Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

happi: vad är det som har hänt?

och vad är det som hänt havsklippan?

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2011-01-10 20:11:43 följande:
    Det som har hänt Havsklippan är en katastrof. Det som hänt mig är en piss i havet. Tänkte bara på att man inte sitter säkert liksom förräns barnet är ute. Jämförde inte.

Havsklippan fick avbryta sin graviditet. *läs mer i tråden bakåt*
    havsklippan hade jag koll på såg jag när jag läste hennes press :(

men vad är det som hänt dig?
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2011-01-10 20:47:55 följande:
    Ja du tjejen (du har fått fin stor mage såg dig i magbildstråden )

Suck ja jag vet inte vad som kommer hända nu...fick besked idag att jag har graviditetes diabetes. har läst lite på nätet idag...men det känns bara skit. Dels för mig men franför allt min oro som jag och alla har härinne. Ja du vet....den blir ju bara tusen gånger värre nu.

För stort barn.missbildningar,för tidig vattenavgång, kan leda til havande skapsförgiftning, barnet kommer ut och mår allmänt risigt , gulsot osv.

Är bara less på att dra på mig sån här skit...men men det har väl med åldern att göra. Sen ska jag ta 6 stick om dagen, möjligtvis insulin osv. Som sagt häften får ta insulin resten av sitt liv. Först Hypo för 9 månader sen och nu detta. Ska verkligen pumpa specen på frågor nu. Eftersom det finns risk för stort barn vid diabetes (och det har varit och är min största fasa) så ska jag inte gå en timme över tiden med denna skrutta. Och hon är stor redan som det är. Har tjatat i tråden i veckor om SF-mått och storlek och så händer detta liksom. Haha! jag ska vara tyst hädanefter .

Så nu har jag spytt ännu mer galla i tråden. Sorry tjejer för att nii måste ta skiten!
    nej men usch vännen...
    Diabetesen är ju i sig inget farligt, men förstår absolut hur du känner inför den. Hade själv mått dåligt.
    Vad är det för missbildningar lillfisen har?
    Och att bebisen är stor vet jag att du kommer klara av, du är en stark och underbar människa.
    Det finns ingen chans att du kan få snitt om du vill ha det?
    jag har gjort tul och min gosse är 10% större än normalt... vilket också skrämmer mig.
    hur pass mycket större är din tös?

Jag förstår verkligen hur du känner dig. Varför ska allt hända söta rara lilla dig?
    stor varm kram..
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2011-01-10 21:02:07 följande:
    tack tjejen du är ju för himla gullig alltså. Hur många trådar är det vi är i tillsammans. Haha! 3? 4?
    Har inte sett dig på ett tag.....kommer peppra dig med frågor i den andra tråden Härligt att du fått ett TUl. Tror verkligen det kan lugna ner mycket.
    Puss puss tjejen hörs sen. Nu ska försöka "deleta" hjärnan och glo på något rikigt meningslöst på TV. KRAMAR TILL DIG!{#emotions_dlg.flower}
    ja du, jag är ju med i en hel del trådar :D varför inte vara med i alla när man har börjat lixom =)
    Nej jag har inte använt datorn på jag vet inte huuuur länge. men ska försöka att vara lite bättre på att vara inne. man missar ju så sjukt mycket om er alla och hur det går för er..
    Stor kram..
  • Längtan efter liten

Sofy har magen din växt något nu? Ego: någon som har något riktigt bts tips på söta drycker eller tuggsaker som triggar upp bebisen mycket? Ska på 3/4d ul i kväll och förra gången vi var där låg han med huvudet i bäckenet vilket inte går att få några fina bilder då. Så hon sa att vi fick komma tillbaka på nytt försök idag. Men att jag skulle vara jätte jätte kissnödig och även äta något sött.

• Längtan efter liten

Pancakes, tack för dina ord. Tror faktiskt han stannar full tid. Nu har det varit lugnt sen i söndags vilket är bra. Bm trodde det triggades på av att jag fått utlösning ha ha då är man känslig. Så efter v 35 är det jag som ska komma 5 gånger om dagen. Ha ha

• Längtan efter liten

Hej tjejer. 3/4d gick bra igår. Nu är jag mer kär än någonsin i min lilla tjockis i magen. Ja för på viss a bilder såg han ut att må vääldigt bra. Ha ha helst på kinderna.

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2011-01-14 10:25:50 följande:
    Jag ringde bm idag och frågade om två saker, bland annat om missfall, nya barnet och rh negativ.

Jag hade ju missfall  i v 10 och bm sa att man borde gett mig en spruta redan då, vid missfallet, för att undvika att min kropp bildar antikroppar vid denna graviditet. En miss från dem.
    Dock tog de nu blodprov och det visade sig turligt nog att min kropp inte hade bildat dessa antikroppar mot barnet jag nu har i magen.

Är inte detta jättedåligt att de missar? Har inte hört talas om att de med missfall får spruta, eller att man kollar deras blod speciellt...? Jag fick inte lämna prov då i alla fall.

Vad innebär det om min kropp hade bildat antikroppar mot barnet i magen nu? Blri det skadat, eller är det så blodbyte är aktuellt?
    när jag födde dottern fick jag en spruta och även vid mitt missed abort i vecka 10 fick jag en spruta efter skrapningen.

det kan vaa skadligt för barnet om ditt blod bildar antikroppar. då kan man få byta blod vad jag hört... men nu var det ju inte så i ditt fall, så var glad. men försök att vara uppmärksam på det när du föder ditt barn, då ska du ha spruta.
  • Längtan efter liten
    Bev skrev 2011-01-17 10:23:05 följande:
    Tusen tack alla för gratulationerna!

Vi mår hur bra som helst och lilla skrutt är världens lugnaste och finaste lilltjej. Det finns en bild på henne i mitt galleri under en period om ni vill se hur hon ser ut

Kram till er alla!
    Ååååh grattis BEV! sicken going :D
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-01-17 11:16:18 följande:
    Hahaha, jaa.. de gör nog jag också trorjag ;) Aldrig varit så innan.. men nu bara MÅSTE de göras.. ("måste..") och jag kan inte vänta en dag eller så heller, haha. Har en del kvar o fixa men idag har ja oooont i magen, den e hård hela tiden o ja får gå dubbelvikt.. så idag kanske inte e nån bra idé o göra de på....
    så har jag också idag... har som magknip... gör jävlans ont!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma