Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-03-03 09:15:35 följande:
    Godmorgon tjejer! Hur mår ni? Sofy, jag har förstått att du är rätt less? Är det förvärkar då och inte riktigt värkar? Hur vet man skillnaden?

Mina SD har ökat tycker jag. Speciellt igår när jag både tränade och sen gick omkring på stan på kvällen. tar jag ut mig för hårt eller är det helt naturligt?
    Jag är skitless, ja! Legat o vridit mig två nätter i rad nu, förbannat ont har ja kvällar/nätter/morgon o sen bara ont på dagtid.. men de går ju inte över! Jag blir galen. Hahaha, bra fråga.. vet inte ens va förvärkar är egentligen, mer än att alla säger att de är som mensvärk..

De är ju naturligt me SD men de är också kroppen som säger åt dig o lugna ner dig liiite kanske ;)
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:41:48 följande:
    Sofy! Ingenting är löjligt! Framför allt inte när det gäller Devin!! Varken du eller sjukvården vill att han kommer för tidigt och varför skulle de skratta åt dig? Du betalar skatt och ska väl inte vara "snäll" och låta bli att söka när du inte mår bra! Kanske du får någon sovados som hjälper någon natt? Vem vet, sova en natt kanske gör under för dig!
    Läkaren sa ju sist, "Hej Sofie.. har du klippkort här eller?" kändes sådär lagom kul o höra! Ursäkta då för mina komplikationer, idiot. =/ Så därför drar jag mig för o ringa, för o åka in o så är de förvärkar som är heeelt normalt o som man ska ha o de kan man ha i veckor osv.. suck o pust!
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:50:10 följande:
    Sofy: var det Sverker du träffade senast? Skit i läkaren, du känner ju själv hur jobbigt det är! Funkar inte du hur ska du då kunna ladda för att bli mamma!?
    Nope, då va de hmm.. va hette hon.. Wågström i efternamn, blond, lång smal..

Jorå, jag funkar alltid! Finns alltid reservkrafter i den här duracellkroppen ;) De är inga problem! Men undrar mest om de är normalt o ha såhär ont av "molvärk" nu men av allt ja sökt o hittat på det så står de att de är då man öppnar sig o tappen kan bli påverkad.. hmm.. blir inte klok på de här asså.. men men, IKEA strax, sen ICA.. blev aldrig av igår.. så får vi se sen :)
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-03 09:58:17 följande:
    Förvärkar är ju att livmodern tränar inför förlossningen, jag hasr aldrig förstått skillnaden mellan förvärkar och sd men en del säger att de är samma sak och så länge dom inte gör ont så är det som det ska men annars ska man vila och går det inte över ska man kontakta förlossningen. Jag hade ju sd hela tiden på slutet som gjorde skitont, bara gå mellan soffa och toa gjorde skitont och hela magen var stenhård, det var inte ok enligt förlossningen, ingenting hjälpte varken bad, värmekudde, alvedon eller vila.
    I know :) Men börja över 8 veckor innan BF känns sådär va? 6 v till igångsättning.

Hahaha, de enda jag gör är o vila vila vila.. börjar bli riktigt less på de nu! Och de går inte över vad jag än gör, sitta/ligga/stå - inget fungerar. Varmt bad fungerar inte heller.
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:57:07 följande:
    Sofy: jag har ingen molvärk ens nu... Bara liite emellanåt ganska sällan. Hade iof inte det heller när jag började öppna mig tidigare heller... Men blir det värre så tveka inte! Även duracellkaniner har rätt att söka FL!!
    Men va äre för jävla pisskropp jag har då! Varför ska den hålla på såhär nuuuu! Förvärkar 2-3 veckor innan BF är helt ok, de är jag me på. Men nu! Då blir jag bara arg, haha. Va så frustrerad igår, ingenting hjälpte så Charlie fick ta en del skrik o släng i dörrar hahaha! Stackarn. Rabiat ADHD gravid fru. Han har de inte lätt han ;)
    Pancakes skrev 2011-03-03 09:56:58 följande:
    Jo, men ring du. Du betalar ju skatt för sjutton :) Och sen är du ju igen "vanlig" patient heller med din historik. Jag tror inte de skrattar åt dig.
    Nä dom gör nog inte de.. fast man vet aldrig ;) När ja va i ambulansen på praktik o vi satt på sjukhusen o fikade me alla syrror så blev de en del snack om patienter som kom in för "ingenting" - så snacket kan gå tro mig ;)
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-03 10:03:39 följande:
    Du kanske ska ta det lugnt om du har så ont än att åka till IKEA. Bara en tanke.
    A girl gotta do what a girl gotta do ;) Ingenting stoppar mig, de kommer du lära dig tillslut, haha :)
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:04:07 följande:
    bebbe pojken vill ut ju hihi
    Nejdå, bara jävlas me sin mamma! ;)
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-03 09:56:56 följande:
    Det låter ju rimligt tycker jag. Ditt bäcken är så himla exemplariskt att det bara kommer säga PLOPP så är han ute! :)

Inga förändringar här. Bara massa förvärkar på nätterna precis som för Sofy. Blir galen på att inte få sova ordentligt. Min BM sa igår att "sover du inte på natten så får du sova på dagen istället, ibland måste man vända på dygnet innan förlossningen drar igång." Men hur kul är det? Ska jag vara vaken när sambon sover och tvärtom? Nä fy vad trist. En liten middagslur kan jag ta på dagen, men jag tänker inte vända på dygnet. Bebisen får komma ut istället. DÅ kan jag vända på dygnet med glädje! :)
    Haha, hur känns dina? :D Hoppas de drar igång för dig snart!!
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 10:10:40 följande:
    Men sofy, har du inte lärt dig något? Din kropp funkar inte som de som det står om i böckerna! skönt att din man vet vem han gifte sig med iaf men man är ju två om en graviditet!?
    Hahaha! Nä, kanske är så ;)

Va? Är man två? Nä ja borstade bara tänderna me hans tandborste så va ja gravid ;D
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-03 10:27:16 följande:
    Ha ha, envis alltså och kör på tills du stupar.
    Japp! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma