Inlägg från: Javisst |Visa alla inlägg
  • Javisst

Plus igen efter mf/ma

Hua, vad jag tycker det är jobbigt med någon som BARA kan prata graviditet och deras barn. Vi har en på jobbet som inte kan säga en enda mening utan att nämna sin dotter. Jag hoppas verkligen, verkligen jag inte blir så. Klart man kan prata om det, men man måste ju kunna prata om annat herregud!

När ringde ni förresten BM för inskrivning? Min BM blev nästan förskräckt när jag förra graviditeten ringde vecka 8, här är man på inskrivning så snart man plussar. Men vill inte ringa innan nästa UL om två veckor. Då hoppas jag allt är bra (är i vecka 12 då).

• Javisst

Det är klart det går bra imorgon, Flickanfin! Förstår att du är nervös dock!

Jag har en deppdag. Kom på mig själv med att inte blir glad när veckorna fortskrider, utan varje vecka gör mig bara mer och mer nerstämd. I mina tankar har jag redan fått MA (som vanligt...) och då vill jag ha det "överstökat" så fort som möjligt. Inte gå till vecka 16 och behöva göra flera extrakontroller för att mäta fostrerna för att bestämma om jag kan skrapas eller måste föda ut dem. Alla ultraljud där man ser de små, med armar ben och allt så himla tydligt. Blää, märks det att jag är lite nere Rynkar på näsan Smet iväg tidigare från jobbet och tänkte äta lunch hemma för att sedan gå en långpromenad i det fina vädret. Hoppas det piggar upp mig lite!

• Javisst

Usch, vad jobbigt MTC! Hoppas du kan få ett nytt möte!

Mimmi, en vecka får man vara hemma utan läkarintyg. Jag pratade med min läkare om ev. läkarintyg och hon sa att "stanna hemma så länge du känner att du behöver" och att hon kan skriva ett läkarintyg efterhand. Nu har det inte behövt, men prata med någon av läkarna på sjukhuset när du ska skrapas! Kram på dig!

• Javisst

Flickafin, usch vad tråkigt med dåliga nyheter på RUL! Förstår att alla tankar går runt runt i en enda röra. Håller verkligen tummarna att allt ser bra ut nästa gång!

MCT, tråkigt med jobbet och UVI.

Börjar räkna ner dagarna inför nästa VUL, torsdag nästa vecka. Försöker koppla bort tankarna lite och tittar på solresor Solig Såå himla sugen att åka bort över jul och slippa all julstress.

När är det man har tid till RUL? Vecka 17-20 tror jag att jag läst men är det I vecka 17 (ni vet 16+någonting) eller fulla veckor man räknar (17+)? Kommer inte ihåg riktigt...

• Javisst

Har haft rejält ömma bröst i ett par veckor nu, men igår (tror jag det var) har jag fått ont mellan brösten eller mer precis precis ovanför. Det är inte ömt eller så, men när jag lyfter saker (behöver inte vara tungt) eller gör vissa rörelser värker det. Är det någon mer som har haft det såhär?

• Javisst

Flickafin, har du varit på något nytt UL? Några nya besked?

Telgebo, hon är jättesöt!

Åh, önskar jag kunde sova bort alla timmar fram tills torsdagens VUL...!

• Javisst
    MCT79 skrev 2011-11-08 20:56:36 följande:
    T´s tråd är stängd för inlägg... jag tror det är jättebra.
    Jag med. Jag har läst långt ifrån alla inlägg, men summasumarum, TS får inget hjälp här på FL - tvärtom. Jag tycker TS ska lägga ner sin energi på att må bra, snarare än att försöka svara i tråden.

Kan vi lägga ner det här nu? Iaf i den här tråden...?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma