Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-02-24 21:38:02 följande:
    De här skorna är ca 8cm innuti... Men ser väldigt små ut som sagt. Jag köpte "föräldrar och barn" idag, tänkte prova deras beskrivning också...
    Oj det var litet ja, möjligt att ett nyfött barn får på sig dom den allra första tiden men knappast en bebis på 1-2 månader född i normal tid.

Tror nog att beskrvningen i Föräldrar&Barn borde vara större då tanken är ju att man ska virka dom till sitt barn och använda dom, verkar ju knstigt annars.

Väntar med spänning på hur dom kommer ser ut när du är klar så lägg gärna upp bild.

Dom är ju gudomligt söta, visst?
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-25 07:43:47 följande:
    Fiiiiiiiifan va gott me langos!!! Jag har vart sugen på de + smörgåstårta i evigheter nu.. grr! Skrattande
    ha ha ha, har INTE ägnat en tanke på Langos kan jag lugnt säga.

Vet att Gröna Lund har men det är ju liite stängt nu men vet att dom har ett ställe där inne som har det iaf hade dom det sommaren 2009 iaf ha ha.

Själv är jag inte sugen på nåt.

Jag åt på ett sunkigt hamburgerhak igår och efter det känner jag avsmak för allt flottigt och fett. Det smakade gott bra och så och hembakat bröd och allt men näää inget fett och flottigt numer.

Tycker det är lite skrämmande faktiskt att jag hittills har fixat att äta allt utan att känna att jag spyr eller så.

När jag väntade barn annars så brukar köttfärs totalratas totalt i flera veckr det går inte ner och nu har jag ätit både hamburgare och tacos 2-3 ggr utan problem.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-25 07:49:45 följande:

Har vart uppe sen kl 5, lämnat mannen på jobbet o köpt hem goood frulle! Ska vika massa tvätt nu o har sprungit runt o torkat alla ytor ja sett me Cillit bang med klor!! Åååh va de luktar gott.. känns som o komma in i ett badhus! Haha, älskart! Och doftspray me vanilj, yummi! Städning blev plötsligt såå mycket roligare! ;)

Sen blir de en dusch, o sen iväg o fixa lite på IKEA o babyland! Yihoo vilken bra fredag!

När jag väntade barn 2007/08 så köpte ju pappan till barnet ny bil, det luktade nytt gummi var helt galen i den gooooda doften i bilen och satt där och sniffade och njöt och sa till exet att du får köpa ny gummimatta till bilen sedan när doften går ut. Exet bara stirrade på mig och skakade på huvudet och sucakde gravida galna kvinna Även spolrvätska luktade ju så gott också och nya skor, ha ha

Nu köpte jag ntya tennisbollar för ett tag sedan och dom la jag i garderoben och till min stota ölycka luktar det nytt gummi och det lukat fortfarande lika gott och jag går och sniffar i garderoben då och då och vågar inte tvätta mina täcken för då försvinner ju gummilikten från tennisbollarmnna nu när jag ska tumla täckena
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-25 08:05:09 följande:
    Kikade närmare på "föräldrar och barn-mönstret" igår, hm... dels är de virkade med mest halvstolpar och blir därmed glesare än de jag gjort nu... (därför har de strumpor i på bilderna, för att det inte ska lysa igenom...) och dels har de ingen "plös"/"tunga" om du förstår hur jag menar? Så det kändes lite b. Oskyldig Men jag ska ge dem ett försök förstås. De ska bli ca 10cm enl beskrivnigen... Inte jättemkt större alltså... Hm...
    Alltså inte lika fina? Dom du virkade innan till dockan var det mönsret som Happiness gav dig?
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-02-25 08:22:33 följande:
    I natt drömde jag om zombies...Hmm.. Brukar inte göra det!

Men jag mår riktigt crap idag och igår. Yr, illamående, hungrig - men kan inte äta något, darrig, konstig huvudvärk och kan inte fokusera så jag kan inte jobba eller läsa t ex. MÅSTE försöka komma på något som jag kan äta, för jag behöver ju mat! Igår satte jag i mig nästan en hel paprika. Ja, jag åt den som ett äpple. Det var allt jag kunde tänka mig. Obestämd 

Nu är jag iaf över dagen för mitt senaste missfall, så det känns skönt! Så här långt har jag inte kommit på fyra år! Går in i vecka sju på söndag.  
    Skönt att du kommit över det vacken, själv har jag kommit över min vecka den 8 mars så det är ett tag kvar.

Låter inget vidare att må så dåligt som du gör men samtidigt skönt att ha symtom.

Paprika låter gott, måste äta det också, har snackspaprika hemma som ser ut som en gigantisk röd chilifrukt, ha ha.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-25 08:42:57 följande:
    Det vet jag inte... vi får väl se när jag provar! Men de kommer som sagt inte bli lika täta... och har ingen plös.

De jag virkade nu var efter ett gammal mönster jag visst hade liggande...
    Okej så det var inte conversen du virkade som jag trodde? Undrar hur dom ser ut om du virkar dom

Funderar på att gå och sova igen, mår lite illa och fryser, sover så kasst så jag får sova i etapper.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo

Vad tycker ni jag ska drömma om? Ska jag fortsätta drömma om flottiga Langos?

Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo

Sovit 13 timmar och är fortfarande trött, och idag mår jag illa och brösten gör galet ont, speciellt vänstersidan.

Ska försöka ta mig ut lite och se om jag piggar på mig, ska köpa ett 2 pack CB idag och se om jag får ett starkare plus än den 12 februari, måste övertyga hjärnan och mina hjärnspöken mer. Såhär mådde jag inte i min MA graviditet i v.5+5 då mådde jag precis som vanligt och visste att det var kört och det var det ju då var den död sedan 1-1,5 vecka tillbaks.

Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-25 13:05:38 följande:
    vissa bild se
    Har ju tyvärr ingen kamera Skulle gärna visat bild annars.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-25 13:10:27 följande:
    Mobil eller cam ?
    Vi har inte häller kamera eller cam men ja har mobil hihi och det går att sätta in och se
    Inte det heller.

Nu måste jag ta mig till bussen så jag inte missar den
    Gravid v.5+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma