• sofy

Plus igen efter mf/ma

Lallan skrev 2010-10-05 19:18:14 följande:
    Fick konstaterat mf runt v6 men bevisligen var det inget mf utan jag var inte så långt gången som jag trodde utifrån sista mens. Läkaren skulle dubbelkollat med en annan läkare vilket inte skedde. Enligt läkarna så ska inte cytoteken kunna påverka så långt efter men egentligen så kan dom inte säga det till 100%. Dom tror att det är troligare att det var ngt annat fel på fostret som gjorde att det inte överlevde.
    Jag hade börjat känna rörelser vilket jag inte kännt på några dar och det i samband med att jag upplevde mgen som mindre och att jag sprang och kissade som en tok gjorde mig rätt säker. Magen och kissandet var likadant första gången i v 11.
    Herregud, dåligt!!! Sånt där borde verkligen inte få hända! Usch.

Men vadå, du kände rörelser, magen mindre o du kissade mycke? Vad gjorde de dig säker på? :/
  • sofy
    Röntgen; Jag vill också seee!! :D

Mabaja; HAHAHAHAHAHA!!! Min kille garvade gott här hemma..
  • sofy

Jag har mått bra idag!! Helt galet. BRA! Inget illamående, inga kräkningar. Känner mig helt ogravid, igen. Förutom tröttheten. Men annars. Och ja, liiite ilningar/växtvärk. That's it.

• sofy
    Lallan skrev 2010-10-05 21:07:22 följande:
    Sofy:Menade att rörelserna jag kännt försvunnit. Magen sjönk ihop ngt gången innan också och troligtvis är det väl så att kroppen gör sig av med vätska som jag sammlat på mig trots att den för övrigt inte fattar vad som hänt.

Mabaja:
    Jahaaa! Då är jag me, fattade inte först. Är väl lite trög helt enkelt ;) Men! Säg inte så me vätskan, haha. Jag har börjat kissa massor nattetid nu! 
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-05 21:06:42 följande:
    Åhh så underbart hoppas detta har blivit vändpunkten för dig i din graviditet :)
    Jaaa, de kan man ju göra ;) Sist ja sa såhär så gick de åt helvete nån dag senare, haha.. men javet inte.. v 12 så kaaanske?
  • sofy

Vi kanske får göra en ny tråd me bara listan som vi länkar i trådstarten? Annars vet ja inte :(

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-05 21:51:10 följande:
    rontgen: Ja men lägg den i en separat tråd. Det är ju skönt att få fram den pronto om det behövs.

Sofy: Gött att du käner dig som människa igen Welcome back from hell.
    Hahaha, tack!! ;) Tror däremot nästa hell börjar nu. Ganska mycke växtvärk + att min ländrygg värker satan om ja sitter fel eller dammsuger osv. Har ju haft sprickor i ländryggen förut längst ner, + att ja har omvänd skolios längst ner i ryggen (som varken syns eller något..) men ja, de har ja. Så jag vet inte om de börjar strula nu kanske..
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-05 22:05:05 följande:
    Säg vad du inte har haft Sofy. De skulle använda dig på läkarlinjen. Tror faktiskt aldrig jag träffat på någon med så många...ja vad ska vi säga..åkommor.  Sprickor på ländryggen, det låter ju helt förskräckligt. Hur i hela friden får man det? Har du pratat med någon om detta med din rygg och förlossning? Sen skolios på det. Jag hade ju varit tvungen att äta en burk smärtstillande om dan med min låga smärttröskel.

Tänkte på det med rygg och förlosssning för när jag födde big AXEL så knäppte det till i svanskotan. Då sa BM något i stil med att den rätar ut sig. Bruten sa dom vill inte rakt ut med spricka. Kunde inte sitta på en månad sen. Fick en sittring, men den sket jag i. HAha! Men det är klart ländryggen sitter ju inte där svanskotan sitter. Tänker nog lite knas här.
    Hahahahahaha, nä ja vet! Jag säger samma sak, läkare o sköterskor också som ser mina journaler. Dom säger alltid "Oj, född 87 och med en sån unik sjukhistoria.." Jappjapp ;) Inte konstigt jag vill jobba inom vården, haha! Om jag skulle begära ut dom från varje sjukhus jag varit på så skulle de vara huuuuuuuundratals, MINST! Har inte ens skrivit ens 1/10 här av allt ;) Jadu, sprickor på ländryggen.. man tävlar i utförsåkning ;) Och så gränslar man en käpp i super g under hoppet o flyger åt helvete. 4 sprickor va de, så inte så farligt, men ont. Och mycke besvär fortfarande. Mitt lösa underben spökar också och jag gruvar mig redan för hur de ska gå när jag är stoooor! Men de e ett senare problem.

Jag har också låg smärttröskel ;) Är utredd på smärtkliniken på Astrid lindgren när jag va liiten, nu fortsätter ja att behandlas på Smärtkliniken på St göran :) Dom e bra o ha ibland!

Hahaha nä men ländryggen går ju ihop me svanskotan längre ner ;)

Och en grej till.. de roligaste av allt är att mina föräldrar är kärnfriska. Och både hypotyreos och trombocytopeni "ska" vara ärftligt, astma vet dom inte varför så.. jag är ett mysterium :D
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-05 22:38:32 följande:
    Hahahaha! Ja men då så...då har vi ju hittat ett ställe iallafall på din kropp som är oförstörd...SVANSKOTAN!!!! Tycker det är häftigt med utföråkning. Det var en av mina drömmar som liten att få tävla i det. Så himla svårt och så jädra coolt. Om man blir duktig på det ja...då är man helt enkelt otroligt duktig. Krävs mod vilja och styrka men även massor av teknik. Vi har stuga i Funäsdalen..vet inte om du känner till de Alpina områdena där. Sen åkte vi mycket i Hemsedal på helgerna . Älskar att köra rikigt fort..men något super G skulle jag inte ge mig på. Vi kan inte åka upp i denna säsong eftersom bebisen ska komma då. Möjligtvis om vi kan ta vecka 2 men skolorna har ju börjat då. Körde fort i 7:e månaden förra gången gick hur bra som helst. Något mindre rörlig iof.
    Du har inte varit på Galdöpiggen och tränat på sommaren? Så himla fint där. Suck nu blebv jag sugen. Det sitter i det där. Har åkt sen jag var 5 ca och ja du vet det sitter i svanskota...ups...ryggmärgen menar jag .
    Ååååååh! Va KUL att du också gillar de! Jag blev uppsläpad i backarna när jag precis lärde mig gå, o sen började ja åka själv när ja va 2,5, körde första träningen vid 5 o tävlingen vid 6. Sen höll jag på i 10 år innan jag verkligen totalförstörde mitt höger ben, återigen där gränslade jag en käpp i hög fart, skidan löste inte ut pga att vi har så hög vikt inställd på bindningarna + att käppen inte va helt iskruvad så den lossnade inte som den skulle, haha. Maximal otur! Så jag hackade av käppen me stålkanten o benet vred sig nästan hela varvet innan de slog tillbaks, då satt överben 4 cm löst från underbenet, så de blev ju x antal operationer innan de va helt ok. Än idag har jag stora problem då korsbandet dom gjort nytt från en höftsena är för kort, och skruven dom tog bort i skenbenet har lämnat ett hål i skelettet, skoj! :D

Mina fd "motståndare" kör i världscupen nu, Maria Pietilä Holmnér, Kajsa kling, Axel Bäck.. Har Anja pärsons gamla fartdräkt hemma som ja köpte av henne året innan hon gick upp i landslaget ;) Haha! Skryt skryt, förlåt! Men jag blir så exalterad av att prata om min absoluta favorithobby!

Joo funäs är ja bekant me! :D Vi har ju tävlat lite överallt i sverige, åre, duved, tärnaby, norberg, fjätervålen, klövsjö.. osv ;)

Jag undrade nästan om de går o åka när man e så stor, men de göre alltså? :D Yiiiiha! Vi får ju köra ihop nångång! Vi får boka en resa till funäs när ni e där så får vi åka, käka o fika ihop! :D Me dom små bebisarna! ;)
  • sofy

Jag låg faktist top 15 i sverige (drygt 150 startande) , o top 5-10 i stockholm (drygt 70 startande) så något va ja iallafall bra på! ;D

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma