• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-10-29 14:17:38 följande:
    ODD: Glad för din skull. Vad skönt när allt börjar bli "gratis". Men man har ju betalat tidigare. Vi skördar frukterna helt enkelt

Har läst så otroligt många jobbiga trådar på nätet och jag vet att jagmår så fruktansvärt illa när barn far illa. Så nu är jag rikigt nere. Hormonerna gör väl sitt till.  Idag läste jag en sån vacker dödsannons. Det är ju också självklart BIGGA NONO för mig. Ska hämta min bil nu har varit på service. Sonen ska iväg på tennis men han hade diarée inatt så jag ska ta tempa först. Mannen har varit i Norge några dagar så jag har dragit lite tungt...menmen jag är glad att han kommer hem snart . Längtar riktigt!

Har varit i full gång med att kolla distans utbildningar på Universitet. Finns ett ganska stort utbud. Känner mig väldigt motiverad för stunden.

*****KRAM TILLBAKA VÄNNEN******
    Jag är också blödig av mig...och inte bara när jag är gravid

Ett tips: håll dig borta från dödsannonserna, kärleksfilmer och dramafilmer, sorgliga trådar och jobbiga tidningsartiklar! Just det....OCH känslosam musik!!! Haha, det gjorde inte jag idag....jag lyssnade på musik på youtube....Suzzi Tappers sång som är väldigt mycket "jag": 
    ">

och sedan "våran" sång (som vi spelade på vårat bröllop):
    ">

Kul med studier...vad ska du bli när du blir stor?

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Nä ni kära vänner!

nu är klockan 15:00 och jag ska väcka min älskade man och umgås med honom dem 3 timmarna vi får tillsammans innan han ska iväg till jobbet. Vi syns ikväll igen

*kramisar*

• Odetta
    sofy skrev 2010-10-29 18:44:28 följande:
    Back igen efter en låååång dag.. så nu ska vi se här..

Lillamy; GRAAATTIS! Härinne stannar man, så de kommer gå så bra så! ;)

Odd; Fan va härligt me vattengympa! Och GÖTT att du får gå gratis då! :D

Happi; KRAAAM!! {#emotions_dlg.flower}

Pancakes; Nja, tror icke de tyvärr.. men börjar vänja mig nu :)

Ego; Varit iväg heeeela dan sen kl 11, kom hem vid 17 och då gav vi oss på storstädning + tvätt, pust. När vi ändå va igång satte jag igång me o rensa i sovrummet, slänga massa skit, tända ljus o satte in UL bilderna i ramar som nu hänger på väggen me ljus runtom, så fint! Ligger helt utmattad i sängen nu, ONT I RYGGEN (!!!!) Gaah! Stapplar fram. Nu ska vi snart iväg o köpa pizza till grabbarna som har grabbkväll i vardagsrummet, tv-spel + öl.. jag har bänkat mig i sovrummet framför data + TV me mina tända ljus o en liiiiiten hund vi e hundvakt åt (papillon, dvärg schnauser & chihuahua. så söt!) Blir lax me sparris ikväll.. igen! Ny craving. Pust. Nu ska ja sluta skriva, haha!

Jo justja, ska plugga satan ikväll också.. Skulle behöva lite hjälp av er (OM ni vill, så inboxa mig), skriver en uppsats om abort & downs.. behöver få in lite åsikter där för att avrunda.. så, vad anser ni om abort? När är de senaste ni tycker man ska få genomföra aborten, vilken vecka - och varför? Anser ni att man "dödar" ett barn när de har hjärtslag tidigt i grav? Hur ser ni på downs, (endast downs, icke trisomi 13 & 18..) är de rätt o göra abort om barnet har det? Varför tror ni man gör det? Är det rätt eller fel, och vem avgör det egentligen?

Hoppas på lite liv i tråden ikväll så man får lite sällis! ;)
    Vad kul att du också ska sitta här ikväll, det ska ju jag med

Låter onekerligen som du haft en total håll-i-gång-dag...blev trött bara av att läsa. Jag ska inboxa dig om dina frågor sedan också, så får du ännu mer att göra

*kram*
  • Odetta

Åh....suck. Jag tror jag håller på att bli sjuk

Lilleman har varit hemma hela veckan från förskolan för han har varit febrig, snorig och hostig...idag har han mått bättre...men då har JAG vaknat med ont i halsen...som bara blir värre och värre under dagen

Prutt också, har inte tid med att vara sjuk. Jätte viktig dag i skolan på måndag och på tisdag har jag mitt första möte med sjukgymnasten plus att vårt grupparbete börjar.

Jaja...det blir nog bra

• Odetta

Hur många piggelin får man äta på en gång innan det börjar bli onyttigt? Jag är uppe i 2 stycken och funderar på nästa....

• Odetta
    sofy skrev 2010-10-29 21:53:46 följande:
    Nemen! :( De låter inge vidare.. du får kurera dig me citron/ingefära te! Färskt då :D Brukar funka susen!

Hahaha, piggelin e väl knappast onyttigt ens? ;) Ät på!

De fick bli pizza för mig också... oxfilé, purjolök, champinjoner, gorgonzola.. mm!! (För gorgonzola e väl ok om den e upphettad?)
    jo...osten brukar vara ok om den bara är upphettad

funderar på att ta en till piggelin...ska bara motivera mig att gå upp och hämta en haha, jag är bra lat ibland

Vi får se hur jag mår i morgon...just nu känner jag bara hur min hals och näsa blir mer och mer sjuk för varje minut....och lock för öronen har jag med. Vi har citroner hemma....men då kommer jag nog få en halsbränna från helvetet, så det fixar jag i morgon (eller är det för sent då?) men ingefära har vi ingen färsk...men mannen min har nått ingefärstee han brukar dricka när han blir förkyld...men det smakar pyyyyyyyton...då kräks jag nog

Ja, det är då inte lätt alla gånger

*kram*
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-29 22:14:46 följande:
    Har också för mig de, ang osten asså ;) Äeh, de går nog bra!

Hahaha, vilken jobbig sits ;) Helst ska man dricka de när man börjar känna av, men de brukar lindra grymt ändå om man tar de senare, så går nog de också! :) Ingefära e ju bra mot illamående, men du kräks av de? Hahaha.. ja älskare! Så gött.. dricker varje morron o kväll.. mm!!

Kramar & TACK för du tog dig tid o svara på frågorna!
    Det var så lite så

mh....får väl göra en jävla citron nu ikväll då

känner mig rastlös just nu...brukar kunna bli det när jag haft en sådär uppåt dag. Haha...jag är lite manisk mellan varven...först toppar jag som bara den och sen tar energin slut och då dippar jag istället. Tycker just nu att det är prutt att mannen jobbar hela helgen....4 nätter på raken nu...framför allt ikväll....skulle vilja ha en kram! *min hjärna spökar lite*
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-30 01:16:21 följande:
    Haha, blev de något te?

Förstår hur du menar ;) Jag är precis likadan.. ena dan full fart, andra dan sängläge.. Imorn hade jag tänkt vila men då ska vi ju iväg o hjälpa hans äldsta syster o flytta, pust! Jag ska iofs inte bära eller så men ja, sen efter är de middag. 8.30 ska vi iväg.. tror dock inte jag klarar det, kommer isäng nu efter o ha varit chaffis åt diverse grabbar här, grr! Så får åka dit när jag vaknar så får mannen åka i förväg. Och på söndag ska vi iväg - igeeeen.. SEN ska jag fan vila.

Och.. fick en.. hm.. "komplimang" förut.. smidiga grabbar..

"Älskling, du har blivit rundare ovanför vaderna.."
    "Va? Ovanför vaderna?"
    "Ja alltså.. dina kärlekshandtag o runt där.. magen liksom.. du e lite rundare nu"

... ovanför vaderna! Jomantackar!! Demon Jag fick en ros som kompensation hahaha! ;)

Dumt me hjärnspöken, vet såååå väl hur de känns! Du får en kraaam av mig sålänge.. {#emotions_dlg.flower}
    Gomorron min vän! Och tack för kramen!!!

Jo...hjärnspöken är rätt jobbiga. Och jag är inget bra på att hålla dem för mig själv även när jag vet vet vet hur knasiga dem tankarna är....så jag mailade mannen på jobbet och han blir ju ledsen när jag kommer med sånnt som min hjärna spökar med. Han känner sig ifrågasatt och det är liksom inte meningen...jag ifrågasätter ju inte honom utan min hjärna snurrar till och trackar ner MIG med tankar som typ "varför skulle han _inte_ vara otrogen....jag är väl inte så himla speciell" och "vad ser han i mig _egentligen_?"
    Jag hatar när jag blir sådär! Så i morse när han kom hem så sov lilleman tack och lov fortfarande, så vi hade lite tid att prata och kramas. Nu har han gått och lagt sig och så såg jag att han hade svarat på mitt mail inatt också...och visst känns det mycket bättre nu, men samtidigt har jag istället dåligt samvete för att jag fick honom att känna som han gjorde, det  var ju som sagt inte meningen.

Jaja, ny dag!

Nej, det blev aldrig nått te igår kväll....men ska alldeles strax göra lite te nu istället. Halsen känns lika dålig och det har kommit lite hosta smygandes....men jag vägrar bli sjuk...jag rent av STREJKAR!

Din kväll verkar ha varit rolig däremot! Haha...jag hade nog skrattat halvt ihjäl mig om jag hade fått den ...ehm....komplimangen Sedan hade jag ifrågasatt mannens anatamikunskaper....det finns ju ganska mycket mellan vader och mage Men sött var det allt hörre! Det är nog ganska djupt rotat i din kära karl att man inte ska påpeka om en kvinna ändrar vissa former Du får tala om för honom att det faktiskt finns ett undantag, och det är när hon är gravid då och VILL höra att magen blir rund

*kram på dig Sofy!*
  • Odetta
    acure skrev 2010-10-30 18:42:34 följande:
    Konstig fråga kanske...men får man äta kvarg i yoghurt som gravid. Jag älskar Danios kvargyoghurt och kan vakna mitt i natten och bara proppa i mig, men läste på förpackningen att det är kvarg i och det står inte om den är pastöriserad eller inte... vad tror ni? *orolig*

Aldrig hört att kvarg inte skulle vara OK...och jag är tysk i grunden (kvark på tycka...jag har typ växt upp med det )

Så ät på du

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-30 17:53:54 följande:
    Efter ca 4 timmar på akuten blev det inläggning med bricanyl.. Återkommer när jag fått hit laddare och grejer. Klappa era magar och njut av bebis! Kram fina mammor!
    Nämen vännen då!!! Åh, jag tänker på dig och skickar "stanna-i-magen-vibbar" till er bebis! Även om det är skittrisst så är det superbra att du är inlagd nu och att du har fått Bricanyl! Ni är mycket säkrare där än hemma.

Jag tänker på er!!!!

***bamsekramisar***
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma