• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-09-21 20:42:18 följande:
    Dagens rekommendation;
    Spendera inte 4-5 timmar i skogen med att hänga upp orienteringskontroller om du är gravid i v 26. Ifall nån hade planer på det menar jag... Förvånad
    HAHAHA. Nej man ska ta det lite lugnt. Om två-tre veckor klassas du som höggravid så kanske borde tänka om! :)

Ska jag säga som varit och kört 60 min spinning i vecka 39. :) Tänkte att jag kunde spinna ut ungen, men så blev det inte. fick bara förvärkar som släppte när jag åkte därifrån. haha
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-21 20:51:02 följande:
    Jag är impad över ditt träningstempo. Själv får jag typ kramp i hela magen om jag ens promenerar snabbt....
    Jag får också det, men nu ska ju ungen ut så gör inget om det krampar och har sig nu... Bm idag trodde inte att jag skulle behöva vänta så jättelänge då jag har sammandragningar 24/7... Jag hoppas hon har rätt!
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-23 10:34:25 följande:
    Så mysigt det låter Lallan. För mig handlar det enbart om att överleva dessa två dagar fram till helgen så att jag får SOVA!!! Har inte så mycket emot att jobba egentligen, men jag avskyr att behöva gå upp på morgonen. Särskilt nu när det faktist är rätt mörkt när man går upp...
    Men... i helgen tänker jag nog minsann slå till och beställa barnvagn. Det  känns SUPERMYS!!! Glad
    Åh vad roligt! Få beställa hem vagnen! Då har man verkligen tagit ett stort steg..

Ja sova ja, det är underskattat! Jag har sovit massor idag men är lika trött för det. Ibland är det skönt att få en oplanerad ledig dag så man slipper ställa klockor och allt vad det innebär. Stoppade även in öronproppar och sen har jag sovit. Första toabesöket 4.40 så det tyckte jag var imponerande faktiskt! :)

Jag ska försöka skrämma ut min bebis i helgen genom att traska runt på ikea! haha. Ska köpa trådbackar och ställningar till dem så vi kan slänga min mans garderob som har rasat i bitar invändigt! Då blir det dessutom mer plats i barnrummet! Och så ska vi passa på att köpa kräklappar och lite sängkläder så vi slipper tänka på det när bebisen väl kommer!
  • Mabaja

Mina hjärtslag har legat mellan 135-150 så jag väntar nog en DET.

Enligt bm så har jag en bestämd krabat på insidan som inte tycker om att bli klämd på. Hjärtslagen går upp och den sparkar som attan så fort de försöker känna om jag är fixerad eller ej. :) sen väntar man lite och vips så är hjärtslagen på under 140 och mycket lugnare i magen. :)

• Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-23 18:03:21 följande:
    Haha en vild flicka du har i magen gumman
    Ja vi får se, kanske är en pojke! :)

En bestämd krabat om inte annat! Precis som sin mamma, tar inte vad som helst. haha.

Nu får vi se om bebisen kommer närmsta veckan eller om det blir övertid, v 40 idag!!!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-23 21:28:19 följande:
    MCT, jag är ju i v 8+3 enligt mina räkningar Inte 7+5
    ja men de sa ju själv +- 3 dagar... Så varför inte bara lita på att allting såg bra ut och slappna av istället? och kanske försöka njuta lite!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-23 21:28:19 följande:
    MCT, jag är ju i v 8+3 enligt mina räkningar Inte 7+5
    och sen kan det ju diffa eftersom jag fick bedömningen 7+6 när min skatt var 12 mm... Alla mäter olika och beräknar olika...
  • Mabaja
    Cat79 skrev 2010-09-23 21:37:50 följande:
    Mabaja: Vecka 40..... så spännande!!!!!
    Ja det är så härligt att snart vara inne i mål...

Nu ska jag bara övertala mitt huvud att jag ska lyckas trycka ut en unge! vi har ju inte haft sex de senaste månaderna för att det känts som att jag blivit av med oskulden varje gång så hur ska jag lyckas trycka ut en unge. haha. Men det går nog, bara det drar igång. :) Man ska ju ha nåt att grubbla över med i väntan på att det ska dra igång!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-09-24 09:27:35 följande:
    Kajsalisa, måste fråga dig som verkar vara en träningsmänniska om råd. Är ju supernojjig så klart.. Jag tränar fem gånger i veckan och är aerobicsinstruktör och alltmänt träningsfreak. Förra graviditeten körde jag på som vanligt....och det slutade i missfall men det kanske inte berodde på det så klart. Nu vill jag helst bara lägga mig i soffan till vecka 12. Men jag kan ju inte ställa in alla mina pass, eller? Idag ska jag gå och träna med en kollega på lunchen, vågar nästan inte. Är jag superlöjlig nu eller?
    till mig har de sagt att får du ett mf pga träning så har inte ägget fäst ordentligt, vilket betyder att du skulle ha fått mf även om du satt på soffan och räknade dagar.

Jag drog ner på träning n'r jag blödde men körde på som vanligt när jag inte blödde, dvs 5-6 dagar i veckan. nu i v 40 tränar jag ca 2 ggr i veckan då det tar tid att återhämta sig efteråt...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma