Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Längtan: din lille kommer klara sig om han kommer v29! OM han skulle komma så blir det ett tag på sjukhuset men du kommer få hem honom! Det behöver du inte oroa dig för. Men jag vet tankarna växer och oron finns kvar oavsett vad alla säger!

Idag är jag 32+1 och har redan börja fuska från min vila lite, börjar känna att det är dax att fixa allt för hans ankomst men det får bli små utflykter med sambon lite då och då. Men SD ökar så vila emellan det gör jag!

Längtan: ja v 32+ är en dröm för mig! Varit sjukskriven med ordinerad vila/ligga ner sedan v20. Legat inne 4 dagar med bricanylsprutor 21+6-22+2 men det funkade bra! Där efter har det varit strikt vila för minsta lilla utflykt har jag fått åka in igen och öppningen hade blivit lite större för varje gång. Men vem vet jag kanske går till 42+ nu bara för det!

Hoppas din lille stannar ett tag till! Lite större är alltid skönt att de blir!

Sthlms tjejer: jag är lite osäker på om jag vågar åka iväg nästa vecka. Har de senaste dagarna haft mycket mer SD och ett himla tryck neråt. Lättar när jag ligger ner men jag vågar nog inte åka iväg förens jag passerat 34+0, vilket är den 23 januari. Min tapp är ju redan förkortad och öppen inneifrån, vågar inte ens åka in för kontroll för då säger de säkert att den minskat ännu mer..

Men efter den 23 ska jag nog våga, (hoppas jag) då stoppar de ju inte en förlossning längre, ändra datum eller ännu en träff?

3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 13:00:42 följande:
    Låter som om du bara ska ligga ner ''sängliggandes'' och inte ta för stort ansvar just nu och inte änns ha sex gumman då blir det ännu mer och du öppnar dig ..
    hehe ligga ner har jag gjort sen jag var i v 20 men nu blrjar min rygg verkligen säga ifrån, har varit uppp lite mer än vanligt senaste dagarna så det kan vara att det trycker på...

ansvar vad är det? haha sambon har fixat hemmet och allt i 12 veckor nu

och sex... vad är det????? Haft sexförbud sen v20 det med för det var redan då jag började öpnna mig... suck, stackars sambo men ska jag vara ärlig så verkar det mest vara jag som lider av att inte ha sex.... har lovat varandra att fira v 34 med sex, får se ifall sambon vågar

Odd: jag är helt inne på dina banor när det gäller förlossningen! Låter lite som om hennes jobb är viktigare än att bli farmor åt eran prins. Hon är säkert helt medveten om hur jobbigt du har det och finns det inte då kärlek i hennes hjärta och hjälpa er med eran son? Hon borde vara glad över att bli tillfrågad tycker jag!

Dock så hade jag nog stängt den dörren och inte orkat lägga energi på henne något mer utan försökt lösa det med syskon? Vänner? Bekanta? Någon som känner lilleman och skulle kunna ta honom när ni ska in. Går inte han på dagis på dagarna? Då kan de/hon ju jobba en del ändå!

KRAM

Odd: usch vad jobbigt det låter med att hålla på och fixa oxh trixa för att få ihop det så att du kan föda i lugn och ro! Men inte blir det lugn och ro om din mamma ska åka ifrån, komma tillbaka, tror nog att du ändå ligger där och håller tiden så att din mamma hämtar honom och det är inte meningen! Du ska föda med ro och inte lägga tankar på lilleman som är på dagis och har kul! Ditt gokus ska ju ligga på mini lilleman! Kan inte din man prata med sin mamma? Hon kanske lyssnar mer på honom?

Tack för din omtanke! Jag är själv väldigt förvårnad över att bebis är kvar i magen! Men tack och lov för det! Fick idag hem 2 böcker om förlossning, nu börjar det kännas på riktigt!!

Nu måste jag fråga er, om någon kan hjälpa mig?

Det känns som om det sitter något mellan mina ben... Inne... Känns typ lika långt in som tappen men inte som en kokosnöt utan typ som en fot/hand med naglar eller nått.. Känns skitkonstigt, känns mest när jag står/går. Vad är det jag känner!? Det kan ju inte vara en fot/hand för varken slemmis eller vatten har gått!

Happi, känslan är kvar men mest när jag står/går. Får se hur det är imorgon, är det inte bättre ringer jag BM och kollar. KAN ju vara så att han fixerar sig och kommer åt en nerv eller något. Du minns rätt, tappen minskat mer senast jag var inne, 22mm tror jag att den va inte så farligt med den gången sökte jag ju INTE för mina SD som var lugnare just då. Får se hur dagen imorgon blir! Tack för din omtanke!! Kram

Pinklove: när jag hade svamp i början av denna graviditeten sa läkaren att jag skulle behandla med pevaryl, 3 kvälar med piller och sen med salva till 3 dagar efter besvären försvann. Kan kanske vara så att du slutade för tidigt? Enligt den läkaren var det typ ingen idé att bara ta ett vagitorie för då skulle det komma tillbaka.

Annars vet jag att happi har bra tips, även odd!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma