Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2011-02-28 17:54:26 följande:
    ahaaaa nu fattar jag. det är ju sofys grabb som heter devin... är ju helt blåst idag!
    är du inte de varje dag? {#emotions_dlg.djavulsk}
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-28 17:54:48 följande:
    Tjejer, är det normalt att ha en obehaglig känsla/sammandragning så fort man står eller går i v 31?
    Jag har suttit ca 4 timmar och stått ca 4 timmar på jobbet idag, och när jag kom hem och även lite på jobbet så är det så himla obehagligt att framför allt gå! Är det normalt?

nu när jag kom hem hade jag tänkt baka men det finns ingen chans, ska ligga hela kvällen. Dessutom är sambon bortrest. Shit, är orolig att bebis tänker komma men så illa är det kanske inte?

Men ska magen verkligen bli hård bara för att man går tio meter?
    Jag är i v 33 nu, o hade absolut så som du beskriver i v 31! :)
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-02-28 17:56:09 följande:
    hahha ja du verkar vara en envis tjej Sofy men bebis är ju av samma skrot och korn vi får allt se vem som "bestämmer" till slut ;)
    Hahaha, japp ;) När ja åkte in förra veckan skrev ja sms till mamma att ja gjorde de, o så skrev ja "Men de e luuugnt, ingen bebis än", hon svarade "Och de bestämmer du? ;)" Oh yes i do! Jag kniper förfullt! Har hört att de ska hjälpa.. hahahaha!
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-28 18:05:19 följande:
    Någon som har lust att råda mig enligt mitt senaste inlägg? Bör jag oroa mig?
    Var det något fel på mitt svar, eller?! Grr! ;)

Nej, no worries! De är heeeeelt normalt! Om dom gör ONT så ta två alvedon och ett varmt bad o slappna av, då ska de gå över :) Om dom inte gör ont utan bara är "obehagliga" (jag trorjag skrev om mina för nån/nåra veckor sen, att jag liksom får hjärtklappning, blir kallsvettig o känner mig helt matt i kroppen..) så vila! :)
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 18:06:52 följande:
    trams? tackar för den fina försteåelse du visar för min oro. Så när du känner oro nästa gång ska vi kalla det för trams allihopa och inte ödskla nån energi på din oro, då vet jag.
    Muffe skrev 2011-02-28 17:54:48 följande:
    Tjejer, är det normalt att ha en obehaglig känsla/sammandragning så fort man står eller går i v 31?
    Jag har suttit ca 4 timmar och stått ca 4 timmar på jobbet idag, och när jag kom hem och även lite på jobbet så är det så himla obehagligt att framför allt gå! Är det normalt?

nu när jag kom hem hade jag tänkt baka men det finns ingen chans, ska ligga hela kvällen. Dessutom är sambon bortrest. Shit, är orolig att bebis tänker komma men så illa är det kanske inte?

Men ska magen verkligen bli hård bara för att man går tio meter?
    inte oroa dig då får du hela tråden på dig att du är fjantig och ska lägga ner.

Jag kan säga att min mage var stenhård och en hel sd i 3 veckor innan jag födde förra gången.
    Men jävla dagisfasoner som du själv snackade om, LÄGG AV nu! På riktigt.
  • needtobreathe
    Prommis;

De där me tröttheten ;) De ger sig aldrig.. de blir värre! Hahaha.. jag kan sova hela tiden om jag får! Utan o skoja ;) Somnade på soffan 21.30 igår.. upp vid 05.30.. sov igen mellan 07-08.30, o sen igen 2 timmar!
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-28 18:17:43 följande:
    Hellluuuuuuuuuu!!

Jag har en tjockis i magen! 16mm och hjärta som slår!  Woohooo!!
    GRAAAATTIS!!! Hjärta
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-28 18:59:05 följande:
    Ja jag är också väldigt nyfiken på hur det gått för småland!!!!
    Hoppas verkligen allt gått som de ska! Blir lite orolig.
  • needtobreathe

Du kanske är på g snart också Happi? ;)

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-28 19:20:23 följande:
    Ja det skulle på ett sätt vara skönt att få komma till skott. Nu känns det att hormonerna ändrar karaktär.

Ungefär (kan jag tänka mig) som att stå vid starten i någotlopp och känna adrenalinet flöda. Nu jäklar!! Det är nu eller aldrig och det bara att köra järnet. Precis så känns det....Är du där än?

Men jag vill föda på BF den 15 mars inte tidigare ....då har det bildats så mycket adrenalin i kroppen så det sprutar ut genom öronen. PERFEKT!

Hur mår du annars? Har vattnet gjort uppehåll? Orolig?
    Ja, de va en bra jämförelse! Fast jag är nog bara på uppvärmningsfasen fortfarande ;) Står utanför starthuset o laddar, hoppar omkring för o hålla mig varm o laddar mentalt ;D Ska ju inte riktigt in o köra än.. du är ju före mig! :D

Haha, får se om Sofia vill som du! Har du några förkänningar? :D

Jag mår bra! Och ja, de har de nog för tillfället.. ringde aldrig in häromdan, igår eller när de va.. o tur va ju de ;) Ska in på TUL imorn igen, spääännande! Inte orolig alls.. jag har redan visat vem som bestämmer, moahah! Så nu fattar han nog vinken o lyssnar på mig..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma