Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Nu blir de en sväng till sjukan igen.. skoj..

Va hos min BM en snabbis pga huvudvärken o hon skickar mig vidare till gynakuten, har grinat hela dan, mår så jäkla illa o så migränen på de.. jag vill bara avlida!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-05 15:55:41 följande:
    Usch, stackare. Hoppas de kan hjälpa dig.
    Jag vet inte riktigt vad dom ska göra, men jaja.. vi får väl se.. Känns så jävla onödigt o åka in pga huvudvärk!
  • miraclee

Nu är jag hemma igen, blev inlagd me maaassa dropp! Blä.

Kom dit runt 16.30, urinprov togs och visade på ketoner i urinen igen, "bara" 3+ denna gång fast de va mycke ändå. Jag dricker ju massor hemma men får inte i mig tillräckligt me näring, jag äter "för nyttigt", HAHAHA! Jaja.. måste äta mer söta saker me socker i bla, de e en krävande liten skit därinne! Grr. Blodprover togs också och salthalterna va inge bra, kalium låg på 1,9 och lägsta refvärde va 3,6 :) Så de va inget jag "kunde äta igen hemma" så de blev som sagt socker/salt dropp, 2 liter tills jag åkte hem för o få upp allting igen.

Akutremiss är skickad till dietist också för jag ska få massa näringsdrycker utskrivna för o komplettera mitt obefintliga matintag, fick me mig massa hem så ja klarar mig över helgen iallafall :)

Huvudvärken försvann med droppet, underbart de iallafall! :)

Han gjorde även ett snabbt UL för o se så den lilla skiten hade de bra, och det hade han ;) Låg och härjade omkring som fan därinne, rullade runt, vände ryggen till, särade på benen hahaha, vinkade o höll på.. så dom är inte oroliga för honom iallafall, utan för mig.. men nu får vi se om de går bättre me näringsdryckerna!! :)

• miraclee
    Happiness skrev 2010-11-06 11:37:47 följande:
    Precis...då är det inte bara jag som varit orolig för dig.....Gött att droppet tog bort migränet, men det misstänkte vi ju hela tiden. Nästa gång detta händer åker du in meddetsamma och ligger inte hemma och lider med migrän i en vecka. *försöker säga med sträng röst* . Underbart att det har släppt nu iallafall och att de liksom mig säger att du måste få idig mer kalorier totalt sett. Ett sockerpaket på 1kg hade suttit fint nu.

Hur ska du hålla salthalterna menar läkarna? Bra att du fick akutremiss. Kan inte din man åka och köpa lite nutrilett till dig. Skogsbär är inte dumt. De är ju fullpackade med näringsämen. Jordgubb är ju inte dum heller eller choklad. Om du så bara tar en tsk åt gången.

Bra att du fick se den lilla spratellgubben. JA han bråkar med dig....som sagt jag mådde ju mycket sämre av sonen. Haha! Det jäkla testosteronet (lite tidigt för det kanske) men ändå...Glad för att du fick hjälp...
    Hahaha, jag e alldeles för envis för o åka in hela tiden ;) När jag kom dit kände ju sköterskan igen mig, så de gick lite snabbare me allt haha, läkaren kände också igen mig o sa "Ja du har ju vart här innan så vi behöver inte hälsa" Hahaha... illa!! ;) Nä men nästa gång åker ja in tidigare, de va ju tydligen någe fel.. ja trodde de bara va huvudvärk o kände mig fånig men ja hade fel :)

Bra fråga.. äta mer onyttigt! Söta soppor, glass o sånt sa dom haha.. o så näringsdrycker då.. hoppas de fungerar för ja får ju inte i mig tillräckligt med mat, ganska tydligt de.. ;) Min kropp e ganska känslig för de också.. o äta ofta fungerar ju inte för mig.. :/ Men nu har ja fått me mig Fortimel hem, så ja lever på de över helgen.. dom e mer krämiga än nutrilett som ja mår illa av bara tanken nu, pulver o vatten urk!! ;D På månda ska ja förhoppningsvis träffa ngn o få mer såna utskrivna.. så hoppas ja att ja slipper åka in en gång till pga de här!

Haha, jaa.. de e nog någe sånt, jäkla grabbar o va krävande redan NU ;) Men sålänge han mår bra så får ja må dåligt, de e ok!

Justja, HB låg på 132 nu o TSH på 0,5 :) Så de va iallafall bra! Yiha! :D
  • miraclee
    Rontgen;

Jag väntar o väntar på mail.. ;) Nejrå, förstår om du har mycke just nu!! :/ Va härligt med bra BM, ok värden och lite mindre bebis ;)

Energitjuvar är inge bra, usch! :(

Massa kram!
  • miraclee

De har inte gått bra alls me o äta sen jag kom hem från sjukan i lördags :( Fick knappt i mig något då, o igår fick ja i mig två rostmackor o nåra skedar nudlar, idag en kopp välling för vuxna.. blä! Mår skit igen.. ska upp o hämta ut näringsdryckerna nu, så ja hoppas på bättre mående + viktuppgång!!

• miraclee
    kajsalisa skrev 2010-11-08 18:02:40 följande:
    Men Gud va jobbigt att det aldrig vänder Miraclee. Det borde vara din tur att må bra snart...
    Ja ibland blir jag bara sjukt less.. Och till råga på allt så har ja åkt på feber o en tokförkylning nu också, hoppas kroppen orkar me ändå så ja slipper sjukan en gång till.. :(
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-11-08 18:25:48 följande:
    Usch för att må så som du gör! Vet inte vad jag hade tagit mig till. Du vet att det finns massa olika smaker i fortimel va? De smakar olika gott. Vissa är inga höjdare, så börja med att ta nån av varje för att sen bara betsälla dem du tycker om. Choklad är rätt gott om man gillar chokladmjölk.
    Nje, vissa dagar orkar jag inte och sitter bara o grinar.. har ju ingen energi i kroppen alls.. :/

Jepp, levde på fortimel o fortifresh (innan dom bytte namn till fortimel yoghurt) förut.. pga sköldkörteln tryckte på matstrupen.. hittade nåra favvosmaker då men finns ju lite nytt o vissa har ja glömt va dom smakar! ;D Haha.. Sen e väl smaklökarna inte lika villiga o gilla allt ja gjorde innan nu som preggo, så får nog prova mej fram igen..

Förstår att du glömt mailet! Haha.. ingen fara! Maila när du orkar! Måste också säga att jag beundrar dig, din styrka! Men snart har du din prinsessa i famnen som alltid finns där..
  • miraclee
    Cat; Tack så mycket!! :)

Odd; Nje de e nog från FK, men vill du läsa på distans hemifrån, eller går de ens? Eller ta studieuppehåll?
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-09 13:44:02 följande:
    Hej tjejer, läser dagligen men orkar inte kommentera i nuläget men en lite uppdatering från mig: mår okej, ligger mest vågar inget annat, sammandragningarna fortsätter och jag är rädd att det kommer påverka tappen snart igen. Ska till läkaren på måndag så jag hoppas på att slippa åka till förlossningen innan det. Dagarna går iaf och varje dag känns som en seger då bebis får fler dagar på sig att utvecklas.

Många kramar till alla blivande mammor!!
    Hej vännen!!

Åh vad härligt att höra av dig, och vad skönt att dagarna går sakta men säkert framåt! Som du säger är varje dag en seger, så jag hejar härifrån på dig o den lilla grabben därinne!

Tänker på dig dagligen också, o hoppas han stannar inne i värmen iallafall tills efter nyår!! :)

Massa kramar!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma