Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Marlyn skrev 2011-02-16 08:32:52 följande:
    Jag har haft rosa flytningar i en vecka, igår blev dom lite rödare och idag har jag blödningar.
    Känns inte bra dethär.
    Nej, vad jobbigt!!! Men som Längtan skriver behöver det inte vara någon fara. Det är flera som haft blödningar här inne som varit normala.

Ring till nån gynakut eller privat mottagning och be om att få komma in på VUL för att se om allt står rätt till. Jag gjorde det vid mitt missfall och det var inga problem alls, fick komma in på en gång.

Lycka till! Håller tummarna!
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-02-16 09:31:22 följande:
    det med hjärtljud vet jag inte om det stämmer :) men min pojk imagen har legat mellan 140-145 hela tiden :D
    Ja, det är ju vad man hört. Men förra gången var pulsen uppe i 150 nånting men denna gång 140. Åh, vad nyfiken man är. Än så länge är det "han" vi har kallat den, vad förvånad man kommer bli om det är en tjej.
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-02-16 09:37:38 följande:
    det har ju lite med hur stressat barnet är också ju :D
    mysigt att ni inte tagit reda åp könet :) önskar jag kunde ha hållt mig lite :D
    Det är ju så svårt det där. Man vill ju så gärna veta samtidigt som det är en spänning att låta bli. Vi hade bestämt det innan så när hon frågade om vi ville veta var vi "starka" och sa nej :)
  • Pancakes
    Marlyn skrev 2011-02-16 09:48:25 följande:
    Tyvärr så är jag bara i v 4+6 så jag kan inte kolla VUL än... får vänta 1,5 vecka innan jag kan få något riktigt svar.
    Det är som sagt flera här i tråden som blödit runt "plus-tider" så det måste inte alltid betyda missfall. Får hoppas att blödningarna inte ökar! Har du ont?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-02-16 11:33:01 följande:

JIPPIE!
    Vi har sett vår BEBIS!!!!
    Den hade huvud, kropp, armar och ben, och den rörde sig till och med lite. Hjärtat slog så fantastiskt fint och starkt och läkaren sade att det såg jättebra ut! Den var 1,7 cm lång nu vilket var helt perfekt för 8+2!
    Jag och sambon satt där med varsitt fånigt leende..

Åååååh, vad glad jag blir!!!! Vad underbart roligt att ha! Nu går det vägen ju! Den här gången blir det bebis! Precis som Sötfilur skrev så minskar ju riskerna avsevärt nu när ni sett hjärtat! Njuuut av detta nu!
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-16 14:11:43 följande:
    Det är som jag då, mina påminner om läs lotion typ, vitt mest och väldigt rinniga men inte så mycket. Det känns oftast väldigt blöt i underlivet, jag hoppas det är som det ska.

Samma här. Har haft så ända sen början och har fortfarande. Rätt störande men helt normalt enligt BM. Har frågat henne flera gånger.

• Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-16 14:27:05 följande:
    Det är bara att inse att det kommer gå käpprätt åt helvete denna gång också, fan vad jag har talande intuation, kände det på mig redan i söndags. Lika bra att ställa in sig på att få MA igen då och då kan jag väl lika gärna börja blöda nu än att gå runt och vara så jävla orolig och rädd i 3-4 veckor till. Fan i helvete, vad jag hatar detta, bryter ihop.
    Men åh, stackare! Jag har inte riktigt hängt med här nu....blöder du eller grundar du detta på ÄL-testet?
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-16 14:41:20 följande:
    Jag tänkte ringa oxbacken som sofy rådde mig till igår men de har bara telefontid till kl 11.30 och BM till 14 så vart ska jag vända mig. Blev så jävla dåligt bemött på KK här i stan vid mitt MA även av kuratorn så jag känner inget förtroende. Var på ett samtal då och under hela samtalet så ringde hon andra samtal och satt och tänkte på annat och sa bara att det är bara att kämpa vidare och så skulle jag få en ny tid, hon skulle ringa mig om en ny tid, gissa om hon återkom...nej det gjorde hon inte. Läkaren vräkte ur sig att MA är så vanligt så det var väntat enligt honom. Ja känner inte för att sätta min fot där på det sjuka stället efter den erfarenheten.
    Fy vad trist! Varför kan de inte vara lite förstående? Ja, vi VET att MA är vanligt men när man själv sitter där känns det som världens undergång!!

Är det i Stockholm du bor? Jag ringde Oktaviakliniken på söder och fick komma in efter två timmar. Även Gynakuten på Danderyd har jag åkt till och blivit bra bemött men det är olika åsikter om det vet jag.
  • Pancakes

Välkommen till den här tråden MCT! Nu är du här för att stanna! Är så glad att du och Sugarrush äntligen fått lite framgång efter allt elände!

• Pancakes
    Happiness skrev 2011-02-17 14:52:58 följande:
    Sötfilur vet du om du väntar en pojke eller flicka?
    Jag tror jag och Sötfilur är typ de enda som inte vet efter RUL om vi får pojke eller flicka va? Vi tror nog båda på pojkar men ingen av oss vet. Fyra veckor mellan våra BF så ska bli jättespännande att se vad vi får och om vi har rätt :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma