Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Hoppas det sätter fart på saker plutten Tänk om du ligger och gosar med bebis i morgon!

KMW, ja det låter ju konstigt, man borde ju få veta om man blir avstängd eller om man bara får en "varning"! Moderatorn kanske tryckte fel? Cool

Jag är så himla trött, hur ska jag orka jobba tre veckor till. Tiden sniglar sig fram när jag tänker på jobbet...  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 28+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Wiheee Plutten! Bebis är på väg ut! Lycka till!!

Håller tummarna för dig Mimmi ändå, det är inte kört bara för att det kommer spottings! 

Min mage börjar bli så tung, är det nån som har tips på bred maggördel som man kan köpa nånstans, eller går man via sjukgymnast för sådana? Jag köpte nån slags gördel på en babybutik för ett tag sen men den är ju kanske tio cm bred och jag tyckte bara att den var obekväm.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 29+ BF 11 sept
  • Dag och natt
    Odetta skrev 2012-06-27 20:09:21 följande:
    Det finns ett magstöd man kan köpa på babybutik. Det är samma material som typ strunpbyxor (fast tjockare) och jätte skön för den stretchar över hela magen!
    Tack det ska jag genast titta upp!
  • Dag och natt

Haha trodde att det var en hemsida som hette babybutik Jag får vänta till i helgen med att åka till nån annan butik än den jag var in till och se om de har något bra!

• Dag och natt

Nu ligger nog plutten och myser med sin bebis!!

Vill också att det ska bli dags att gosa bebis! Det är så härligt att känna rejäla sparkar och rörelser så hela magen rör sig. Undrar verkligen vem han är, han som ligger där inne och gör sig påmind med jämna mellanrum.

• Dag och natt

Wiheeee GRATTIS Plutten!! Hon ville verkligen ut snabbt! Hemmafödsel är ju inte direkt något man förbereder sig på men vad skönt att allt gick bra. {#emotions_dlg.flower}

Och Cat, jag är så glad över att Lovis ska bli storasyster!! Nu ska det gå vägen! Ska hålla tummarna nästa vecka för er! Gravid

Den här torsdagen ska vi på TUL igen, det känns som att han växer som han ska så jag ser bara fram emot att få se honom igen.  

• Dag och natt

Idag firar vi v 30+0!! Kan inte förstå att vi har kommit så långt! Skrattande

Men jag blir lite stressad. Plötsligt hör jag om andra bekanta som skulle ha i slutet av augusti och början på sept, som har fått sina typ tio veckor för tidigt! Nu får pojkrackarn allt stanna där inne till åtminstone 38+0! Jag är inte alls redo att få barn just nu. Jag har massor kvar att göra och skaffa haha! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 30+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Jättefin bild plutten! Är syskonen glada över den nya familjemedlemmen?

Jag började hänga här hösten 2010 har jag för mig. Vi fick till det på första försöket och plussade i juni -10 men två veckor senare fick vi mf. Blev gravida igen och plussade med älskade Wilma i aug. I dec avbröt vi graviditeten i v 23 eftersom hon var extremt tillväxthämmad och man misstänkte flera allvarliga fostermissbildningar. Fick sen svagt plus i maj -11 men mensen kom "som den skulle". Och i sept fick jag superstarkt plus flera dagar innan BIM men i v 7 kom blödningar igen. Man misstänker att jag fick ett utomkveds för hormonhalten sjönk väldigt sakta och först i början av dec var hcg-halten nere på noll (jag funderar själv på om det var tvillingar den gången eftersom det var så starkt plus). På självaste julafton plussade vi igen med vår lilla pojk och nu är vi i v 31+3! Solig

Hmm nu är det flera som fått sina bebisar här inom den senaste tiden vilket kanske innebär att jag är längst gången nu? Jag mår iaf bra! Det är tungt och varmt bara. En del halsbränna har kommit senaste veckan. Sova kan jag iaf göra utan större problem och det är ju skönt! Har köpt barnvagn för ett par veckor sen men storshoppingen av bebiskläder har inte riktigt blivit av ännu. Har fortfarande svårt för att tro att vi verkligen ska få vårt efterlängtade barn om några veckor!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 31+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Det blev en Bugaboo Cameleon, jag tror att den kommer passa oss bra. Den är helsvart, men köpte till en ljus suflett också så man kan växla lite. Glad Har ju förresten börjat ge mig på att virka en filt till lillpojken! Mormorsrutor - here I come! Men minns knappt hur man virkade så det tar lååång tid.. haha. Tur att det är två månader kvar!

• Dag och natt

Kram Lisa! Jag är förresten med i en hemlig grupp på FB för oss som förlorat barn, har föreslagit dig som medlem för jag tror inte att du är med där? 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma