft tidigare...runt 140...kanske ska kolla ett nästa gång jag jobbar...=)
    Hur tidigt har ni fått komma till Bm och kontrollera prover? Jag har ju inte ens ringt BM än...kanske ska göra det....blir ju vecka 7 på Torsdag,,,=)
  • EricaN81

Odd- skönmt att höra att fler är testmissbrukare....men nu ska jag försöka hålla mig ifrån att testa ett tag...förra gången läste jag typ varje dag vad som hände den och nästa veckan med bebis...nu fötrsöker jag o inte tänka så mkt...känns som det kommer gå bättre denna gången!

Kanske ska ringa mvc imorgon då....fast är ju som sagt lite nojjig för det...haha..

• EricaN81
    sugarrush skrev 2010-08-26 20:38:00 följande:
    Odd, får jag också vara med i din kompislista?
    Please, söta!

Förresten, någon som vet: Kan man känna sig mer frusen när man är gravid?
    Det borde man kunna...jag varierar mellan o tycka det är kallt för atti nästa stund svettas...känner mig som en klimakteriekossa...haha..
  • EricaN81
    färnik skrev 2010-08-27 19:24:33 följande:
    också nyfiken på det. Tungan ute
    Vilken vecka är du i`? Tråkigt att de inte ville ge dig mer UL..men de kanske är restriktiva för att de flesta vill nog göra UL ofta...och som de sa, hur länge stillas din oro av ett UL? Jag skulle också gärna göra många UL för att se att allt ser bra ut...ocvh säkert många fler med oss...
    och som någon tidiagre skrev nu är det en postiv tyråd så alla här ska ju få friska bebisar!! och inga mf!!
    Fast visst oroar man sig för en det ena och en det andra!
  • EricaN81

Har jobbat i helgen så hade ju många sidor att läsa igen nu...

Både positiva och negativa nyheter!

• EricaN81
    sofy skrev 2010-09-08 17:58:43 följande:
    Har fått kallelse till KUB den 18 oktober, och till RUL den 29e november. Gah! Känns konstigt att se datumen på kylskåpet nu, känns som en lååång väg kvar.. Men de e kul iallafall! :)
    Kul med datum redan nu.-...själv väntar jag på min inskrivning denm 23 september...känns som en evighet dit!
    Muffe80 skrev 2010-09-08 15:38:29 följande:
    Om du var jag, skulle du då gå på typ ett motionspass/gympa ikväll på en timme?
    Har lovat en kompis att gå som inte vet om min graviditet, men min mensvärk ger sig inte så jag är inte så sugen.
    Jag har oxå som mensvärk fast det känns lite annorlunda nu...till och från..och har haft så sedan vecka 4-5...nu vecka 8...fast jag ska inte vara negativ men känner du på dig att något är fel är det kanske så...när jag fick mitt mf kände jag redan innan att det skulle inte bli en sommarbebis...o en kollega förslog att vi skulle lyssna efter hjärtat på jobbet...men jag kände att det inte var någon ide...alla symtom försvann...o det blev ju mf oxå...så jdet är inte meningen att skrämma dig! men jag tror ofta man känner på sig! Jag hoppas självklart det är bra med din lill'a och att du får se ett hjärta slå på fredag!!
  • EricaN81

Det är klart vi tar oss så långt! Vi ska ju få bebisar i april!!o inte ska de komma ut tidigare...tidigast i mars isåfall..=)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma