Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2010-11-15 12:44:13 följande:
    Färnevik- kämpa på gumman och hoppas att du slipper depressionen, läste om någon annan som börjat med e-vitamin och mådde mycket bättre...vet dock inte om det är ok när man är gravid? När kom för.dep sist? Lite skraj jag också för det där... 
    Tack M! Med dottern kom dep. ett par dagar efter förlossningen, och satt i tills jag slutade amma när hon var 15 månader. det var ett h-vete. läkarna har sagt till mig att överväga att INTE amma alls den här gången, för att risken är stor att det blir likadant... Men jag vill ju amma, så jag tänker iaf försöka...
  • färnik

Tack snälla ni! Jag vill inte må så här, och förstår väl inte riktigt varför jag gör det heller. Men det kommer kanske nu, efter år av barnalstringsproblem, massa missfall, andra sjukdomar... och sedan HG´n, krångel med läkare, fk, förstoppning och så alla graviditetshormoner ovanpå det... Rynkar på näsan

Ang förstoppning och primperan, så märker jag inte alls ngn skillnad med dem gällande förstoppningen, mer gaser bara. har så gott som slutat med primeranen nu, den verkar inte göra ngn nytta för jag mår lika som innan. Lergiganen verkar vara det som hjälper lite iaf för mig...

• färnik
    Mamma till W skrev 2010-11-15 15:31:45 följande:
     eller laktulos eller vad  det heter...
    tar jag redan. Är ett gissel att få ner bara, så jäkla äckligt, kommer oftast upp igen...
    miraclee skrev 2010-11-15 16:04:49 följande:
    Min läkare sa sist iofs att man kan skriva ut prednisolon (kortison) till oss me HG när medicinering inte alls fungerar..
    Men jag har ju tagit prednisolon hela graviditeten redan... Hur skulle jag må utan den, kan man alltså fråga sig då. på vilket vis skulle kortisonet hjälpa mot illamåendet/kräkningarna?
  • färnik
    rontgensyrran skrev 2010-11-15 21:17:08 följande:
    Då verkar det ju som den hypotesen stämmer :)
    Jag vill dementera! Jag hade en helikes halsbränna hela graviditeten, och dottern föddes skallig och hade bara fjun på huvudet fram tills 1½ års ålder! Oskyldig
  • färnik

Är inte på humör för att skriva en massa, men vill bara säga tack odd för ditt snälla inlägg!!! Kyss

• färnik

Jag är lite sugen på att köpa vagn jag också, men tycker det är allt för tidigt, det är ju typ 18 veckor kvar till BF, och vad som helst kan ju hända liksom!. Obestämd

Dock bekommer det mig inte alls hur vagnen ser ut eller vad det är för årsmodell osv, bara den tål vårat lantliga leverne: med lera, gödselstäder osv. Tungan ute Inga jäkla snurrhjul och ömtåliga tyger här inte! Och jag har iaf lärt mig av tidigare misstag, att inte köpa ngn billighetsvagn även om den bara används knappt ett år innan våran chockrosa emmaljunga scooter kan ta över. . Den vi köpte till dottern var helt värdelös, allt blev gickligt med tiden, hjulen ramlade av och alla möjliga fel.

Har tänkt leta upp ngn  begagnad emmaljunga-duo ngn gång efter årsskiftet... Inte så jättenoga vad det är för ngt, bara liggdelen är rymlig, vi verkar få stora barn här och det är inte kul när det blir trångt för de små redan efter några månader!.

• färnik

Hur är det egentligen? I början av graviditeten kan man ju ha "mensvärk" för att livmodern växer... Kan det kännas så i v 23 också? har en väldig "mensvärk" i dag, men känner inte av några sammandragningar utan det är bara konstant molvärk liksom?

• färnik

Jag ringde sjukvårdsupplysningen för att fråga om "mensvärken" som ökat under dagen, och de hänvisade till förlossningen. De ville att jag skulle komma in, men iom snökaoset som råder kunde jag vänta tills i morgon bitti om jag orkade och ville... Och vi har väl inget val, nu går verkligen inte att köra. Tom plogbilarna ligger i diket. Obestämd Fan, nu är jag jätteorolig att ngt ska vara fel!!! Gråter

• färnik

Natten här har varit skitjobbig, har haft så jäkla ont och har många gånger tänkt väcka maken och försöka ta oss in. Nu har det dock lugnat sig, har fortfarande "mensvärk", men mkt svagare, och är öm i magen som om jag fått en regäl smäll. Jag åker in och kollar ändå för säkerhets skull nu när jag ändå har en tid, även om det är bättre nu... Annars kan man ge sig tusan på att de blir värre igen när det är mörkt eller har börjat snöa igen, och vi saknar barnvakt...

Bebis är iaf vid liv, för den sparkar och har sig som vanligt. Håll nu tummarna att allt ser bra ut!

• färnik

Redan hemma igen, det var snabba ryck nere på förlossningen, till skillnad från hur det brukar vara på gyn. Skönt att det är dit man vänder sig numera.

För min del är det värktabletter och vila som gäller nu, men bebis verkar iaf stanna där den är och mådde fint. Läkaren kollade väldigt noga på blodflöde osv, men hur han än trixade med ultraljudet så vägrade den lille envise att lägga sig så att han kom åt att göra en viktskattning. men allt såg iaf bra ut. Jag hade ngt förhöjt blodtryck (men inom det normala. Jag brukar dock ligga väldigt lågt annars), ngt uttorkad samt lite vita blodkroppar i urinet, annars var allt bra. Läkaren kontrollerade även mina njurar med ultraljud, och de såg bra ut också...

Dessutom lyckades vi hålla oss på vägen, och det var inte illa i ett väder som detta!

annaj84 och pancakes: Grattis till era lyckade ultraljud!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma