Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-03-03 15:58:23 följande:
    Jag antar att du menar gravidmage... annars kan jag komma i morgon... har en med gas och lite fett nu?  Gissar att du föredrar det andra. Cool
    Åh då är vi två!
    Det är inget fel på gas- och fettmagar. Min är tok-snygg... eller inte...! Cool

Aporpå magar och gaser, har du testat lactulos?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-03 15:46:29 följande:
    Läst lite mer och det verkar inte helt ovanligt att man bara kör ett par veckor  efter plus vid IVF... nu tar ju inte jag av samma anledning..

Vad tror ni om att köra 2ggr/dag som vanligt nu en vecka till och sen ta de sista 1 ggr om dan? Trappa ner liksom...
    Det tror jag blir jättebra! Nedtrappning känns tryggt.

Och du, jag kan bara säga att det är SKÖNT att slippa morgon-proggisen. Slippa gå upp i ottan för att fixa med det liksom. Man kan sova längre liksom... Cool
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Hur i helvete ska mannen orka med mig? Och jag orka med honom?

Jag blir så irriterad hela tiden! Och jag som i vanliga fall har ett hyfsat temperament, GISSA hur det är nu när jag är gravid??? Gah!
    Känns som om vi bråkar jämt nu....SUCK!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 19:42:55 följande:
    De går över ..
    Be honom ta en promenad eller ta den själv.
    ibland kan det bli så.
    Tack snälla..
    Men... hur gör man när det blir så hela tiden då? Varje dag...?
    Tänk om vi inte ens klarar av graviditeten tillsammans, tänk om vi inte pallar, när det bara blir tjafs jämt...?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Bra tips tjejer! Räkna till 30 ska jag göra nästa gång. Jag kanske får ändra det till att räkna till 60 dock, jag som blir så topp tunnor rasande hela jävla tiden.

2barnsmamma, precis så är det ju! Det är fan lugnare att vara själv nu, jag känner ibland att jag inte orkar det här.. men samtidigt så vet jag ju att vi är lyckliga EGENTLIGEN, när jag inte är värsta hormonmonstret. Men tänk om vi inte hittar tillbaks till varann efteråt! Hemska tanke!
    Nu har jag suttit och grinat lite, ska kanske ta en dusch och gå och lägga mig så den här skitkvällen tar slut.

Sorry för gnällinlägget!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-03 20:43:34 följande:
    sugar, nu är du ju inte lika långt gången som jag men jag märker att jag blir gladare och piggare om jag sover mååånga timmar. Man kan nog lätt bli irriterad om man är trött, det är nog det enda jag märker men jag tror inte min sambo är drabbad av detta från mig, än

Men sov och vila så mycket du kan och se till att ha egentid hemma så tror jag det blir bättre!
    samt att räkna
    Tack! Kan absolut ha med det att göra. Jag reste hem från jobbresan tidigt imorse och kunde inte få en blund på flyget.... får väl pallra mig i säng snart då.

Förresten, ifall ni vill ha ett mysigt weekendresemål inom rimligt avstånd kan jag verkligen tipsa om Amsterdam. Så himla mysigt, måste få med mig sambon dit någon helg i vår! Åt så sjukt god indonesisk mat igår också, mums!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Marlyn skrev 2011-03-03 20:50:47 följande:
    Hej flickor!

Nu när jag kom hem från jobbet så hittade jag blod i trosan... när jag torkade mig så fick jag (vad jag tror är hinnan) slem på pappret... blir nog inte något roligt besked imorgon tyvärr. Om jag inte hinner få mf inatt/ikväll.
    Nejnejnej! Hoppas verkligen att det är falskt alarm. Jag blir lite orolig för dig gumman, men jag hoppas fortfarande att allt är bra. Vilken tid har du ditt VUL...?
    maria204 skrev 2011-03-03 20:54:58 följande:
    Jag och min man bråkade hela tiden när vi väntade det första barnet. Det var som om allt sattes på sin spets och vi började tvivla på varandra. Till slut ringde jag gråtande till MVC och bad att få hjälp. Vi fick träffa en kurator ett par gånger och det hjälpte. Så om du känner att du inte orkar mer, se till att få någon att prata med. 

Det ska tilläggas att jag blev deprimerad under andra graviditeten och även där sökte hjälp. Jag blev sjukskriven 20% för att få lugn och ro, vila och hinna med.

Jag vet inte om det här var till någon hjälp, men jag vet hur du/ni har det och när ni kommer igenom det är ni starkare. Kram!! 
    EXAKT så är det! Tack, gud vad jag känner igen mig. Det är som om allt ställs på sin spets. Jag vill liksom att allt plötsligt ska vara så perfekt och rosenskimrande och när vi väl ses så är det ju inte så, det är ju vardag och vanliga små irritationsmoment som plötsligt blir enorma... av ingen anledning alls förutom hormonstormarna.

Hoppas vi inte börjar tvivla på varandra, jag känner väl lite att jag inte orkar gå till fler kuratorer och psykologer nu, när jag gått där i snart ett halvår p.g.a. missfallen och annat jox som jag varit med om tidigare i livet.
    Men det är jättebra att du skriver att det funkade för er, ska absolut överväga det om vi börjar tvivla på varann.
    TACK!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-03 20:59:17 följande:
    låter mysigt med amsterdam.

indonesiskt mat vad är det för typ av mat?
    Indonesiskt påminner om thaimat, men det är lite mer kokos, lite mer färska grönsaker... Där jag åt fick man nästan som indonesiska tapas, alltså en massa små skålar med olika röror, grönsaker, grytor o.s.v. Alla hade lite olika kryddningar, och vissa var superstarka, så att man nästan tappade luften
    SJUKT gott!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-03 21:11:27 följande:
    låter supergott, jag älskar stark mat och nu som gravid har jag ju tappat typ smaklökarna så jag kan äta superstarkt och folk sitter och undrar hallå känner du inte att det brinner i munnen...nää vaddå tycker jag och häller på lite mer tabasco

Anf du och din sambo/man. Bad bråkar ni om? Jag kunde irritera mig så vansinningt över att mitt ex var så slarvig då jag själv är så pedant, vi var varandras raka motsatser, och kunde lämna kvar en överfull soppåse i köket tex och jag med mitt känsliga luktsinne häll ju på att sy av doften från soppåsen och tyckte han kunde visa hänsyn mot mig tex.
    Haha, ja här är det väl liknanade men tvärtom. Han är pedant och jag lite mer slarvig. Å andra sidan tycker jag att hans grejer ligger överallt. Visserligen i prydliga högar, men överalt! Blir galen när det inte ens finns plats i soffan för att hans tvätt ligger ihopvikt där. Eller så ligger någon av hans pyssellådor där....

Men jag är väl likadan med mina grejer. Vi bor egentligen för trångt. Själv blir jag galen på att bo i en lägenhet med världens minsta kök, jag som älskar att baka och laga mat har nästan helt slutat med sånt eftersom det inte finns plats. (Det som var min största hobby förut!) Så fort jag ska laga mat så blir jag på lite dåligt humör för jag vill göra lite kreativa saker i köket som att baka bröd och moussetårtor, men det finns ju inte plats för det!

Men sedan så vill jag ju att allt ska vara perfekt nu när vi ska ha barn. Jag vill att vi båda ska vara perfekta föredömen... Töntigt va! Minsta lilla grej blir jag irriterad av, Måste börja räkna till 30! Cool

Oj vad långt det här blev... haha...
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Tänker på dig Marlyn, hoppas du kan få lite sömn och att det går BRA imorrn!
    Kram!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma