• acure

Sofy: jag plussade på bim -4 jättesvagt, så jag tror nog du är gravid igen! Kanske klarar kroppen det utan proggisar nu när den vet hur en graviditet går till! :)

• acure

telge: jag hade lågt blodtryck hela grav. och hade ibland jätteont i huvudet så jag trodde att jag hade fått havandeskapsförgiftning och högt blodtryck, men icke. vad jag förstår kan man få liknande symptom om trycket är lågt. ta det lugnt och ät regelbundet så du inte svimmar.

• acure

Sugar: wow det är var lågt!! Jag tyckte att jag mådde dåligt efter förlossningen när mitt undertryck låg på 50. Står du ens på benen? :)

• acure
    sugarrush skrev 2011-06-13 10:16:27 följande:
    Jodå, jag mår som vanligt, men undviker trappor och uppförsbackar, för om jag anstränger mig så blir jag lite yr.

Jag hade blodtryck 100/50 på förra kontrollen, för 3 veckor sedan, och då kändes ungefär som vanligt,.. Nu känns det lite tuffare, så jag är inte helt förvånad över att det än ännu lägre nu. Och det känns en aning oroande, hur lågt kommer det blir egentligen? Var kommer detta sluta??? Nu ligger jag på 90/40 men är ju bara i vecka 25 än så länge...

Ni som är längre gångna eller har fått barn, fortsatte ert blodtryck att sjunka hela graviditeten?
    Mitt gick upp mot slutet. Hade undertryck runt 60 hela graviditeten, men mot slutet låg det på 85 (vecka 40).
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma